Varför kan man inte söka på citat/fraser i forumet? T ex "gt 1000"

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
:7peta
Skriver man t ex "gt 1000" så verkar det som om sökmotorn inte bara ignorerar citationstecknen, utan också returnerar samtliga sidor där "1000" förekommer, utan att söka på "gt" alls.:va

Härav följer nästa störande "funktion", att sökordet måste vara minst 4-5(?) tecken långt annars ignoreras det. Det är synnerligen irriterande på ett motorforum eftersom många ofta inte orkar skriva ut långa/krångliga ord i inläggen, utan istället konsekvent använder kryptiska förkortningar. Detta innbär också att många mc-modeller blir osökbara, t ex "r1" eller "bmw".:huvet

Edit: Fel fel fel.

det har skrivits många gånger förr, tom av swedie själv... använd google för att söka på forumet.
vill du t.ex söka på "gt 1000" så skriv i google "gt 1000" site:www.sporthoj.com

Last edited:
Men då söker google på hela siten! Jag är till 99% bara intresserad av att söka i forumtrådar.

Hur gör jag då, när jag vill avgränsa sökning till ett särskilt forum? (Och det vill jag nästan alltid göra!) T ex "MC-relaterade diskussioner", med eller utan underforum. Alternativt söka efter trådrubriker som innehåller sökordet, i ett särskilt forum? Det går väl inte att lösa med google?! :confused:

Det här har även jag irriterat mig över.
Samt hur den sorterar trådarna, söker man tex på "MV Agusta F3" så kommer det trådar från 2004 på första sidan. :dummer

Blir rätt träligt att kolla igenom allting för att hitta något..:va

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...