Varför kan man inte söka på citat/fraser i forumet? T ex "gt 1000"

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
:7peta
Skriver man t ex "gt 1000" så verkar det som om sökmotorn inte bara ignorerar citationstecknen, utan också returnerar samtliga sidor där "1000" förekommer, utan att söka på "gt" alls.:va

Härav följer nästa störande "funktion", att sökordet måste vara minst 4-5(?) tecken långt annars ignoreras det. Det är synnerligen irriterande på ett motorforum eftersom många ofta inte orkar skriva ut långa/krångliga ord i inläggen, utan istället konsekvent använder kryptiska förkortningar. Detta innbär också att många mc-modeller blir osökbara, t ex "r1" eller "bmw".:huvet

Edit: Fel fel fel.

det har skrivits många gånger förr, tom av swedie själv... använd google för att söka på forumet.
vill du t.ex söka på "gt 1000" så skriv i google "gt 1000" site:www.sporthoj.com

Last edited:
Men då söker google på hela siten! Jag är till 99% bara intresserad av att söka i forumtrådar.

Hur gör jag då, när jag vill avgränsa sökning till ett särskilt forum? (Och det vill jag nästan alltid göra!) T ex "MC-relaterade diskussioner", med eller utan underforum. Alternativt söka efter trådrubriker som innehåller sökordet, i ett särskilt forum? Det går väl inte att lösa med google?! :confused:

Det här har även jag irriterat mig över.
Samt hur den sorterar trådarna, söker man tex på "MV Agusta F3" så kommer det trådar från 2004 på första sidan. :dummer

Blir rätt träligt att kolla igenom allting för att hitta något..:va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...