Varför kör vi mc?

:D :tuttar
Teo skrev:
2575196 ...för att få ligga

jag skaffa hojkortet o sporthoj för de e så jävla coolt + de ökar ju pök statusen. men nu kör jag enbart för de e så gött o härligt o gazza järnet o slicka kurvor, gemenskapen ska man ju inte tala om. ja alla ni som hänger här inne o varit me på lite gruppkörningar vet ju,,
:tummenupp

Last edited:
Friheten och glädjen man får av att köra. Att få dra på gata efter gata. Inte behöva bry sig om trafikregler, poliser etc.
Bara fokusera på kurva efter kurva och raksträcka efter raksträcka och hur man ska ta dom bäst.

Det får mig att tro att jag är tuff och ser snygg ut. :tuttar

Last edited:
Jag kör bara till och från jobbet i stan sommartid.
Max 50 km/h

Moahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ok, allvarligt.
Vi har ju en dimension till om man ser till bilarna.
Det tycker jag är det bästa.
Vi kan ta kurvor på ett helt annat sätt och det känns mer naturligt jämnfört med att man sitter klämd mot en bildörr.
En modern sporthoj är (99.99% av gångerna) snabbare i alla avséenden om man jämnför med en bil som kostar under en halv miljon.

Man är kung på vägen :tummenupp
Adrenalinkickarna kommer på rad om man kör rätt :D

för att d e såå niiice å känna puckarna i marken samtidigt som bilisterna häpnar när du gör det i typ rondellen på sveaplan. Hahahaha....

Är det nån som kan förklara 'friheten' vi pratar om? Jag själv vet vad jag menar när jag säger frihet men jag skulle nog inte kunna förklara det för nån. Nån som är bättre på det? :va

imaster skrev:
2581160 Är det nån som kan förklara 'friheten' vi pratar om? Jag själv vet vad jag menar när jag säger frihet men jag skulle nog inte kunna förklara det för nån. Nån som är bättre på det? :va

För mig är det att det enda som sätter stopp för ens framfart är varvstoppet, däckets friktion och min egen skicklighet. Slippa bilköer och sånt...

För mig är det ett sätt att fly den gråa vardagen som ibland infinner sig, att få träffa ny vänner med lika intressen, att vara ett med naturen (ja om man bortser från vad Miljöpartiet anser).

Jag älskar känslan av att ta en kurva perfekt... Ja jag vet har kanske inte tagit mig hela vägen dit men man lär sig hela tiden :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT