Varför kör vi mc?

prankster_76

Den som väntar....
Gick med
19 Jul 2006
Hoj
Såld...
Vad är det som egentligen med mc som är så jävla underbart? Vad kan få oss att betala skyhöga försäkringspremier och leva på nudlar för att ha råd med den båge vi drömmer om. I mitt fall handlar det om frihet, mc:n är ett andningshål som inte går att värdera i pengar... Det handlar om gemenskap och en längtan efter kickar. ja menar hur underbart är det inte att känna kraften under sig, vinden i ansiktet, hornen som växer ut i pannan vid lite mer aktiv körning? Hur är det för er? :yoparty

Det KORTA svaret... är för att det är så kul...Det LÅNGA svaret har jag skrivit på annan plats här på sajten en gång för nåt/ett par år sedan...

kan bara hålla med dig.. så skönt att slippa den trista vardagen med jobb och spekulationer om höjda försäkringar.. bara rulla ut me hojen och träffa nytt folk och gasa fan:tummenupp

prankster_76 skrev:
2575152 Vad är det som egentligen med mc som är så jävla underbart? Vad kan få oss att betala skyhöga försäkringspremier och leva på nudlar för att ha råd med den båge vi drömmer om. I mitt fall handlar det om frihet, mc:n är ett andningshål som inte går att värdera i pengar... Det handlar om gemenskap och en längtan efter kickar. ja menar hur underbart är det inte att känna kraften under sig, vinden i ansiktet, hornen som växer ut i pannan vid lite mer aktiv körning? Hur är det för er? :yoparty

Känslan att fokusera helt på att styra omkring projektilen man sitter på och bara komma ifrån det andra livet litegranna.
Adrenalinkickarna, knäskrapskänslan och eventuella bakhjulskörningar är också fördelar som följer med. :)

Iofs var det mest sporthojarnas rena råhet som lockade från första början. :yoparty

EDIT: Tiden att putsa och hålla efter på sommaren och vinterns återuppbyggnad av den ekonomiska bufferten / inhandlandet av material för ev. förbättringar av hojen är också fördelar med att vara motorcyklist. :)

Last edited:
hehe klev precis in genom dörrn, va ute o drog en sväng, satan att ja fryser nu, började regna som fan..inte alltför många plusgrader ute men det gick:yoparty

Varför vi åker mc? behöver ja förklara närmare? Drar man tillomed ut i sånt här skitväder borde ni la förstå..:tungan

Hojen ger utlopp för mitt kreativa och tekniska sinne om vintern, samt socialt umgänge med garagekompisarna. På sommaren är det skönt att kliva ur overallen, tvätta händerna och bara njuta av resultatet av vinterns arbeten, körglädje, umgås med åk-kompisarna och så.
Nackdelen med sommarsäsongen är den ständiga inre konflikten mellan nöjet och risken att skadas eller dö tycker jag. Men hittills har nöjet övervägt.

jag gör det för att det är så himla tufft... och jag vill vara lika tuff som alla andra...:näsblod

prankster_76 skrev:
2575152 Vad är det som egentligen med mc som är så jävla underbart? Vad kan få oss att betala skyhöga försäkringspremier och leva på nudlar för att ha råd med den båge vi drömmer om. I mitt fall handlar det om frihet, mc:n är ett andningshål som inte går att värdera i pengar... Det handlar om gemenskap och en längtan efter kickar. ja menar hur underbart är det inte att känna kraften under sig, vinden i ansiktet, hornen som växer ut i pannan vid lite mer aktiv körning? Hur är det för er? :yoparty

Jag lever inte på nudlar... :va

Jag kör för att det är KUL såklart.... :yoparty

Jag kör nästan aldrig, tycker mest det ltåer tufft att säga att man har sporthoj.

Ett lätt citat, vilken film? "to explore new worlds, seek new life and new civilizations, and to boldly go where no man has gone before".

Om man inte har mc, hur ska man då hitta till alla roliga grustag?

FÖR FRIHETEN :yoparty

Saker att göra innan jag dör :
* 3-kant med 2 kines töser :tuttar
* Kör igenom usa utan hjälm på en Harley-Davidson VRXSE Destroyer :yoparty :yoparty :yoparty
(och ja! det är mitt liv o jag åker utan hjälm om jag vill det!:arsele )

Jag har kännt mig lite nere å moloken ett tag, inget har varit kul och jag har varit sur å grinig, vilket min kära flickvän har påpekat med jämna mellanrum. Det var även ett tag sen jag körde, pga väder, ork och tid.
Men idag föll allt på plats. Visserligen var det lite svalt, men 15 mil i höstsolen blev det, och jag log fånigt hela tiden. Allt föll på plats och livet kändes bara underbart. Så det är nog svaret på frågan, det får min själ att le och vara nöjd med livet :)

Hoztic skrev:
2575435 Jag har kännt mig lite nere å moloken ett tag, inget har varit kul och jag har varit sur å grinig, vilket min kära flickvän har påpekat med jämna mellanrum. Det var även ett tag sen jag körde, pga väder, ork och tid.
Men idag föll allt på plats. Visserligen var det lite svalt, men 15 mil i höstsolen blev det, och jag log fånigt hela tiden. Allt föll på plats och livet kändes bara underbart. Så det är nog svaret på frågan, det får min själ att le och vara nöjd med livet :)

Kan bara hålla med och lägga till att för mig är det en rensning som är drog fri all stress allt skit blåses bort med hjälp av kraftiga vridningar av höger handen.:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT