magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det ska ju tilläggas att förarna måste tjäna på att ha enhetsdäck. Som det använts tidigare i Sverige har det inte nyttjat någon annan än arrangörer och däckförsäljare.
Om man har bra kontakter och kan köpa ett visst märke billigt eller kanske till och med få ett par set i sponsring så gör det snarare livet mycket svårare för förarna när man måste köpa ett speciellt däck, hade man däremot haft enhetsdäck och fått ett set gratis varje helg, så hade det varit en annan femma!
Som begränsningarna var i Pro SBK förra året, bara köra på Pirelli och max använda 6 däck per helg, vad skulle man vinna på det?
Om någon begränsning ska in så håller jag med om att det ska vara begränsat till en viss hårdhet eller till kanske 1 framdäck och 2 bakdäck per helg? Då måste man välja en hårdare blandning för att ha däck kvar på söndagen.
I rookie räcker det gott och väl med ett set per helg för att vara i toppen!
SÅKLART skulle ett enhetsdäck vara för förarna bästa! Är det inte därför man har det? Jag TRODDE, kanske i min enfald, att enhetsdäcken i PRO Sbk blev billiga för förarna att köpa! Eller var det inte så?
SÅKLART skulle ett beslut att ha enhetsdäck innebära att förarna fick köpa däcken billigare än de är hos Greven idag, så att så många som möjligt får det så billigt som möjligt!