Ingen aning om det Är så, jag med flera upplever däremot att fästet i 2:an förra året de första varven var större än i årets däck.
Typ de första 7-8 varven på däcken kunde man nästan göra vad som helst, fanns ingen begränsning i fäste och de 2-3 första passen var det riktigt bra fäste varefter de blev lite "hårdare" i känslan och man fick börja begränsa påslaget lite, både hur mycket och hur tidigt.
I år upplever jag känslan samma som efter man kört de första sköna passen på förra årets däck redan som nya, låt vara att det kanske går att köra snabbare men känslan(som Är viktig för mig)saknas och därför begränsar jag mig lite för att inte gå av.......ett beggat sc1 har större upplevd känsla av fäste än ett nytt 2 och så var det Inte på förra säsongens däck för mig.
Jag får klart fler varv ur 2an i år med, svårt att jämföra då tempo och temp skiljer men Min upplevelse av däcken är att de har sämre fäste initialt men behåller det fäste som finns betydligt längre......som ett endurancedäck.
Min upplevelse är att gapet mellan 1 och 2 förra året var mycket litet det första passet, behövde köra snabbare än jag gjorde för att märka någon större skillnad medans årets har ett betydligt större glapp i känsla och fäste där även jag har mycket att vinna på att välja 1.
Men, håller med du efter funderat lite, fritt antal av hårdare enhetsdäck är en god idé, typ som sc2:an är nu eller valfritt annat fabrikat som motsvarar det.
Om inte annat kan man sälja det efter helgen då det faktiskt inte bara är användbar utan även ser så ut.