Varför kör ni sporthoj?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Mest kul för pengarna på vägen.

Försök hitta samma acc. och hastighet i en bil för samma summa. Själv kör jag en trött 92:a. Trots det är det svårt för de flesta fyrhjulingar att hänga på.

(ps. ingen debatt nu. bara svar på frågan varför ds.)

blir man förgammal för plastraketen då? NEJ de tror jag inte
okej man blir aldrig för gammal för sporthoj, men man kan ändå vara för ung för customhoj:) med andraord kommer jag alltid vara för ung för custom eftersom man aldrig blir för gammal för sporthoj eller :confused: :va

För jag gillar hur håret fladdrar i fartvinden samt att det svalkar så skönt under shortsen.

Att köra bil, är det att komma fram till målet som är känslan, att kör hoj, är det både resan till och att komma fram till målet som är känslan.

Det är kraften som uppstår när jag vrider på gasrullen som tilltalar mig, har alltid gillat när det går fort....men bara på vägen alltså :D

Själavård. För den underbara känslan som kommer varje gång man bara sätter sig på maskinen och startar den. Och givetvis för all den körglädje och alla kickar man får.

Har aldrig upplevt något bättre!!
Att köra är det bästa jag vet, adrenalinet som pumpar och kickarna man får....

såklart är det stor skillnad från gata och bana.
Men sporthoj som sporthoj...

Enda hojjarna som är roliga att köra.....har provat allt i hojväg. :tummenupp

Nu kör jag visserligen ingen "riktig" sporthoj, men helt enkelt därför att det är den snyggaste hojtypen. Glidare och grusbushojar talar inte till mitt hjärta på samma sätt. Och sedan finns det ju heller inte mycket som slår känslan av att varva ut en radfyra. :banana

För att jag är adrenalin beroende!
Och för att jag behöver ett fordon att rensa hjärnan med.

är dom huvudsakliga.. då kommer ju massa annat godis med. friheten att åka till nya platser, nya bekantskaper, imp-faktorn, osv! :)

H4 skrev:
Jag tror att den här frågan har aldrig ställts här men den vore kul att veta.

Varför kör ni sporthoj?

För att kunna bränna förbi porschepucken på slangen 200 blås!

:yoparty

Motorcyckel i största almänhet (grus, motard, sporthoj mm) kör jag för frihetskänslan, adrenalinet, gemenskapen - har man inga kompisar är det så lätt att bara bestämma möte med några här på sporthoj.com man aldrig sett förr och ha hur kul som helst några timmar framöver.

Sporthoj kör jag hellre, när man kör motard finns det folk som kan se snyggare ut och köra fortare än mig... Jag vill vara snyggast och bäst!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman