Varför kör ni sporthoj?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
För att det är så tufft med nya R1an nere vid lokala korvmojjen. 14åringarna blir alldeles till sig i byxan när jag står och böörnar på varvstoppet. :yoparty

Qwerty skrev:
För att det är så tufft med nya R1an nere vid lokala korvmojjen. 14åringarna blir alldeles till sig i byxan när jag står och böörnar på varvstoppet. :yoparty
AHME, DOM BLIR JU DE *himla med ögonen*

H4 skrev:
Jag tror att den här frågan har aldrig ställts här men den vore kul att veta.

Varför kör ni sporthoj?

För att jag känner att jag vill slösa lite pengar....Det känns det iaf som man gör ;)

Jag får förvisso inte svara här med min nuvarande hoj :( men jag reflekterade över det du skrev:
"och så finns effekten där när man vill ha den".
Du åker 125:a. :)

Tjosan...råkade radera mitt inlägg :3freak

Anyhow...kör sporthoj dels för att jag gillar utseendet på dem och dels för att det är kul att ha ett fordon med lite pulver i. Tyvärr försöker alldeles för många utnyttja hela effekten i allmän trafik...

Snyggt, fort, bus, förlängare :hihi

Köpte min efter att vi blivit "ifrånlekta", av en Ninja, påväg till Gbg för 4 år sen. Hade redan kortet så när ja kom hem ringde ja banken o köpte min hoj!

För att det ger en sån underbar adrenalinkick och är världens bästa "hjärnrensare", när man kör måste man koncentrera sig till 100% hela tiden (om man inte vill dö..) och då finns inte tid över till att tänka på nåt annat, alltså kommer man hem alldeles avkopplad från vardagens alla små bekymmer :tummenupp

Sen är det ju en bra 40-årskris-grej oxå :D

Avkoppling, svårt att tänka på vardagen och annat när man kör hoj.
Frihet, inga köer osv.
Adrenalin, mumsfilibabba.

Frågan kanske ska vara varför man inte kör sporthoj??

/Fredde

bikerwoman skrev:
För att det ger en sån underbar adrenalinkick och är världens bästa "hjärnrensare", när man kör måste man koncentrera sig till 100% hela tiden (om man inte vill dö..) och då finns inte tid över till att tänka på nåt annat, alltså kommer man hem alldeles avkopplad från vardagens alla små bekymmer :tummenupp

Word!

// Wip

H4 skrev:
Jag tror att den här frågan har aldrig ställts här men den vore kul att veta.

Varför kör ni sporthoj?

För att det är härligt att acca och köra fort.

Jag kör för att jag gillar den känsla det medför... vinden som brusar, ljudet från motorn, friheten det innebär...

Hallen skrev:
Jag får förvisso inte svara här med min nuvarande hoj :( men jag reflekterade över det du skrev:
"och så finns effekten där när man vill ha den".
Du åker 125:a. :)

Jo du har rätt. Men det är fortfarande den snabbaste 125:an... eller bland de snabbaste :)

Man måste börja någonstans :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...