Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

Clinchen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Ludvika
Hoj
Honda Transalp och KTM 350 EXC
För min del så har jag gammal hoj för att den är billig,snygg och för att hojen helt enkelt inte är prio ett bland mina hobbys. Jag har hus,jänkare,cross,enduro och en sambo som går före..
Sen tycker jag inte att hojar nyare än 90 är snygga (Ok ok det finns undantag).
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
För min del så har jag gammal hoj för att den är billig,snygg och för att hojen helt enkelt inte är prio ett bland mina hobbys. Jag har hus,jänkare,cross,enduro och en sambo som går före..
Sen tycker jag inte att hojar nyare än 90 är snygga (Ok ok det finns undantag).

Bra svar faktiskt :tummenupp
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hahaha! Har du verkligen bara råd att ha en hoj:va Snålkuk:D
Den som har flest leksaker när han dör vinner:banana Inte nyast:tungan
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ska man bara cruisa landsväg duger det mesta men vill man piska bana vill jag ha lite nyare hoj med bättre chassie osv som verkligen gör skillnad!
 

creare

Guest
Sure, har "bara" en nu, -04, men då jag prioriterar hoj-åkandet framför i stort sett allt när man inte sorterar ut kvistar och frön så blir det till 100% ett ny-köp snart. Tids nog som man säger. :tummenupp
Tänker man bara på vad man hade gjort för försäkringspengarna istället så blir jag bara glad att dem spenderas på rätt sak. Spelar ingen roll vad 2hjulingarna och dess försäkringar kostar för alla vet i slutändan att det är värt mödan för att få buuurna o slangaa. :hojbusa:yoparty (and u know it).
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tja. Jag kör omkring med en TDM 850 -00. Antagligen är det en hoj som du anser vara gammalt mög alternativt ett trött stycke djävla skrot.

Jag valde den för att den är en bra kompromiss. Den går att pina ganska bra efter kurviga vägar. Den går samtidigt bra att köra längre resor på och dessutom få med sig packning utan att få överdjävligt ont i rygg och röv.
Dessutom är den billig i försäkring.

Att jag har kvar den är för att jag gillar hojen. Jag gillar känslan i motorn. Dessutom är jag ännu inte en tillräckligt skicklig förare för att jag ska ha nått maxpotentialen för hojen. Det är jag som begränsar hur fort det går.

Så länge jag gillar hojen och den går problemfritt så kommer jag inte att byta bort den. Om den sedan är 3 år gammal eller 20 år är för mig irrelevant.

Jag skiter i hur gammal hojen är om jag gillar den.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jaså är det de du skyller att du inte har nån hoj på..
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
Jag kör på en fireblade -09 oförsäkrad....jag vurpar nästan aldrig ändå...och om jag skulle göra det skulle mitt minsta problem vara försäkringen eftersom jag ändå inte överlever att klota i 200+ med knäskrap.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Va fan är det där för resonemang? Kan inte folk få vara som de själva vill... dvs om de vill ha en gammal hoj få ha det utan sånna här jävla rasistiska inlägg....

Fan ta din banankartong å dra åt helvelet...

Det här är ju SH och här gör ingen som dom själva vill utan att få fan för det.
Hur skulle det se ut om alla kutade runt och gjorde som dom ville utan att bli utdömda av den bättre vetande massan?
 

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Norrköping, Åby
Hoj
1993, Honda CBR600F
Gamla hojar har sin charm! Sen vill man ju sticka ut lite mot alla andra som åker R1 eller ostrypt R6 ;)

Glider inte runt bara för att visa penisförlängaren, utan snarare för körglädjen och det finns det gott om i dessa gamla anekdoter.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Tror inte det har så mkt med plånboken att göra. De flesta kör väl en hoj som passar ens behov. Själv behöver jag inget fancy för att njuta av de 150-200 milen jag kör per säsong. Tycker faktiskt det är dyra mil att ha en ny Blackbird t ex (har fö haft 2st) som kostar 7000:-/året i försäkring, eller en cbr 1000 som jag också haft till en försäkringskostnad av 2000:-/månad. Det blir ganska onödiga kostnader per mil. Men det är väl ingen som hindrar dig att köpa vad du vill, var är problemet.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top