Varför kör du hoj?

27- resten av ditt liv - träffade en snygg kroat en kväll på Svea och insåg att det knappt fanns någon snyggare kille

:va Hhhhhmmm, var det han den där snubben som tjatade o tjatade hela kvällen om att få ligga? O sen nöjde sig med uteliggaren bakom hörnet när det inte gav utdelning? Jo, men du har rätt han var stilig :krama
 
:va Hhhhhmmm, var det han den där snubben som tjatade o tjatade hela kvällen om att få ligga? O sen nöjde sig med uteliggaren bakom hörnet när det inte gav utdelning? Jo, men du har rätt han var stilig :krama

Ja precis, jag var jävligt glad att kroaten kom till mig när jag hade det lite ensamt bakom hörnet. Även uteliggare vill ha lite kärlek ibland :yoparty
 
Kan inte komma på någon anledning att låta bli att köra hoj...skulle möjligen vara att det slukar varje öre man tjänar, tar all fritid och inte är helt ofarligt :näsblod...Fast, vad är väl en bal på slottet..när man kan köra hoj istället :tummenupp
 
Friheten med hoj går inte o mäta.

Vad är bättre än en varm sommar dag med lite trafik. :yoparty

Allt börja på landet som liten på en yamaha pw80.
 
Last edited:
måste varit 3-4 årsåldern när man va med farsan till mc garaget visste redan då att när jag blir stor....

Mc är inte bara något man kör det är ett sätt att leva

Önskar att fler vänner kunde inse hur jävla underbart det är att köra mc
 
Har alltid haft hojar i min närhet under uppväxten, så där kommer nog intresset ifrån..

Men varför jag kör? Enkelt svar, FRIHETEN.

Finns inget som slår känslan av att känna vinden mot bröstet, när man en varm solig sommardag pyser runt på en kurvig väg bland hagar och öppna fält ute på landet :yoparty
 
Har aldrig lärt mig köra bil riktigt, men vem orkar bry sig om bilar när det finns motorcyklar, det skall vara en fröjd att färdas...:)
 
Dog just.... ligger dubbelvikt av skratt.
Bra svar!! Men den egentliga frågan är väl om det ens är möjligt för en man att tillfredställa så mycket som en motorcykel kan!? :P


Vågar inte svara på det men vet att det förhåller sig rätt likt med 98% av tjejerna(eller ja, alltså, det baseras på andrahanduppgifter alltså).

Vi har bara den goda smaken att inte påpeka det.:banana
 
Friheten helt klart.
Dofterna på sommaren.
Har tyvärr gått vidare i min utveckling och kör bara bana nu men det är roligt det med fast inte lika fritt,men mycket säkrare.
Kommer till friheten när rc8an har blivit rätt för min plånbok.
 
skönt att höra... jag dog just igen

Vågar inte svara på det men vet att det förhåller sig rätt likt med 98% av tjejerna(eller ja, alltså, det baseras på andrahanduppgifter alltså).

Vi har bara den goda smaken att inte påpeka det.:banana
 
Har alltid dragits till motorer.
Först var det små modellmotorer i flygplan, i sjätteklass demonterade jag en tvåtaktsmotor på klassens timme och förklarade hur den var uppbyggd och hur den fungerade. Jag tror inte någon fattade vad jag pratade om....

Cyklarna jag hade som barn hade spelkort på ekrarna för motorljud, när jag var 14 köpte jag moppe, en compact, gick väl igenom 3-4 moppar av olika slag mellan 15 & 16 års ålder, alla givetvis ombyggda och trimmade. Köpte till och med en moppe åt lillebror när han fyllde 15.

Första dagen jag kunde börja övningsköra för lätt hoj anmälde jag mig på trafikskolan, första vårdagen när jag var 16 körde jag upp.

Samma dag jag fyllde 18 startade jag upp min "tunga" hoj, en kawa 350-tvåtakt. Sen i 20 årsåldern gick det över till jänkare och jag körde en Cuda.

Sen låg hojåkandet nere i många år, men varje vår skrek det i åkar-tarmen.

Numera kör jag inte för fart och adrenalin utan för att få en lucka i tillvaron där det bara är jag, naturen och samma frihetskänsla som dom första månaderna på moped i skallen och ingenting annat.
/Dan
 
Varför

Pga av alla cheyer som alltid flockas runt alla bikers så klart.

Och så att man kan gå runt i läder alltid

Jag förstår, Landskronas brudar gillar bågar&läder.:)

Bästa sättet att undvika skattemyndigheten!

Nu jagar polisen dej istället!:va

För att mamma sa att jag inte fick!

På mitt jobb ser jag många som protesterar mot Mamma. Gillar inte det!:mad:

Because I can. =)

Det visste du inte!:confused:

Det är ju som att fråga en rullstolsbunden varför den kör rullstol.

För att jag måste helt enkelt :) (och för att mamma sa att jag inte fick :hihi)

Den där med rullstolen va inge bra. Hamn som kör den avskyr ju den egentligen. Sitta i den istället får springa runt!:huvet

Frihetskänslan och adrenalinet... Do I need to say more? (okej, gemenskapen också)

Adrenalin........ en utav kroppens goa kemikalier. Gillar den!:tummenupp

Finns inget annat som ger adrenalinkick i den omfattningen.

JO det finns det!:Bugar

...känslan... farten... formen... ljudet... lukten... glädjen... njutningen... friheten... lyckan...

Varför en Hojj är bättre än en man

1. Motorcykeln arbetar inte över.
2. Din Motorcykel är så ren som du vill ha den.
3. Motorcykel har inte föräldrar eller ungar.
...4. Du kan dregla över killen som lagar din Motorcykel.
5. Din Motorcykel har alltid tid för dig.
6. Om du tycker att din Motorcykel är för liten kan du alltid skaffa en större.
7. Du kan testa hur många Motorcyklar som helst innan du skaffar din egen Motorcykel.
8. Motorcykeln käftar aldrig emot — du har alltid rätt.
9. Motorcykeln skryter inte om du skön du är som motorcyklist.
10. Motorcyklar bryr sig inte om utseendet.
11. Du behöver inte ge din Motorcykel komplimanger efter du har kört.
12. Motorcykeln fjärtar inte i sömnen.
13. AndrahandsMotorcyklar skryter inte om sina tidigare ägarinnor.
14. AndrahandsMotorcyklar söker inte upp sina tidigare ägarinnor då du åker på konferens i Stockholm.
15. En Motorcykel är aldrig ute med sina Motorcykelkompisar och kommer hem med en klurig klåda på sadeln.

Så du gillar ej konflikter, du valde en plåthög..... åt vilket håll drar du. Bekväm!:glömdet

Var sjukt skeptisk i början och trodde att jag skulle tjöra ihjäl mig dIrekCt! Sen tog polarna MC kort och man kunde juh inte vara sämre...
Trivs fortfarande bäst bakom ratten, men frihetskänslan av att köra MC är oslagbar! Sen är det ett löjligt praktiskt pendlingsfordon här i Tjockholm :)

Tio i två är fel, handen ska sitta tjugo i fyra. En vass sportbil.. e goa känslor det med. Jänkebil på streetan är go känsla med!:yoparty

Medfött samt att det är förbannat roligt. :tummenupp

Sen är det billigare att pyssla med hojen än att pyssla med bilen. :)

Billigare! Bara avställd då!:brinnerup
 
Last edited:
För att det är så roligt att köra.
Fast det är precis lika roligt att bygga.
Kan inte riktigt bestämma mig.

Anyway, nu måste jag gå hem från jobbet så
jag hinner äta frukost innan nästa arbetsvecka börjar. :trött

Transalp hem!:yoparty
Emmmm... visst -2 ute,
undrar om det frostat på.

:crash

/e
 
Varför?

Tja för att det är billigare och smidigare än att ha en superportbil i STHLM
Tjänar pengar på försäkringen, på att den drar mindre soppa samt underhålls kostnader mot mina förra sportbilar
Dessutom tjänar man bra med tid då man ska nånstans med båge mot bil.
Inga köer, först vid trafikljusen etc etc

Sen råkar det ju vara nästan lika kul som sportbil (som faktiskt ÄR roligare)
Dock är friheten på en båge så otroligt mycket större än i bil, även om det är en cab
(som min absolut senaste sportbil(opel speedster turbo) var)
 
Jag bestämde mig redan som typ 5-åring att jag skulle ha motorcykel som vuxen. Jag har alltid stannat upp och lyssnat på vårkanten när folk börjar ta ut sina hojar och gasa iväg!

Moppe var en självklarhet. 125:a likaså. Tungt kort vid 18 års ålder. RD350 köptes när jag var 19, men sedan blev det flytt till garagelöst Stockholm och 10 år utan hoj tills det blev en R1a förra sommaren. Känns skönt att vara komplett igen!
 
Allt började med att jag brände mig på avgasröret på en av farsans gamla hojar. Sen var jag fast! :tummenupp

Hoj sedan jag var 16 år, nu 28. Nått år utan hoj pga resa, annars har det alltid funnits en mc vid sidan om mig!
 
Är väll lite ärftligt. Farsan har alltid hållt på med massa grejer, och jag mekade med cyklar när jag va riktigt liten... Ekrade mitt första cykelhjul när ja va typ 8.. Blev itne rakt, men de höll ett tag :). Är dock enda i familjen som har kort, men min farbror pratade en del om sin gamla Yamaha TT600, och åka bakhjul och köra lät skoj, så när ja va 14 köpte ja en Crescent compakt, renoverade den, och körde med, tyckte det va skitskoj!

Körde med den till nu, och kör fortfaronde, är avkopplande, men numer är den trimmad :)

Men när jag bestämde mig för att ta kort va när ja åkte med på en resa, verkade underbart! Åkte mycket långt (elelr det va de ju itne egentligen, men kändes långt) på mopeden, och att kunna köra tvåhjuligt i högre fart och se mer :)

Så började efter dne resan, och jobbade ännu hårdare efter en norgeresa, så nu sitter man här med kortet :)
 
För att ge ett exakt och korrekt svar på TS fråga:

För att jag slipper höra tjat från: Kollegor, kärring, föräldrar, ungar osv osv.
När man kör inspirerat så är inte räkningar, bussningar i framvagnen och gräsklipparen problem. :tummenupp

Helt enkelt min enda avslappning i vardagen.
 
Adrenalinet tror jag iaf, nåt måste mann ju vara beroende av om man blir på dåligt humör av att inte åka och man blir lugn och tillfredställd :D när man åkt.

Effekten är den samma om jag åkt cross eller smiskat med Turbon på gata.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top