Varför köper ingen min K75:a??

Välj mellan dessa...

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Skulle tippa att många ryggar när dom ser milen på den.... bara min åsikt dock. Finns ganska stort utbud av dom och många som ligger under 8000mil

Har sagt det förut och säger det igen: om ingen köper hojen är det ingen som vill betala det pris du har den ute för. Antingen fortsätter du med samma pris och väntar på att någon ska köpa den eller så sänker du priset tills någon köper den.

Fast om man ser till omröstningen så verkar det ju som att folk inte vågar köpa den för att den är så otroligt hipp! Men det är klart priset kanske kan påverka det också!! ;-)

Du kanske ska skriva "aldrig bankörd" folk är ju jätterädda för sånna hojar :D

enligt vad jag kunde hitta så var den billigast av k75:ona på blocket... och då så hade flera andra gått runt 7500-9000mil... så jag tror inte alls att priset är för högt igentligen.. Sen om man vill ha den såld kvickt så visst, då kanske man måste sänka lite. MEN, det är trots allt sommar och då får man iaf som mest för dom.

för övrigt så sålde min farbror sin som hade gått strax under 20 000 mil för endast 5000mindre än vad du begär nu förra sommaren.

fahrenheit skrev:
2316415 enligt vad jag kunde hitta så var den billigast av k75:ona på blocket... och då så hade flera andra gått runt 7500-9000mil... så jag tror inte alls att priset är för högt igentligen.. Sen om man vill ha den såld kvickt så visst, då kanske man måste sänka lite. MEN, det är trots allt sommar och då får man iaf som mest för dom.

för övrigt så sålde min farbror sin som hade gått strax under 20 000 mil för endast 5000mindre än vad du begär nu förra sommaren.
Nää, på våren får man mest. Nu är det semestertider, då går nog hojarna som trögast på hela året skulle jag tippa på.

Ett tips...som tyvärr är sant...=egen erfarenhet
Sätt aldrig ut en annons med bild där det
visar sig att du kör på bana eller gör en wheelie eller
liknande...Många tolkar det som att MCn varit med
om mycket hårda lekar.....
Sätt istället ut en bra bild med "harmonisk" bakgrund...
Det är lättare då....samt skriv heller INTE orden
aldrig bankörd...

Jag skulle alldirg köpa en hoj på blocket där dom kör den på bana på bilden.

får jag välja mellan en enbart gatukörd och en som är körd på bana så väljer jag den som enbart har körts på väg.

byt bild!

va e en K75 för nåt :confused:

är man "ung" som jag så vet man vad ex. YZ, RM, GSX-R osv. är för något, har man uppdaterat sig lite så vet man vad ex. 990, SM950, 999, K1200S osv. är för något, var/när/hur ska man vara född för att veta vad en K75 är för nåt :confused:

För liten målgrupp.

Finns många roligare & billigare alternativ till den hojen, om man inte är BMW-fantast d.v.s.

Även BMW-folket kanske är mer intresserat av lite mer kubik och/eller modernare cyklar än en kåplös K75'a idag.
Dom flesta BMW-åkare är ju touringåkare.

Detta är min gissning iallafall.

Och sååå billig tycker jag inte försäkringen var heller.
(För den typen av hoj alltså. T.o.m. min -91'a gixxer är billigare.)

Last edited:
HanneZ skrev:
2316418 Nää, på våren får man mest. Nu är det semestertider, då går nog hojarna som trögast på hela året skulle jag tippa på.

Tror också att semestertiderna gör sitt till.... Verkar grymt trögt! Har hört med lite annat folk...

/Pierre

War-psycho skrev:
2316431 För liten målgrupp.

Finns många roligare & billigare alternativ till den hojen, om man inte är BMW-fantast d.v.s.

Även BMW-folket kanske är mer intresserat av lite mer kubik och/eller modernare cyklar än en kåplös K75'a idag.
Dom flesta BMW-åkare är ju touringåkare.

Detta är min gissning iallafall.

Tror helt klart att K75:orna har en trogen skara anhängare, dom större K100:orna vibrerar mycket mer och har "bara" runt 20 hästar till.
Men den skaran verkar har köpt sina hojar redan!

Körde en nyare K1200:a för ett tag sedan, och i jämnförelse med K75:an så kändes den nästan som en boxer!!

Lonsdale skrev:
2316425 Jag skulle alldirg köpa en hoj på blocket där dom kör den på bana på bilden.

får jag välja mellan en enbart gatukörd och en som är körd på bana så väljer jag den som enbart har körts på väg.

byt bild!

Har så grymt tråkiga bilder bara, får ta och springa ut med kameran å knäppa lite kort när man kommer hem...

Ricken skrev:
2316412 Du kanske ska skriva "aldrig bankörd" folk är ju jätterädda för sånna hojar :D

Skriv endast körd på söndagar till kyrkan...alla vet ju att en bankörd hoj sprängs i bitar vilken sekund som helst

Kanske du skulle prova att annonsera i ett forum där Touring-nissarna håller hus, typ Mc - folket eller vad det är SMC - tidningen heter.

PierreC skrev:
2316365 Vad tror ni?

1. Montera bort körskolebågarna inkl. kompressorhornen.
2. Invänta en solig dag.
3. Ta ett fint kort ur rätt vinkel med rätt bakgrund, gärna flera kort.

Den där bilden visar en hoj få personer vill sitta på även om de fick den gratis.

Lonsdale skrev:
2316425 Jag skulle alldirg köpa en hoj på blocket där dom kör den på bana på bilden.

byt bild!

:fakta

Sen spelar nog milen in lite också. I 20k kr klassen finns ju ganska många andra roliga cyklar :rolleyes:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back