Varför köper ingen min K75:a??

Välj mellan dessa...

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
sweborn skrev:
2316497Den där bilden visar en hoj få personer vill sitta på även om de fick den gratis.
Äh, jag tycker att det är en bra bild. Den visar för skeptiker att det går att svänga även med en BMW.

Hojen borde helt klart gå att sälja till någon återfallsknutte. Nackdelen är väl att de som sagt nog har semester nu.

Ja, inget jag skulle köpa, men jag tycker annonsen är bra, helt klart, jag kollade runt på blocket också, använde själv blocket massor förut, köpte och sålde bilar, mitt tips är att du INTE sänker priset, utan håll kvar det men är väldigt seriöst och inbjudande när någon ringer eller mailar, välkomna dem att komma och provköra och titta!

Du kommer ha den där såld innan sommaren är över tror jag.

altså.. shoppar man efter en K75a så är man inte intresserad av sporthojjar och knäskrap.. då vill man nog inte ens ringa på en där killen BRASSAR HELVETET (tm) redan på bilden.. är inte det uppenbart?

Mr Helmut skrev:
2316509 :fakta

Sen spelar nog milen in lite också. I 20k kr klassen finns ju ganska många andra roliga cyklar :rolleyes:

sant, men jag tror inte att den som är ute efter en rolig hoj tittar på bmw först och främst. mest äldre män som kollar på dem. Sen har jag för mig att bmw är välldigt driftsäkra så milen är nog ingen större fara, om servad och skött bra(vilket bilden motsäger).

Apropå annonsbilden så kanske ni flertalet "skeptiker" har rätt, den genomsnittlige Blocket-köparen ryggar kanske vid blotta tanken att hojen har varit på en räserbana . Själv tycker jag att annonsentexten i samband med bilden ger intryck av en välskött hoj som b la körts på SMCs broms & kurvtagningskurser. Annonsen i mina ögon (mellan raderna): "Välvårdad BMW vars ägare inte är effekt/kubik-fixerad, som förvisso gått många mil men kan antas vara ordentligt servad av en mek och mc-intresserad ägare."
Prova med en lite sexigare bild på bara hojen (tvättad & polerad till max) och annonsera på platser där "touringrävar" håller till. Kanske en tjej (tidigare spätta) med nytaget körkort som behöver en egen hoj att toura med sin kille kan vara en presumtiv köpare. Kolla upp om intresse finns bland bekanta.

Last edited:
Jag har inte bråttom, så den får nog stå kvar som den är. Såld blir den helt klart för eller senare... För det är en trevlig hoj. Samtidigt som det är en lite udda fågel på vägarna. Det är faktiskt rätt så kul att åka runt med den, händer ofta att folk kommer fram och frågar om den, något man går miste om med nya hojen.

En bra nybörjarhoj. Smidig och lättkörd...

Man tackar för alla trevliga tips!

/Pierre

Fel forum

Jag tror att du använder fel forum. De som bara vill ha en mc kommer inte köpa din. De som kan vara intresserade av din hoj finns på: http://forum.bmw-mc-klubben.se/forum/index.php?

Som alternativ borde BMW-klubbens tidning Bumsen fungera.

Jag har haft en K75s, det var en helt OK hoj men det är också den enda K75a som jag kan rekommendera. K75s har skivbroms både fram och bak samt moderna däckdimensioner.

KjellF

Esquire skrev:
2316522 Äh, jag tycker att det är en bra bild. Den visar för skeptiker att det går att svänga även med en BMW.

Hojen borde helt klart gå att sälja till någon återfallsknutte. Nackdelen är väl att de som sagt nog har semester nu.

Jag syftar inte på att den körs på en bana, bilden visar inte upp just denna K75:as estetiska fördelar jämfört med de sjuttielva andra K75 som är till salu på diverse annonsblock.

kjellf skrev:
2317977 Jag tror att du använder fel forum. De som bara vill ha en mc kommer inte köpa din. De som kan vara intresserade av din hoj finns på: http://forum.bmw-mc-klubben.se/forum/index.php?

Som alternativ borde BMW-klubbens tidning Bumsen fungera.

Jag har haft en K75s, det var en helt OK hoj men det är också den enda K75a som jag kan rekommendera. K75s har skivbroms både fram och bak samt moderna däckdimensioner.

KjellF

Har jag aldrig tänkt på... det där med däcksimensionerna alltså...
Är ju en riktigt fet 17" fälg för 130 mm däck på S:en! Yeah!

Anledningen till att anonsen endast på Blocket är mest att det är så oerhört smidigt....

/Pierre

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back