Varför köper folk riktigt socker?

När saker smakar sött, så reagerar kroppen med att förbereda sig på att ta hand om socker.
Äter man sötningsmedel, så förbereder sig kroppen, men det kommer inget socker.
För att balansera insulinnivån, så blir man då sugen på något sött.
Nära till hands finns då förmodligen sötningsmedlet som startade reaktionen...

Tills någon visar bevis på att socker orsakar diabetes, så anser jag det vara lögn och förbannad dikt.

BTW: Kul att höra att Örtofta bruk går för fulla muggar. Har varit där och tränat ett par gånger. Sist (några år sedan) var det tal om nedläggning. Har även varit på sockerbruket i Hasslum. Det lades ner. Men det kom trevliga motorcyklister och handlade med annat vitt pulver.

BTW: Kul att höra att Örtofta bruk går för fulla muggar. Har varit där och tränat ett par gånger. Sist (några år sedan) var det tal om nedläggning. Har även varit på sockerbruket i Hasslum. Det lades ner. Men det kom trevliga motorcyklister och handlade med annat vitt pulver.

Nu måtte du mena Hasslarp va? För int fasen åker det runt pulverförsäljare i ett litet industriområde i Skövde? :va

Jag tror att det var gotland som avsågs, visst odlar dom en massa sockerbetor där?

Nej nej på Gotland slutade vi för typ 5 år sedan

Jag känner också folk som har dragit på sig diabetes, dom har alla konsumerat ENORMA mängder socker och/eller alkohol.[/QUOTE]

STOPP STOPP,,,man får INTE diabetes av socker utan man blir fet av socker som sen kan leda till diabetes typ 2 även kallad åldersdiabetes

från en 100% källa.

Bengtsten : Sjalv kor jag alltid med fejksocker. Mkt nyttigare. Na, varfor koper folk riktigt socker nar det ar sa onyttigt?

Riktigt socker onyttigt? hur går det ihop när kroppen behöver socker.
Enda dåliga med äkta socker är att vi överkonsumerar det.
Fejksocker a'la aspartam är bara ett "skit"smakande substitut enligt mig för att folket antingen äter för mkt eller förbränner för lite kalorier.

Last edited:
(En 33 cl röd cola innehåller 6 sockerbitar.)
Jag har aldrig hittat några sockerbitar, varken i burkar, flaskor eller någon annan form av dryckesbehållare. :confused:
"Sockerbit" är heller inget mått på vikt eller ens volym, jag föreslår att du använder SI-enheter istället så slipper vi problem baserade på t.ex. varierande storlek på sockerbitarna.

:D

Nu måtte du mena Hasslarp va? För int fasen åker det runt pulverförsäljare i ett litet industriområde i Skövde? :va

Execute me, gays.
Naturligtvis menade jag Hasslarp.
Men jag har varit mycket i Hasslum också.
Där såg jag (mycket riktigt) otroligt få sockerbruk.

Bidrag vet jag väl inte,,dom som odlar odlar väl det som alla andra odlar i sverige
Alternativa grödor får du utveckla lite mer

Var det inte 40 öbor inblandade i en cannabishärva nyss?

Bland annat hon konstnären som mest bara är konstig?

burningBush.jpg

Det var en läkare som sa att detta var inte bra för mänskliga kroppen. Det skulle inte ens vara i kroppen sa han.

Det funkar bra till myrgift och sånt.

funlight_saft_gula_1192971592_179053.jpg

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!