Varför köpa en R1-07 när man har en R1-01 ?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Som sagt, har en R1-01:a och letar febrilt efter anledningar att köpa en 07:a. Hittar egentligen ingen anledning då man knappast utnyttjar 01:an fulla kapacitet speciellt ofta. Man har egentligen mycket kvar att lära på en 01:a men man vill ändå ha en 07:a eftersom:va

Behöver bra anledningar till varför jag bör lägga 80 papp emellan och köpa en 07:a. Har ni några bra förslag att delge mig?

/D.

01:or börjar bli till åren, nytt är alltid nytt.. fräscht o fint, roligare att putsa och hålla efter. Tjöööp!

Redan trött på den ? e ju inte så länge sedan du köpte den du har..

sedan har väl tanten bett dig att köpa en Porsche i stället för hojen ?
har du beslutsångest ?

Ontopic !!

jag gick från R1 -99 till R1 -04 & jag tycker det e grym skillnad på motor, låda, chassi. Dock var min en fighter, så chassimässigt kan man inte jämföra.
men den jag har nu svänger ju nästan själv. Sedan har den nästan lika bra körställning som min R1 fighter hade. blir absolut inte lika trött på denna som jag blev på min R6 -99, den var hemsk.

Sedan tycker jag personligen att denna är bra mycket snyggare än dom tidigare R1:orna

// Henke

Bättre bromsar, bättre chassie, starkare motor,grymt snygg i vit/röd (enda förg jag sett live än så länge)

anledningar till att byta upp sig: nytt är alltid fräscht och kul, eventuella förbättringar på den nya modellen kan bidra stort till ökad körglädje, manöverduglighet och prestanda, den nya är snyggare, den nya är nyare, den nya är fräschare, mindre sliten och helt felfri (får man ju hoppas(ett tag till iallafall)), du sponsrar det bästa märket (:gnissla), du får en helt ny garanti om det nu skulle behövas nån dag OCH (!!) det är roligt att shoppa:tungan
konsumera mera!!!:yoparty

Last edited:
Som sagt, har en R1-01:a och letar febrilt efter anledningar att köpa en 07:a. Hittar egentligen ingen anledning då man knappast utnyttjar 01:an fulla kapacitet speciellt ofta. Man har egentligen mycket kvar att lära på en 01:a men man vill ändå ha en 07:a eftersom:va

Behöver bra anledningar till varför jag bör lägga 80 papp emellan och köpa en 07:a. Har ni några bra förslag att delge mig?

/D.

Snygg plast säljer.....köp 07:s kraschkåpor på din så blir du glad igen.

01:or börjar bli till åren, nytt är alltid nytt.. fräscht o fint, roligare att putsa och hålla efter. Tjöööp!

mmm putsa och hålla efter eller kanske tråkigare att se minsta lilla repa, märke då man la 80 papp emellan snacka om ångest. r1-07 roligt som fan de första veckorna tror jag. BEHÅLL RETTA NOLLETTAN:tummenupp

kör själv en 01: och anser att det är mer effekt än tillräckligt på våra svenska vägar. skulle isåfall va en statusgrej med en 07:a men visst har man gott om flis så !!!!!

Jag hade i princip lagt en order på en vit R1 07'a efter mässan men fick kalla fötter och drog mig ur och köpte zx10'an istället. Den stora anledningen var pengarna, visst är det nice med helt nytt men smakar det så kostar det. Lätt -40k till nästa vår om inte mer. Köp nästan nytt istället, man kan hitta otroligt fina hojar med lite godis på till riktigt bra pengar. Däremot skulle jag gå upp till -04'an om jag vore dig, då blev det stor skillnad på hojen. Om du inte vill ha nått lite grymare och köper en 04-05 zx10'a istället :blah

Edit:

Var och provkörde nya R1'an för ett tag sedan och även om den är riktigt nice så känns min råare och elakare, speciellt i mellanregistret, R1'an är dock bekvämare att åka på och jag försöker inte intala mig själv att jag köpte rätt hoj ;)

Last edited:
För att den e sååååå jävla grym,som dag å natt mot en -01a:tummenupp :tummenupp
Har ägt många hojar men aldrig varit så nöjd som med R1:orna.
Köpte min första R1:a 01.
Har ägt en 00,01,02,05,06,07 R1
Glappet har jag kört bla R6:tummenupp
Men ingen av dessa hojar har varit som 07:an..

Sexkolvsok, slirkoppling,ett grymt svar och en riktigt skön kurva med gott om mos :yoparty
Grymt chassi YCC-I , YCC-T
Garantin och känslan att ingen annan har misshandlat den känns rätt skönt.
Har man råd och dessutom får ett bra pris så tycker jag det är rätt val.

Går alltid att få till ett bra pris vid renköp:tummenupp

Tack för alla svar!

Det är tydligt att alla har sina egna meningar om saken. Efter vad jag kan förstå av er som har haft alla modellerna är det stor skillnad mot 01:an och 07:an. Det hade varit tråkigt om man efter köp kom fram till att man knappt märker skillnad. Om man kollar på effekten skiljer det ca 30 hk på bakhjulet mellan min 01:a och en 07:a (132 Vs 162), det borde man definitivt märka av.

Jag tycker min 01:a är ganska smidig i chassiet men efter vad jag förstår är det även där stor skillnad mot 07:an. Bromsarna tycker jag inte är riktigt bra på min 01:a, svampiga och lite okänsliga. 07:ans bromsar skall vara av en helt annan klass.

Summa summarum så får man tydligen en del för pengarna. Vad kan man få en 07:a för om man köper den utan inbyte?

D.

Tack för alla svar!

Det är tydligt att alla har sina egna meningar om saken. Efter vad jag kan förstå av er som har haft alla modellerna är det stor skillnad mot 01:an och 07:an. Det hade varit tråkigt om man efter köp kom fram till att man knappt märker skillnad. Om man kollar på effekten skiljer det ca 30 hk på bakhjulet mellan min 01:a och en 07:a (132 Vs 162), det borde man definitivt märka av.

Jag tycker min 01:a är ganska smidig i chassiet men efter vad jag förstår är det även där stor skillnad mot 07:an. Bromsarna tycker jag inte är riktigt bra på min 01:a, svampiga och lite okänsliga. 07:ans bromsar skall vara av en helt annan klass.

Summa summarum så får man tydligen en del för pengarna. Vad kan man få en 07:a för om man köper den utan inbyte?

D.
Du kan få en för 124900kr:.kontakta classe på bikestop.se:tummenupp :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma