Varför köpa en R1-07 när man har en R1-01 ?

Man vill alltid ha mer, men jag förstår din tanke om att bara för att man har pengar, så betyder det inte automatiskt att man ska lägga ut det, och jag håller med. Testkörde SuperDuken som är min drömhoj för ett par veckor sedan, den fick min R1 -00 att kännas som skit(tyvärr). Men jag har fortfarande skoj på min hoj, trots att man efter bara några minuter innan suttit på en överlägsen hoj i allt förutom kanske motorn, och det är ju det som räknas egentligen. Att man dessutom vet att man har skoj på något som kostar mindre, gör ju smilet bara ännu bredare:) Jag bestämde mig för att behålla R1:an, och göra den mer personlig istället. Har beställt kraschkåpor till den, och ska testa på att lacka för första gången i mitt liv, bygga en egen undertaill och en massa andra grejer som får den att sticka ut;)
Behåll du din, för jag har en aning om att din beslutsångest inte kommer att försvinna om du köper en 07 :D

PS, de tidigare modellerna av R1 98-01 är fortfarande snyggast, speciellt den röd vita:yoparty

Har också varit och kollat på en SuperDuke, trodde inte den skulle få min R1:a att kännas som skit. Har i.o.f.s inte provat en. R1-01 är i mina ögon en suverän hoj men efter ett tag saknar man lite bättre bromsar och några hk till i motorn. Har 132 på bakhjulet men hade inte mått illa med 30 hk till eller något liknande. Det som är lite kul med dessa litershojar är att man kan få en kick utan att vägen ens svänger. Efter ett tag blir man dock lite avtrubbad men då är det bara att låta den vila en vecka (om man kan).

Det stora problemet med dessa hojar är att det saknas lokala banor som man kan dra ut på en runda efter man lagt barnen. Hade varit perfekt att kunna ta sig en banrunda varje kväll innan läggdags. Det borde vara varje persons rättighet :tummenupp

/D.

jag ser oftast folk på äldre R1or som kan köra.... Folk som kanske vet att dom kan utnyttja en hoj såpass mycket att 07an är overkill, det finns ju en gräns på gatan, och t ex dtm's 4,52 repa på bulten, tror ingen med 07 i sthlm är tillräkligt kapabel till en sån tid i dagsläget, fast hojen i sig är överlägsen en årsm -98...

jag har hela tiden resonerat att man inte behöver lägga för mkt pengar för att åka fort, det räcker med ett gammalt åbäke, och kan man köra så är det ännu roligare när man hänger av alla posörer på nya fina hojjar (som ofta tror att de åker fort bara för att hojjen är snabb på pappret)

:D
Sätt påre din elviskostym å kom ut ur garderoben:D ,men va fan micke du e ju snabbast på bulten eller vare på svea:va ,kom ut till haninge å visa upp nya hojen dåra:tummenupp :tummenupp

vänta nu... willner? ere du? hardu chakat vrålåk? :yoparty :rock ...har du bytat namn på sh också? haha ingen aning om att de va du

:D

haha trodde du va någon annan... typ nån av dom som inte e torr bakom öronen :D
Ha ha ha,tja killen!klart man måste ha ett vrålåk när man precis har grejat lappen vettu:yoparty :yoparty

R1-01 är i mina ögon en suverän hoj men efter ett tag saknar man lite bättre bromsar och några hk till i motorn. Har 132 på bakhjulet men hade inte mått illa med 30 hk till eller något liknande.

Bromsarna kan man göra en del åt. Oken är bra och byter man till stålomspunnet och vettiga belägg blir det en helt annan känsla. Pulver kan man dock sällan få för mycket av, men för det mesta är det bara en fråga om att hålla varvräknaren runt 10.000 istället för 5.000 för att man ska tycka att det är bra drag i spisen :)

Jag saknar nog mest en styvare mer rejsbetonad fjädring, samt uppflyttade fotpinnar. Detta efter att ha testat en f.d. Veidec-hoj på en rejäl repa :D

07:an är en finare hoj, men inte så mycket att det kompenserar för ett högre pris och högre försäkring (min 01:a är nästan gratis att äga :tummenupp )

Ny mc

Klart du ska ha en ny 07...Den går mycket bra och kan inte jmföras med en gammal 01..
Den handlar du hoss nordbecks för 119000 kr..Jag köpte för det..:D
Där får du 2 års garanti..Köp till ett år för 995 kr..
Servar där du vill endast kravet är stämmpel....
Där gör du en bra affär..

Lånar tråden en halv...:gnissla
Var och frågade ang inbyte på min R1-02 med 2400mil mot en ny 07:a. De ville ha 70 papp emellan, e de rimligt? Då värderar de min till 70 000:-. Kan ju naturligtvis kolla beg-priser på 02:or på blocket och jämföra men brukar man få mer vid inbyte? Har aldrig gjort det för...:va

Last edited:
Visst, nytt är nytt men tycker du ska behålla den gamla och lägga ner deg på annat skoj. Men skiter du deg så visst, köp!

Mycket pengar, men jag blev förbannat sugen när jag kollade på den idag. Kanske tur att jag inte provkörde...

Bromsarna kan man göra en del åt. Oken är bra och byter man till stålomspunnet och vettiga belägg blir det en helt annan känsla.

Skulle du säga att samma gäller för 98:an? Är det samma ok och så? Jag har stålomspunna slangar, men är ändå inte riktigt nöjd med känslan. Har nyligen monterat nya Ferodo gatbelägg, och dom känns ungefär likadant som original tycker jag.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman