varför jag :/

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
en vacker dager i Vikjsö. Och Håkan tänkte ta fram sin fzr, men då var det så att den inte ville starta :mad: för att mitt battery hra bleve så dåligt så den int orkar:/ jag har prova och ladda den men det hjälper inte:( synd på en vacker dag som den hära:( ska köpa nytt imorn :) men man har dåligt med pengar! men vad gör man inte för att köra mc :) hälre fattig en att inte få köra nån mc ;)

Håkan

eller låna ström från bilen?

Last edited:
kom igen då du har canser leukemi eller annat som är något att deppa över :fatta!

Det där känns som ett litet problem i samanhanget

Vad menar du "varför jag"?

"Varför du" borde ha laddat batteriet, då skulle du sluppit det där.

Bättre lycka nästa gång, då kanske nån har laddat batteriet åt dig!

/H

Victor skrev:
2094990 Och varför sprang du inte igång den?

det lär väl inte gå! så fort jag startar den med hjälp så går den igång! men då jag tar bort hjälpen så stanar den!

Honke skrev:
2095185 det lär väl inte gå! så fort jag startar den med hjälp så går den igång! men då jag tar bort hjälpen så stanar den!

Alltså det är inte batteriet som driver den.. Sitter en förbränningsmotor lite längre fram, under tanken.. :D

Honke skrev:
2095185 det lär väl inte gå! så fort jag startar den med hjälp så går den igång! men då jag tar bort hjälpen så stanar den!

ja iaf måste ju batteriet vara helt skrot om det inte ens tar imot så pass laddning så hojjen går, eller så har du ett problem med laddningen...

Honke skrev:
2094987 en vacker dager i Vikjsö. Och Håkan tänkte ta fram sin fzr, men då var det så att den inte ville starta :mad: för att mitt battery hra bleve så dåligt så den int orkar:/ jag har prova och ladda den men det hjälper inte:( synd på en vacker dag som den hära:( ska köpa nytt imorn :) men man har dåligt med pengar! men vad gör man inte för att köra mc :) hälre fattig en att inte få köra nån mc ;)

Håkan

Här har du en sniklösning:
Om batteriet är helt tomt (typ 0V) så kan du ladda det en stund i backriktningen för att sedan ladda det i rätt riktning. Detta brukar skrämma liv i dom mest döda batterier. Även om dom så klart inte blir som nya efteråt så brukar dom iaf kunna ta emot laddning efter en sån kur.

mojjsan skrev:
2095194 ja iaf måste ju batteriet vara helt skrot om det inte ens tar imot så pass laddning så hojjen går, eller så har du ett problem med laddningen...

det ska jag titta efter :) men måste in köpa ett nytt battery en då :) va knappt så jag fick igång det föra sommarn :)

Sep skrev:
2095190 Alltså det är inte batteriet som driver den.. Sitter en förbränningsmotor lite längre fram, under tanken.. :D

där ser man :D

Har man förvarat batteriet kallt över vintern och eller inte underhållsladdat det (om det nu var så) så får man skylla sig själv :banana :tuttar . Själv hade ja mitt inne o underhållsladdade det o hojen startade så fint så :)

Motin skrev:
2096573 Har man förvarat batteriet kallt över vintern och eller inte underhållsladdat det (om det nu var så) så får man skylla sig själv :banana :tuttar . Själv hade ja mitt inne o underhållsladdade det o hojen startade så fint så :)

Min gamla R6a stog ute i kallgarage i två vintrar, utan att plocka av polerna dessutom. Startade som en klocka de två vårar jag hade den... :7peta

Om ett batteri har dålig syravikt= dåligt laddat så kan batteriet frysa sönder, den tål inte minusgrader men är den däremot fulladdat så klarar den minusgrader.
Vill man ha lång livslängd på batteriet så bör man förvara den helst i rumstemperatur och underhållsladda den under vintern.

Ha det bra alla mc freaks, vart ni än är!

Motin skrev:
2096573 Har man förvarat batteriet kallt över vintern och eller inte underhållsladdat det (om det nu var så) så får man skylla sig själv :banana :tuttar . Själv hade ja mitt inne o underhållsladdade det o hojen startade så fint så :)

jag hade mitt battery i huset men jag ladda det inge då, har bara låte det vare :) kan vara därför då ;)

nu fick jag igång den :) efter att ha köpt ett nytt battery för en 760kr :/ så man tog sin första tur nu i år :D roligt som saten :)

hållundan skrev:
2099984 Inte jag heller. Alla mina hojar, eller ja, inte den gamla Suzukin, har startat utan problem...

Inte Biltemabatteri som gäller då va? :D

Honke skrev:
2096543 det ska jag titta efter :) men måste in köpa ett nytt battery en då :) va knappt så jag fick igång det föra sommarn :)

Mjo, men satan så synd det var om dig då. BatterIet (I, inte y, lovar) var nästan dött förra sommaren och nu hux flux är det helt trasigt.

Stackare, inte lätt att bli utsatt för sånt sabotage!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D