Varför inte boots?

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R1
Har nyligen köpt ett par svarta Sancho mc-boots (med fyrkantig tå och ringar på sidorna) - de är helsköna att gå på stan med och passar perfekt när man bränner däck med Camaron :tummenupp
Man får en j-la massa kommentarer när man har boots på sig - en del tycker det är "cowboy wannabe" och bonde över det men många andra tycker det är tufft. Själv tycker jag det är det skönaste och manligaste man kan ha på fötterna. Dessutom blir många brudar intresserade av bootsen :tuttar
Jag har haft en tråd uppe tidigare när jag letade boots, men jag undrar ännu mer nu när jag skaffat boots... Varför det är så få som har boots nuförtiden??? Och varför verkar så många tycka det är coolt, men vågar inte köpa boots?
Det måste väl vara fler än jag som har boots här på sporthoj?

/CR1

UrbanTiger skrev:
Eller som Rob Halford sjöng en gång
-London leather boys, here they come :rock

Sen var han lite gay skulle det visa sig :rofl

Bhahaha
Boots för mig är raggare i gammal & sliten jänkare men hey, det är väl okeeeey, för dig...inte mig. Ursäkta lunchrimmet.

Tycker det är skitfult, därför har jag inga. Raggarvarning.

Howdy cowboys and cowgals!

Haha!
Är alla så unga att ni inte minns 92-93 när det var inne med boots? ;)
De flesta killar (inkl. undertecknad) hade boots när vi gick i gymnasiet i 2an eller 3an.

Peace!
/RuffRyder

RuffRyder skrev:

Haha!
De flesta killar (inkl. undertecknad) hade boots när vi gick i gymnasiet i 2an eller 3an.

Peace!
/RuffRyder

Nja, det var en massa som trodde det var inne... Men bara för att en sak är "modern" behöver det inte innebära att det är snyggt.. Vissa moden är ju så så fula att man kräks på dem, och där ingår boots, så mycket mer redneck än så kan man inte bli...

RuffRyder skrev:

Haha!

Peace!
/RuffRyder

Ah, gamla ungdomstid... Det var efter 93 någon gång som jag köpte mina första boots, kommer ihåg att alla polare köpte boots och att alla stora tuffa grabbar som körde hoj också hade boots... Så var det iaf uppe i Norrland där jag bodde då... men nu verkar det bara vara jag som har boots haha :yoparty

RuffRyder skrev:

Haha!

Peace!
/RuffRyder
Det blidde lite fel va? 82-83 skall det väll va' ;)

frankof skrev:
Det blidde lite fel va? 82-83 skall det väll va' ;)

1992-93-94 hade alla coola grabbar i Norrland boots och nästan alla i Sthlm/Uppsala... Kommer ihåg första mc-mässan jag var på typ 1994 (?) i Sthlm, då hade ALLA grabbar där boots :yoparty :yoparty

CamaroR1 skrev:
1992-93-94 hade alla coola grabbar i Norrland boots och nästan alla i Sthlm/Uppsala... Kommer ihåg första mc-mässan jag var på typ 1994 (?) i Sthlm, då hade ALLA grabbar där boots :yoparty :yoparty
tja, det beror på vad man tyckte var coolt:lol
Jag hade det inte iaf och bara ett fåtal jag känner hade det då (åter igen de bonniga raggartyperna):lol

CamaroR1 skrev:
I Gbg hade folk boots på sig i början på 90-talet också. Det var på grund av hår(d)rocken som folk drog på sig bootsen igen. Vem ville inte vara som Tommy Lee, Axl Rose, Jon Bon Jovi m.fl. på den tiden? :rolleyes:

UrbanTiger skrev:
Fast nu snackar vi Linköping och då var det 92-93 :hihi
Annars var väl vintern 79-80 ett boots-år om jag inte minns fel :va

Hallå! Sluta dissa Linköping nu va ;)

Mode går i cykler och tydligen varierar var i landet man bor. Hos oss var det 92-93. Men idag är jag inte förtjust i boots, FYI :fakta

Peace!
/RuffRyder

Köpte precis sådana boots som "trådstartaren" beskriver i Stockholm, och året var -92. :tungan

I affären hade de en skylt som angav att modellen var så kallade "HD-boots", och det är väl främst Custom-Nissar som använder den typen av stövlar att köra i.

Flagga skrev:
Köpte precis sådana boots som "trådstartaren" beskriver i Stockholm, och året var -92. :tungan

I affären hade de en skylt som angav att modellen var så kallade "HD-boots", och det är väl främst Custom-Nissar som använder den typen av stövlar att köra i.

upp med en bild så att vi obildade får oss en bild av vad ni bildade pratar om !!! Boots, ja , men hur ser dom ut ? Den modellen som trådskaparen pratar om.

Kawwa skrev:
upp med en bild så att vi obildade får oss en bild av vad ni bildade pratar om !!! Boots, ja , men hur ser dom ut ? Den modellen som trådskaparen pratar om.

Så här ser bootsen ut som jag köpt :tummenupp

Bifogat

• 202140_330.jpg
    202140_330.jpg
    9.5 KB · Visningar: 58
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard