Varför inga 954 till salu??

Det är juh inte snyggheten man kör med :)

///Micke

Jag tycker att folk lägger för stor tyngd vid prestanda på rr-hojar. Vad är det, typ 5% av det "vanliga" folket kan utnyttja en modern rr hoj till fullo.

Utseendet är viktigast... alla rr hojar har sjuk prestanda :yoparty

Ja, att köpa en hoj som körts av en tysk går ju inte, de är alla helt slutkörda eftersom alla vet att tyskar kör mycket hårdare än svenskar, dom wheelar ju konstant liksom.
Dessutom fuskar alla tyskar med mätarställningen, nä köp en av ärlig svensk istället då vet man att den aldrig varvat till rödmarkering eller körts på bana!

Nää men tror de flest föredrar en svensk såld hoj...

dom tror att 954 e guldvärd!! men men fick du sålt 900??

Japp.. Ska bara hitta någon 954....

Last edited:
Spela roll, är den bara lagad och rak vilket du kan mätta och kolla axelmått, så den inte är 3cm kortare än den ska vara så är det väll ingen fara.

Och import vem bryr sig på en gammal hoj där inge garanti finns ändå??? :va

Det är juh prutläge på sånna hojar och man kan åka billigt istället... :tummenupp

Tänkte ungefär samma...

Men men nu är det så att trådskaparen vill ha en svensksåld och det är hans beslut och ensak.

Lycka till med letande!

Ps. måste bara skryta med att idag skriver jag kontrakt på en ny cbr1000rr -08! :tummenupp

Tänkte ungefär samma...

Men men nu är det så att trådskaparen vill ha en svensksåld och det är hans beslut och ensak.

Lycka till med letande!

Ps. måste bara skryta med att idag skriver jag kontrakt på en ny cbr1000rr -08! :tummenupp

Tja en 1000RR 08 hade ju inte varit fel iheller:)

Haha, 954:or för 65 lakan... ojoj... eftermarknadskåpor och allt. Vad tror säljarna?
954:or kostade 65 för 3 år sedan även...

vilka jävla fantasipriser det är på 954.
02:a för 60 papp ... fan 7 år gammal .. idiotiskt

Vänta bara tills snön är borta i hela landet, då lär det krylla av hojjar i svea!

Vi tror inget...........VI VET :D

Den bara ökar i värdet om man jämför mot andra hojar :hihi

Tja får man ut det hade jag också sålt dem för det priset! Men jag sålde min 929-00 nyligt för 39 lök. Det var vad min var värd enl mig då det satt kraschkåpor+ import. Men alla 954:or på blocket är typ: import, eftermarknadskåpor, saknas servicebok... som min gamla favvo betta.
Så varför i princip betala 30k mer? Då köper man ju hellre gixxer 1000 eller zx10-04 och framåt för en bättre valuta:confused:

954 03:a Svensk såld + servicebok.
2100 mil och hojen går/funkar som den ska.
Värd vadå ??????
Som en 929 - 00:a kring 40 ???????

Jag skulle ochså köpa 954:a i vår, men priserna e heelt orimliga tycker jag även om det e mkt fina hojjar. Ska man ge 65 för en 02:a så lägger ja hellre till lite mer o får en betydligt nyare. Det sjuka är ju att de lite äldre typ 02-03 ligger inte så mkt under 05-06.
Runt 50 för en 02:as 954 e bra betalt anser jag, begär man 65 för en sådan är man inte speciellt realistisk. Men de får ju oxå behålla dem...inte sant?
Har själv haft 954:a o var mer än nöjd med den men de e ju som sagt 6-7 år gamla i dagsläget,
Men ja skulle inte tveka att lägga 50 för en fin 954:a:yoparty

Det är bara att inse, när nypriserna hoppar upp ett snäpp så följer begagnatmarknaden med. R1'or ligger ute på ungefär samma priser. Finns inte många gixxer 750 från -00 och framåt under 50 papp.

Sen tror jag iofs att priserna kommer falla så fort det kommer ut fler objekt.

Gav upp

Kollade också efter en 954 men tyckte att man begärde alldeles för mycket för dem här. Drog till england istället och köpte en Gixxer 1000 k3 för c:a 48 k här hemma reggad och klar. Då hade jag ändå en onödigt dyr resa ner och hem.

Vad gäller importerade hojar så kan man ju för bövelen inte dra alla över en kam. Min hoj var helt original, kanonskick och gått 1700 mil. Full servicebok, 2 ägare, stöldmärkning, larm och fick med ett slipon också. Ägaren var en fryntlig engelsman i 55 års åldern som ägt hojen sedan 04 men tyckte att han började bli för gammal för att kröka rygg och skulle köpa sig en bmw istället.

Vad hade jag fått för den pengen här? Kanske en k3 gathoj om jag lyckats pruta som fan men mest troligast en regbar banhoj på sin höjd. En av fördelarna med EU är ju just att marknaden blir lite större. Hur gör dom i USA? Vägrar man i norra USA att köpa något från t.ex Florida för att man tror att allt är sönderkört i södern?

/R

Jag tycker att folk lägger för stor tyngd vid prestanda på rr-hojar. Vad är det, typ 5% av det "vanliga" folket kan utnyttja en modern rr hoj till fullo.

..."jag skulle gärna ha en spårthoj men jag skulle bara tjöra ihjäl mej direckt"

..."Jag förstår inte varför man frivilligt hoppar ur ett fullt fungerande flygplan"...

VM i floskler avgörs i Jakobsberg den 9/4.

På en gocartbana är en 50-hästarshoj överflödig, på E4 vill man ha mer än 180 hk... Att vrida upp den på 3:an på en påfart är skönt och då får alla pollar jobba.

Vi tror inget...........VI VET :D

Den bara ökar i värdet om man jämför mot andra hojar :hihi

Ja om säljaren och köparen är hondafanatiker, vilket är troligt så kan man säga att ni skapat er egna marknad. Jag köper hellre K3-K4 alla dar i veckan.

Last edited:
Teo;4070142 Ja om säljaren och köparen är hondafanatiker skrev:
Man skulle nästan kunna tro att du är en Suzukifanatiker......eller?

KentW

Man skulle nästan kunna tro att du är en Suzukifanatiker......eller?

KentW

Negative. Jag har haft rettor, gixxers och hör å häpna även en surblade -04 och hyser ingen märkespatriotism. Hjärtat ligger nog i så fall hos R1 men i prisklassen där 954 ligger så finns en rad hojar med klart mer bang for the buck, bla K3-K4 som faktiskt enligt mig är en hoj helt utan svaga punkter. (om man inte räknar med skarp knävinkel men det har med anatomi att göra).

Smaksak!
Tycker att 954 är fin, men vad är det för fel på en 929?? haha :va

Vilket fal som helst så är både 954 och 929 mycket pålitliga maskiner. :tummenupp

Jag tycker 929 är en klenod!:tummenupp 954 ser lite vassare ut men är förvånande lik under skalet. nån häst till men vinglig (kvickstyrd på hondiska).
Aldrig värd 20 schmacarou mer jallafall.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...