Wallin
GSXR 1000 K5
- Gick med
- 9 Aug 2011
- Hoj
- ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej
Skulle behöva lite hjälp med en fråga, från er som kan/vet.
Körde med emse på Sturup igår, och tyckte att det gick ganska bra.
Började gas mer och mer i kurvorna, tills bakdäcket släppte, för att sedan få fäste igen, med resultatet att jag landade på tanken. Filmade med GoPro när det hände, så jag kan se att det blir fullt styrutslag med styret, vilket kan förklara att jag landade på tanken. Då jag aldrig välte skall jag kanske inte kalla det en highsider, men frågan är varför det blev som det blev.
Däcken är Michelin pilot power 2ct (kommer framöver att köra med Dunlop SportSmart)
Är det däcken som blir för varma? eller blir de inte tillräckligt varma?
Skulle behöva lite hjälp med en fråga, från er som kan/vet.
Körde med emse på Sturup igår, och tyckte att det gick ganska bra.
Började gas mer och mer i kurvorna, tills bakdäcket släppte, för att sedan få fäste igen, med resultatet att jag landade på tanken. Filmade med GoPro när det hände, så jag kan se att det blir fullt styrutslag med styret, vilket kan förklara att jag landade på tanken. Då jag aldrig välte skall jag kanske inte kalla det en highsider, men frågan är varför det blev som det blev.
Däcken är Michelin pilot power 2ct (kommer framöver att köra med Dunlop SportSmart)
Är det däcken som blir för varma? eller blir de inte tillräckligt varma?