Varför har inte Pedrosa skrivit på för HRC?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Enligt Julian Ryder finns det tre möjligheter:

"The first, hereinafter referred to as the rational option, is that he simply wants assurances from Honda that he will have competitive equipment that will allow him to challenge for the title next year. As Dani's mentor Alberto Puig will be running Repsol sponsorship on his 125/250 team next year whether they use Hondas or KTMs it would seem unlikely that Dani is going to split with Repsol. Would the Spanish company have recently renewed their sponsorship if there was a chance of Dani not doing likewise? Probably not.

The second option, the cynical one, is that it is about money. Most people's view of Dani is that he doesn't care whether he's riding for $100 or $1,000,000 as long as he can win. Alberto Puig is no doubt on a percentage but as the man is independently wealthy and as fixated on winning as it's possible to be, it is unlikely that cash is the problem.

The third option, and it's such a wonderfully wacky conspiracy theory I have to share it with you, is that Dorna need to keep their Spanish TV viewing figures up so are willing to finance a full-factory Ducati for Dani to be run next year out of the d'Antin garage. Told you it was a good one."

Synd att det tredje alternativet är mer önsketänkande än något annat. Hade varit otroligt spännande att se Pedrosa och Stoner på likadant material.
 
Visst hade det varit intressant att se Stoner och Butter på likadana hojar men det är väl knappast troligt att Ducati skulle släppa alla gobitar till D'antin innan eller samtidigt som deras eget fabriskteam får dem.

Jag tror Honda kommer att var med och slåss i toppen nästa år om Michelin får ordning på däcken och kan konkurrera med Bridgestone. Just nu känns det som det är där problemet ligger i första hand.
 
Det tredje alternativet är mest larvigt, varför skulle Ducati ens överväga det?
Ska Ryder ändå röka på och sväva iväg kan han väl göra det ordentligt? Fjärde alternativet: BMW realiserar sin MotoGP satsning med Dani som pilot, men med nyförvärvade varumärket Husqvarna. Som co-pilot gör en skäggig mentor comeback :tungan
 
Anledningen är väll att MotoGP blivit så tråkigt nu så att silly season ryktena är det roligaste som händer där.. :) Genom att dra ut på pressmedelanderna så skapar man intresse kring Pedrosa och hans sponsorer mm. Sen har han väl inte bråttom ändå att skriva på det enda allternativet som kanske finns kvar för honnom?

Sen tror jag att d'Antin skulle få Marlboro Ducati´s hojar nästa är. Dvs dom kommer få köra GP7:or även nästa år. Kanske inte lika attraktivt om man ändå inte får samma material som Stoner då.
 
Hoppas att HRC Honda under helgen annonserar Andrea Dovizioso brevid the champ inför 2008 :tummenupp
 
Det starkaste ryktet jag sett angående detta är att Pedrosa
vill köra Bridgestone däck nästa år och att han försöker övertala
att Repsol Honda skall byta....
En lösning kan ju bli att man sätter Pedrosa i Gresini Honda med
Bridgestone och full support från HRC för Pedrosas hoj..
 
Det starkaste ryktet jag sett angående detta är att Pedrosa
vill köra Bridgestone däck nästa år och att han försöker övertala
att Repsol Honda skall byta....
En lösning kan ju bli att man sätter Pedrosa i Gresini Honda med
Bridgestone och full support från HRC för Pedrosas hoj..

nä han nådde inte upp till pennan
 
Gresini låter väl mest troligt som alternativ till Repsol-stallet, men det kommer inte att göra Repsol glada .De slantade nog upp riktigt rejält för att knycka Dani från Telefonica-sponsen och få Honda att på så sätt tappa en av sina största sponsorer i GP.

Min vilda teori att han går ner i 250 med KTM och Puig med garantier om en MotoGP satsning från KTM 2009 låter kanske väl fantasifull får stå kvar som ett alternativ tills vi sett ett signat kontrakt.
 
Puig svarar,,,


And what of the wild rumour that Pedrosa hasn't yet re-signed for Repsol Honda in 2008 because he is unhappy with the new RC212V, and might make a last-minute move to Ducati?

Puig demolishes that one totally ("There are a lot of idiots in this paddock," are his actual words). "Our priority has always been to concentrate on getting the bike and the package right," he said. "Signing the contract has taken second place."

Expect Pedrosa to confirm his link with Honda shortly.


från Mike Nicks blog på crash.net
Huruvida Puig själv går till KTM är dock obesvarat än, han verkar dock mycket missnöjd med HRCs bristande intresse för 125-hojarna.
 
Huruvida Puig själv går till KTM är dock obesvarat än, han verkar dock mycket missnöjd med HRCs bristande intresse för 125-hojarna.
Med största sannolikhet kommer han få fortsätta vara missnöjd, eller kommer Honda satsa hårt på sina tvåtaktsmaskiner de kommande åren?
 
Med största sannolikhet kommer han få fortsätta vara missnöjd, eller kommer Honda satsa hårt på sina tvåtaktsmaskiner de kommande åren?

250-hojarna funkar ju bra och har fått uppdatering vilket syndes om du inte sov dig gm sändningen igår, 125:orna har däremot släpat efter Apriliorna och gått från podiummaterial till utanför topp-10.
 
Butter & Biaggi ska bilda Team & köra minimoto på Biaggis bakgård 2008 enligt säkra källor.
 

And what of the wild rumour that Pedrosa hasn't yet re-signed for Repsol Honda in 2008 because he is unhappy with the new RC212V, and might make a last-minute move to Ducati?

Puig demolishes that one totally ("There are a lot of idiots in this paddock," are his actual words). "Our priority has always been to concentrate on getting the bike and the package right," he said. "Signing the contract has taken second place."

Expect Pedrosa to confirm his link with Honda shortly.


från Mike Nicks blog på crash.net
Huruvida Puig själv går till KTM är dock obesvarat än, han verkar dock mycket missnöjd med HRCs bristande intresse för 125-hojarna.

Snyggt om Pedrosa sticker till något annat märke än Honda , Peddot känner sig kanske lite mindre omtyckt hos Respolteamet efter den berömda vurpan med den store "gudälskaralltochallajagärsåjäklavälsignad" Hayden.

Innerst inne känner säkert HRC Honda att där är större potential i Pedrosa och vill inte förlora han till tex Ducati som kommer att piska Nicky med Pedrosas talang.
 
Snyggt om Pedrosa sticker till något annat märke än Honda , Peddot känner sig kanske lite mindre omtyckt hos Respolteamet efter den berömda vurpan med den store "gudälskaralltochallajagärsåjäklavälsignad" Hayden.

Innerst inne känner säkert HRC Honda att där är större potential i Pedrosa och vill inte förlora han till tex Ducati som kommer att piska Nicky med Pedrosas talang.
Spekulation, eller vet du att Pedrosa skulle vara illa omtyckt? Jag är säker på att HRC inte är långsinta för det där, det räddades ju och Pedrosa har gamla meriter och fräscha sponsorer i ryggen som Honda säkert uppskattar väl.
Tror heller inte att de är missnöjda med att Hayden tagit hem MotoGP-titeln till HRC.
 
250-hojarna funkar ju bra och har fått uppdatering vilket syndes om du inte sov dig gm sändningen igår, 125:orna har däremot släpat efter Apriliorna och gått från podiummaterial till utanför topp-10.
Jag hade minst ett öga öppet men zappade mellan 250 och F1.
Att 125:orna inte hänger med kan ju tolkas på olika sätt men för mig är det en indikation om framtiden.
 
framtiden är tunga gatsoffor i händerna på 15-åringar då?
och att 250-orna blir bättre och bättre är en indikation på vadå isf?
 
Spekulation, eller vet du att Pedrosa skulle vara illa omtyckt? Jag är säker på att HRC inte är långsinta för det där, det räddades ju och Pedrosa har gamla meriter och fräscha sponsorer i ryggen som Honda säkert uppskattar väl.
Tror heller inte att de är missnöjda med att Hayden tagit hem MotoGP-titeln till HRC.


Rena spekulationer.
Visst den vurpan blev ju en tankeställare , och som "tur" var så gick det som Nicky ville och alla blev glada och nöjda.

Pedrosa vill mer än säkert va No 1 hos HRC Repsol efter uppbackningen och dom båda titlarna i 250cc med Honda.


Inte bara kul utan skitkul om Pedrosa slagit Nicky med en annan hoj.
 
framtiden är tunga gatsoffor i händerna på 15-åringar då? och att 250-orna blir bättre och bättre är en indikation på vadå isf?
Det enda vi vet med ganska stor säkerhet är att tvåtakt kommer att försvinna från MotoGP. Honda är en stor maktfaktor och att de inte satsar helhjärtat på 125 skulle kunna tolkas som att de inte ser någon mening i att vinna den klassen.
 
Puig som jobbat stenhårt med att plocka fram och förädla en lång rad talanger åt HRC håller uppenbarligen inte med dig.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top