Varför har en hel generation blivit sånhär (blogghysteriiiieh)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
http://veronicaberggren.se/

Behöver jag säga mer? Varför har en hel generation blivit *zööötah* *smiileyzza*-intetsägande människor som ska visa upp allt från senaste nagellacksköpet till nya skorna som dom handlat på nånn *sötiz*-butik på internet?

:zpy

Varför kom jag in på just den sidan? Jnytt.se (lokal blaska) och tryckte på fel länk... Häng mig inte, då känner jag mig KreNGt.

Så, vart är ungdomen på väg? Kottson, Mero(hurfandetstavas)vinginangn, Limez? Ni kids! Berätta för oss gamla.....

Fråga för fan inte Limez, han håller ju på sådär fast här på Sh... Så fort det handlats snus, cigg, öl eller liknande så ska statusen uppdateras och informationen spridas till hela världen...

Och när jag uppmärksammade honom på detta faktum blev han arg och tryckte ignoreraknappen på mig:D

Jag tror att Freud hade tyckt att dessa människor (bloggfjortisarna) hade varit väldigt intressanta. Han hade säkert kunnat analysera fram exakt vad som ligger till grund för detta extrema behov av uppmärksamhet i alla dess former... Jag har dock ingen aning, tycker att det är helt obegripligt och meningslöst. Det går utför med ungdomen helt enkelt. Fi fan.

Last edited:
Frågan är vad som har gått fel här:

[YOUTUBE-ID]KRQscrU8aKk[/YOUTUBE-ID]

:näsblod :död

Tydligen ska personen vara med i Kungarna av Tylösand 2 också...

Fråga för fan inte Limez, han håller ju på sådär fast här på Sh... Så fort det handlats snus, cigg, öl eller liknande så ska statusen uppdateras och informationen spridas till hela världen...

Och när jag uppmärksammade honom på detta faktum blev han arg och tryckte ignoreraknappen på mig:D

Jag tror att Freud hade tyckt att dessa människor (bloggfjortisarna) hade varit väldigt intressanta. Han hade säkert kunnat analysera fram exakt vad som ligger till grund för detta extrema behov av uppmärksamhet i alla dess former... Jag har dock ingen aning, tycker att det är helt obegripligt och meningslöst. Det går utför med ungdomen helt enkelt. Fi fan.

Då borde ju Kid-Limez kunna svara. Varför känns behovet så starkt.

Absolut. Stor skillnad.

"Det här köpte jag idag"-tråden är en tråd där det tipsas och drivs friskt med folks inköp. I vuxet ordalag. Om allt och om alla.

Jag neggar mot språkförfall och att alla tjejjor (förlåt, *bruuuvdarna*) ska vara så jävla barbiefierade och lika tråkilikadana allihopa.

Jag har folk i min närhet (bekantas bekanta) som är snart 30 och som har såna bloggar... :gnissla

Svaret är ganska enkelt.

Tjejerna startar en blogg och om det går bra, så har dom en helt ok inkomst på det.

Går det inte bra så dör bloggen inom ett år.

Även bloggar som inte går superbra, kan dra in en fin extrainkomst.

Flera av tjejerna och kan nog få 10.000 - 15.000 kr i extra inkomst varje månad för sitt bloggande.

Tänk på att dom vänder sig till Sveriges mest lättpåverkade och köpstarkast målgrupp. (Tjejer 15 - 25 år)

Jag har totalt missat hela grejen med bloggande, antagligen för att det inte fyller någon funktion. Men jag vettefan om det är bundet till äckliga ungar, det känns som att varenda vuxen också bloggar.

Sluta blogga för i helvete, kan ni inte få jorden att snurra kring er axel på annat vis!? :mad:
Jävla blogghoror, hoppas det ordet kommer med i SAOL till nästa år.

Svaret är ganska enkelt.

Tjejerna startar en blogg och om det går bra, så har dom en helt ok inkomst på det.

Flera av tjejerna och kan nog få 10.000 - 15.000 kr i extra inkomst varje månad för sitt bloggande.

Tänk på att dom vänder sig till Sveriges mest lättpåverkade och köpstarkast målgrupp. (Tjejer 15 - 25 år)
nja det där är ju inte riktigt sant.

Svaret är ganska enkelt.

Det där kan jag lova dig är extremt ovanligt. Däremot är det många som försöker få gratisprodukter som de låtsas som de har köpt och recenserar. Jag sponsrar bloggar ibland där skribenten är seriös och presenterar sig artigt, har ett bra språk och kan bevisa att de har bra med läsare. Det kanske rör sig om var 5:e -10:e blogg som kontaktar mig och det rör sig oftast om nåt billigt som har ett utpris på några hundralappar. Ibland genererar det ett visst antal köp faktiskt, man får inlänkar och publicitet.

Möjligen att en del har nån banner de får antingen affiliatepengar för eller låg CPC eller CPM men det kan knappast röra sig om några summor att räkna med.

En hel del av oss lite äldre var i tonåren när vi först kom i med internet i mitten på 90- talet och skulle använda sökmotorn webcrawler för att söka information till sitt skolarbete. Vi har inte samma förhållande till internet som den generation som nu växer upp. De har haft tillgång till internet sedan de var små. Tyvärr ligger nog inte förklaringen varför de blivit som de blivit där. Det måste ligga på ett annat plan. Kanske ska vi titta på samhällsutvecklingen och hur föräldrarna är för att hitta svaret?

Alla dessa ungdommar tror de är intressanta och nån sort kändisar eller vill gärna vara.

Och de tror verkligen att nån bryr sig om vad de käkade till frukost eller vad de gjorde på stan under dagen.

Alla dessa ungdommar tror de är intressanta och nån sort kändisar eller vill gärna vara.

Och de tror verkligen att nån bryr sig om vad de käkade till frukost eller vad de gjorde på stan under dagen.

Facebook är väl fullt med sådan och där är det personer i alla åldrar som skriver. Faktum är att många beklagar sig över sina vänners "skryt" för det är så de uppfattar beteendet där.

Facebook är väl fullt med sådan och där är det personer i alla åldrar som skriver. Faktum är att många beklagar sig över sina vänners "skryt" för det är så de uppfattar beteendet där.

Lite medhåll.

Men, (jag har skrivit det förut på SH) Facebook har åtminstonde ett gott syfte. Att kunna hålla kontakten med vänner man kanske inte skulle prata med annars.
Sen att det används som twitter (som för övrigt är helt poänglöst enligt mig) och dylikt är en annan sak.
Bloggandet har, såvitt jag kan se, inget egentligt syfte förutom att visa upp sig och få massa kommentarer om diverse onödiga saker.
Men visst, sen kan det absolut vara kul att läsa en seriös blogg om en vuxen människa som har humor och glimten i ögat.

Men alla dessa oändliga bloggar om icke-människor (dvs. fjortisar med femtielva kilo smink på sig med posandes med nästan inga kläder alls på sig) förstår jag faktiskt inte vitsen med i över huvud taget.
Det är helt jävla onödigt helt enkelt.

Varför vill man hålla kontakten med vänner man inte skulle prata med om inte Facebook fanns? :confused:

Där slog du huvudet på en jävligt bra spik:tummenupp

Blir alltid utfrågad av en massa löst folk om varför jag inte har facebook, som de tycker att jag bara måste ha eftersom vi annars inte kan hålla kontakten... Och varenda gång tänker jag: "Om vi inte kan hålla kontakten utan facebook, är kontakten verkligen värd att hålla då?:va"

Riktiga vänner håller man väl per automatik kontakten med, annars kan det väl lika gärna kvitta?:va

Blir alltid utfrågad av en massa löst folk om varför jag inte har facebook, som de tycker att jag bara måste ha eftersom vi annars inte kan hålla kontakten... Och varenda gång tänker jag: "Om vi inte kan hålla kontakten utan facebook, är kontakten verkligen värd att hålla då?"

Riktiga vänner håller man väl per automatik kontakten med, annars kan det väl lika gärna kvitta?

Där håller jag inte med, jag har kollegor och vänner runt hela klotet och då är FB ett utmärkt sätt att hålla kontakten med dem. Det är inte alltid bara att ringa, antingen är tidszonen helt fel, de är ut på jobb eller så kostar det multum. En grupp på FB är helt gratis och lätt att komma åt, ett bra sätt att hålla sig uppdaterad med andra ord.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN