flugan
Vem vet
Eftersom jag inte är en Ducatist så vet jag ju inte i vilken utsträckning Ducati har eller har haft kamrem.
Men varför har (hade) de det istället för kamkedja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

flugan skrev:Eftersom jag inte är en Ducatist så vet jag ju inte i vilken utsträckning Ducati har eller har haft kamrem.
Zee skrev:Men kom igen nu. Du vet väl att grejerna byggs i Italien va?
Där lever man efter filosofin "Varfuru goraditta enkelti, nerma kane goraditta kronglitti, eh?" Förkortas ofta till "Desmodromiskt" tror jag.
Det ska betyda nått i stil med "Vi vet ngt ingen annan vet" eller nått...
flugan skrev:Eftersom jag inte är en Ducatist så vet jag ju inte i vilken utsträckning Ducati har eller har haft kamrem.
Pelvan skrev:Varför har de flesta (nu är jag säkert ute och cyklar igen) bilar kamrem, utom t.ex. BMW som kör kedja. Jag byter dock hellre kamremmarna fyra gånger än kedjan en gång!

Pelvan skrev:Varför har de flesta (nu är jag säkert ute och cyklar igen) bilar kamrem, utom t.ex. BMW som kör kedja. Jag byter dock hellre kamremmarna fyra gånger än kedjan en gång!
flugan skrev:Men valet av desmodromiska ventiler finns det en förklaring till iaf, inget ventilflyt. Men man måste man ha kamrem då?
JaRRå masoOrUrbanTiger skrev:Har du sett en symaskin med våtkoppling![]()

Ja, varför slår vi inte in en kant av muttern med don som låsning för
Vilket jävla jobb att bara få bort... iof behöver hojen bara lutas ~30' för att man ska slippa tömma oljan så det kanske är en bra lösning

Finns det belägg för det? Visserligen är en kedja tyngre än en rem men den ger inget (eller ringa) motstånd jämfört med en rem.amullo skrev:...men även här finns det hästkrafter att hämta. Både kedja och kardan drivning kräver mycket kraft som då inte kan gå till bakhjulet.
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller