Gixxer 1000
Medlem
Inga bandagar, inga tävlingar? Eller har jag inte hittat info? Det är svårt att få en helhetsbild när ingen kalender är komplett.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gixxer 1000 skrev:Inga bandagar, inga tävlingar? Eller har jag inte hittat info? Det är svårt att få en helhetsbild när ingen kalender är komplett.

Freppa skrev:Har det någonsin körts något hojrejs på Mantorp?
Gixxer 1000 skrev:Inga bandagar, inga tävlingar? Eller har jag inte hittat info? Det är svårt att få en helhetsbild när ingen kalender är komplett.
glenoyne skrev:Hela banan är skitrolig. Den delen som är avstängd är fin med en kurva i lite nerförslut. Den delen du ser när du kör in via huvudentrén. Tyvärr tror jag asfalten är riktigt usel där.
MVH Martin
'valmers skrev:Hur gick det med sprängningen av Amazon-bergknallen, för att öppna gamla bansträckningen? Mantorp skulle ju vara en förbannat häftig bana om hela sträckningen utnyttjades.
oFFkeFF skrev:'
Har för mig det var buller som var problemet med rom-kurvan som jag har för mig den heter.
Men banan skulle bli säkrare om man röjde den gamla sträckningen och asfalterade om den, och jäkligt mycket ballare dessutom.
Bj.O.rn skrev:Vill inte ens tänka på farten och den blinda inbromsningen efter man kommit uppför backen mot depåkurvan.. huvva!.. Bommar man lär man hamna ute på dragstrippen.
Men fränt, javisst!
Problemet var även bergsknallen i slutet av avåkningszonen som inte existerade...
/B
Macke skrev:Tycker det är märkligt att Mantorp ät så jäkla dyrt. Är det inte samma ägare som t.ex Knutstorp? Och där verkar det ju gå bra att köra SM i RR och träna.![]()
Borde ju ligga i banägarens intresse också att man kör tävlingar där... Ingen idé att äga en bana bara för att köra STCC och Bilendurance på...
Man vill tjäna pengar, givetvis. Bara att ringa och hyra banan om man vill anordna något, skulle gissa på 45' per dag.Macke skrev:Tycker det är märkligt att Mantorp ät så jäkla dyrt. Är det inte samma ägare som t.ex Knutstorp? Och där verkar det ju gå bra att köra SM i RR och träna.![]()
Borde ju ligga i banägarens intresse också att man kör tävlingar där... Ingen idé att äga en bana bara för att köra STCC och Bilendurance på...
Har för mig att de jag körde med hette MotorEvents och de har som sagt Formel Opel kurser och Volvo Saftey Driving och säkert något mer.ozto skrev:i veckorna är banan upptagen med körskolor, typ safety driving, formel skola och så ligger ju bilsportgymnasiets praktiska utbildning där.. på helgerna är det fullbokat med massa tävlingar.. men varför ingen mc arrangör bokar förstår jag inte, kanske är så att vi är för fattiga!

oFFkeFF skrev:De där sakerna går ju att lösa iaf, fixa en sväng in på start/mål-rakan lite tidigare bara, och ta bort bergknallen.
Men hur kan en bergknalle som inte existerar vara ett problem
![]()
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!