Varför gnälla om trafikförsäkring.

supergirl skrev:
2590705 Nej man är kommunist om man anser att det är rättvisa att resten av samhället ska betala ens dyra intressen. Oavsett om det gäller motorcykel, ridsport, golf eller fallskärmshoppning.

Då är de ju för tusan moderatidioterna som är kommunister och inte sossarna som nån annan sa! Vad ni rör till saker o ting:tungan

mikael n skrev:
2593669 Jo, det ska jag lära dig. Denna avdragsrätt kom för att uppmuntra svenska folket att utöva fysisk aktivitet.
Sporter som inte innefattas av avdragsrätten, är sporter som "inte innebär motion i form av fysisk träning."

"Fysisk träning" kan förstås tolkas olika för varje människa, men spelar man golf i syfte att få en mer vältränad kropp så lär man bli besviken.

Hoppas du är nöjd med svaret.
Jag vet varför avdragsrätten finns men den som påstår att golf eller ridning inte innebär motion i form av fysisk träning tror jag inte vet så mycket om dessa sporter. Visst, det är inte särskilt mycket styrketräning i golf men en runda innebär trots allt en halvmils promenad. Ridning är fysiskt i allra högsta grad.

Personligen vet jag inte om jag är för avdragsrätten öht men ska den finnas så tycker jag den bör gälla för alla sporter.

newstead skrev:
2594623 Jag vet varför avdragsrätten finns men den som påstår att golf eller ridning inte innebär motion i form av fysisk träning tror jag inte vet så mycket om dessa sporter. Visst, det är inte särskilt mycket styrketräning i golf men en runda innebär trots allt en halvmils promenad. Ridning är fysiskt i allra högsta grad.

Personligen vet jag inte om jag är för avdragsrätten öht men ska den finnas så tycker jag den bör gälla för alla sporter.

Om man kan flytta pengar från vårdkostnader till förebyggande åtgärder, så är väl det jättebra. Så varför är du emot avdragsrätten ?

Som sagt så är begreppet "fysisk träning" en subjektiv bedömning.
Men i detta fall handlar det om att det ska vara såpass ansträngande att pulsen stiger rejält. En idrott som helst kräver ombyte.
Detta behöver vi nog inte utreda vidare, eftersom regeringen och folkhälsoinstitutet gjorde detta för flera år sedan.
Personligen tycker jag inte det är någon skillnad att gå mellan golfhålen, eller att gå mellan kopiatorn och lunchrummet och kontoret på jobbet.

mikael n skrev:
2594738 Om man kan flytta pengar från vårdkostnader till förebyggande åtgärder, så är väl det jättebra. Så varför är du emot avdragsrätten ?

Som sagt så är begreppet "fysisk träning" en subjektiv bedömning.
Men i detta fall handlar det om att det ska vara såpass ansträngande att pulsen stiger rejält. En idrott som helst kräver ombyte.
Detta behöver vi nog inte utreda vidare, eftersom regeringen och folkhälsoinstitutet gjorde detta för flera år sedan.
Personligen tycker jag inte det är någon skillnad att gå mellan golfhålen, eller att gå mellan kopiatorn och lunchrummet och kontoret på jobbet.
Läs om, läs rätt: "Personligen vet jag inte..."

Har du spelat golf nån gång? Det är som med alla sporter, det blir vad man gör det till. Fotboll behöver man inte heller bli särskilt svettig av om man inte går in för det. Anser du att inte "pulsen stiger rejält" av ridning heller?

Sluta åka hoj, eller sluta gnäll om denna jävla försäkring hela tiden!

Det är inte billigt att åka hoj...

newstead skrev:
2594754 Läs om, läs rätt: "Personligen vet jag inte..."

Nä, jag märker det..

Och nä, pulsen stiger inte tillräckligt av vare sig golf eller ridning, för att jag ska kalla det "fysisk träning".

mikael n skrev:
2594955 Nä, jag märker det..

Och nä, pulsen stiger inte tillräckligt av vare sig golf eller ridning, för att jag ska kalla det "fysisk träning".
Varför påstod du att jag var emot avdragsrätten om du märker att jag inte riktigt vet hur jag ställer mig i frågan om densammas vara eller icke vara?

Som tur är så har vi friheten att välja i Sverige så du slipper både rida och spela golf som fysisk träning :tummenupp

mikael n skrev:
2594955 Nä, jag märker det..

Japp kan bara hålla med, tjejen har hästar och ja tycker de är väldigt sällan de är så att pulsen höjs, de är ju liksom hästen som gör 90% av jobbet.

Slappa skrev:
2593699 Då är de ju för tusan moderatidioterna som är kommunister och inte sossarna som nån annan sa! Vad ni rör till saker o ting:tungan

Moderaterna vill ju att vi som kör hoj ska betala våra egna skador, helt rätt tycker jag. När man själv får betala för saker tar man oftast mer ansvar det är så vi är skapta.

Slappa skrev:
2594992 Japp kan bara hålla med, tjejen har hästar och ja tycker de är väldigt sällan de är så att pulsen höjs, de är ju liksom hästen som gör 90% av jobbet.

Om man åker häst kanske man inte blir speciellt andfådd men om man rider så kan jag lova att man blir det :yoparty

Last edited:
supergirl skrev:
2595018 Moderaterna vill ju att vi som kör hoj ska betala våra egna skador, helt rätt tycker jag. När man själv får betala för saker tar man oftast mer ansvar det är så vi är skapta.

Jag vill ha en försäkring som går in och täcker när ja vurpor men ja vill inte betala högre premie pga vad andra har gjort, jaja jag vet de är en omöjlighet bla bla!

Men ska vi betala våra egna skador som hojåkare ska fan rökare, alkolister, knarkare osv göra det med!

newstead skrev:
Har du spelat golf nån gång? Det är som med alla sporter, det blir vad man gör det till.

Golf är per definition inte en sport. Golf är ett spel, som korong, biljard, poker eller monopol.
Sport luktar drivmedel, idrott luktar svett, och spel luktar... ja, på sin höjd fotsvett.

Adjö

ozto skrev:
2590792 Jag har försökt i så många år nu o förstå hur man kan tänka/rösta vänster och tro att landet på lång sikt skulle må bra av det...

Finns det någon annan anledning än att man vill ha gött med pröjs när man ligger hemma på sofflocket o är arbetslös/sjukskriven?

Ni som tror ni vet kan väl förklara för en som inte kan förstå er...
Tror du verkligen att folk är arbetslösa eller sjukskrivna för att det är lönsamt, då fattas det nåt i huvudet på dej! Det finns nåt som heter kronisk sjukdom, cancer osv.
Bortskämda småpojkar som du anser alltså att man skall straffas om man råkar bli sjuk eller arbetslös. De är nästan så att man önskar att såna som dej får en sjukdom eller blir arbetslös så att du får se hur glassigt det är att vara sjuk/arbetslös.

vx skrev:
2597323 Tror du verkligen att folk är arbetslösa eller sjukskrivna för att det är lönsamt, då fattas det nåt i huvudet på dej! Det finns nåt som heter kronisk sjukdom, cancer osv.
Bortskämda småpojkar som du anser alltså att man skall straffas om man råkar bli sjuk eller arbetslös. De är nästan så att man önskar att såna som dej får en sjukdom eller blir arbetslös så att du får se hur glassigt det är att vara sjuk/arbetslös.
Så ALLA som inte jobbar har cancer...:va

Folk hittar orsaker för att INTE jobba, isf att hitta orsaker FÖR att jobba.

.../Yoshi

vx skrev:
2597323 Tror du verkligen att folk är arbetslösa eller sjukskrivna för att det är lönsamt, då fattas det nåt i huvudet på dej! Det finns nåt som heter kronisk sjukdom, cancer osv.

Det finns garanterat flera hundra tusen människor i sverige just nu som är arbetslösa/sjukskrivna fast dom skulle kunna jobba men i dagens samhälle så lönar det sig ju inte....

Jag har själv gått arbetslös ett tag för några år sedan och inte tog jag vilket jobb som helst när det ofta innebar att gå ner i inkomst...
Då anser jag att det är fel på systemet....

Varför fattas det något i mitt huvud? Varför är jag en bortskämd småpojke?
Bara för att jag inte har samma vänsterpolitiska åsikt som du?
Tycker du borde flytta till nordkorea om du inte kan föra en diskussion utan påhopp!

Yoshi_gixxeRR skrev:
2597346 Så ALLA som inte jobbar har cancer...:va

Folk hittar orsaker för att INTE jobba, isf att hitta orsaker FÖR att jobba.

.../Yoshi
LÄR DEJ ATT LÄSA OCH FÖRSTÅ!!! PUCKO.
Skrev jag att alla som inte jobbar har cancer????

mikael n skrev:
2593669 Jo, det ska jag lära dig. Denna avdragsrätt kom för att uppmuntra svenska folket att utöva fysisk aktivitet.
Sporter som inte innefattas av avdragsrätten, är sporter som "inte innebär motion i form av fysisk träning."

"Fysisk träning" kan förstås tolkas olika för varje människa, men spelar man golf i syfte att få en mer vältränad kropp så lär man bli besviken.

Hoppas du är nöjd med svaret.

jag sysslar inte med golf men vad jag har hört så är det många som tycker att det är jättebra träning, dom går ju en jävla massa och har kanske trevligt, det kan nog va värt mycket för en som inte rör på sig alls i vanliga fall... Kan nog va bra på psykiskt o fysiskt.

Och att ridning är en fyskisk aktivitet hoppas jag du förstår...

Alla sporter borde gå under samma regler...

vx skrev:
2597400 LÄR DEJ ATT LÄSA OCH FÖRSTÅ!!! PUCKO.

Mycket påhopp från din sida tycker jag! du behöver tänka mer och skriva mindre!

Last edited:
vx skrev:
2597400 LÄR DEJ ATT LÄSA OCH FÖRSTÅ!!! PUCKO.
Du ska lära dig att uppföra dig på DETTA forum!!!
Du har ingen anledning att kalla mig för "pucko"

Du har ett beteende som en tonåring!!

Jag var ironisk om att "alla" har cancer. (var det så svårt att förstå??)
Och skrev sedan vad JAG tror är orsaken till att många är fortfarande arbetslösa/sjukskrivna.

Mvh.../Yoshi "moderator"

ozto skrev:
2597374 Det finns garanterat flera hundra tusen människor i sverige just nu som är arbetslösa/sjukskrivna fast dom skulle kunna jobba men i dagens samhälle så lönar det sig ju inte....

Jag har själv gått arbetslös ett tag för några år sedan och inte tog jag vilket jobb som helst när det ofta innebar att gå ner i inkomst...
Då anser jag att det är fel på systemet....

Varför fattas det något i mitt huvud? Varför är jag en bortskämd småpojke?
Bara för att jag inte har samma vänsterpolitiska åsikt som du?
Tycker du borde flytta till nordkorea om du inte kan föra en diskussion utan påhopp!
Utan påhopp? Du dömmer ju alla sjuka/arbetslösa som simulanter det kallar jag för påhopp!
Jag till skillnad från dej tog anvisat jobb när jag var arbetslös sist även om det innebar en lönedumpning med 7000:-/mån. Det är ju mest moderater som fifflar verkar det som.

ozto skrev:
2590838 Så sant!

Men frågan är endå hur man kan missa att se att sossarna har misslyckats, i princip alla länder i västeuropa har ju gått om sverige ekonomiskt dem senaste 25 åren. Tittar man på dom senaste 10 åren så ser man ju tydligt att snart är öst oxå förbi...

Inte konsigt att det blir så när man som outbildad tjänar mer från försäkingskassan och akassan än från jobb... Inte lustigt att folk går hemma år efter år och drar...

Skulle du kunna utveckla det lite tack..:va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...