Varför gör människor så här mot djur?

:galen urk jag har alltid haft katt tills jag flytta ner hit till sthlm mmmmmm nä så där gör man inte stackars katt, den stackarn kände sig själv börja koka inne från uuuuuuurrrrkkkk vill inte tänka den tanken klart.
Kan man inte få dom dömd för nå snarlikt som mord/överlagt mord på djur.
:(

Att ta Vejron i Ottans förslag på vad man ska göra med strejkbrytare och göra det på de här gulliga grabbarna är det minsta man kan göra för dem.

*In med dem i blästringsbåset och sen upp med dem på rullande bandet där alla kan pissa på dem*

eus skrev:
Ja, annat är det med misshandel av alkisar

Jag håller faktiskt med Vägra Vurpa, till viss del... Även om jag inte är någon våldsbenägen typ av människa, så skulle jag ha nog ha mindre moraliska betänkligheter efter att ha spöat upp en människa än om jag skulle ha plågat ett djur.

McB skrev:
Jag håller faktiskt med Vägra Vurpa, till viss del... Även om jag inte är någon våldsbenägen typ av människa, så skulle jag ha nog ha mindre moraliska betänkligheter efter att ha spöat upp en människa än om jag skulle ha plågat ett djur.
Ok för att?

eus skrev:

Vet inte, det är något med våld mot försvarslösa djur som gör det fullständigt avskyvärt. Människor har däremot i alla fall en chans att försvara sig. :3freak

Jag kan inte motivera det, när jag tänker efter. Det är bara så jag känner. Kan ha något att göra med att morsan gav mig en riktig avhyvling när jag i 3-årsåldern mosade en skalbagge med en ogräsrensare, helt utan anledning.

eus skrev:

Antagligen för att alkisen var påflugen och ville göra en liten hundvalp illa, trots att jag varnade honom flera ggr..

har du nånsin sett en kattunge göra nån illa??

edit: tog bort ett fult ord..

McB skrev:
Vet inte, det är något med våld mot försvarslösa djur som gör det fullständigt avskyvärt. Människor har däremot i alla fall en chans att försvara sig. :3freak

Jag kan inte motivera det, när jag tänker efter. Det är bara så jag känner. Kan ha något att göra med att morsan gav mig en riktig avhyvling när jag i 3-årsåldern mosade en skalbagge med en ogräsrensare, helt utan anledning.
Nä det är svårt att motivera våld av något slag.

Vägra vurpa skrev:
Antagligen för att alkisen var påflugen och ville göra en liten hundvalp illa, trots att jag varnade honom flera ggr..

har du nånsin sett en kattunge göra nån illa??

edit: tog bort ett fult ord..
Ja, en kattunge brukade bita å klösa mig i tårna... gjorde skitont

Självklart tycker även jag att detta är äckligt och helt förkastligt.
Kanske dags för en psykologisk analys av ungarna? Ev vård är nog på sin plats.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back