Varför gör människor så här mot djur?

Ja du, det är en sak som jag inte förstår och jag ser på det med samma avsky som dig. Skulle man komma på nån som gör något dylikt skulle man fan få sitta inne sen den saken är klar. Hata djurplågare....

Men det/dom svinen som brukar sticka in långa knivar o sånt i slidan på hästar o kor då. Brukar stå om sånt i tidningen några gånger per år.
Såna miffon ska ju bara ha stryk alà bonk..

xXx40 skrev:
Men det/dom svinen som brukar sticka in långa knivar o sånt i slidan på hästar o kor då. Brukar stå om sånt i tidningen några gånger per år.
Såna miffon ska ju bara ha stryk alà bonk..

Det är väl någon som härjat runt med det där beteendet i flera år, främst på hästar. Jag hoppas verkligen att det är samma person jämnt, det får bara inte finnas flera såna skruvade hjärnor.

Skära lite här och där, vilken stil.

Nästan alla massmördare inleder sin bana med djurmisshandel. Skulle tippa att en hel del djurplågare faller under diagnosen för antisocial personlighetsstörning - det som förr kallades för, kort och gott, "psykopat". Oavsett om djur eller människor är offer, så är det frågan om en allvarlig störning och det ger mig kalla kårar.

mb skrev:
Nästan alla massmördare inleder sin bana med djurmisshandel. Skulle tippa att en hel del djurplågare faller under diagnosen för antisocial personlighetsstörning - det som förr kallades för, kort och gott, "psykopat". Oavsett om djur eller människor är offer, så är det frågan om en allvarlig störning och det ger mig kalla kårar.

Jag hade en granne som var fyra år äldre än mig, kanske 8-9 år på den tiden, som samlade sniglar och sedan krossade dem i en grotta. Det var udda. :gnissla Men, tror du han är seriemördare nu? :va

Markus skrev:
Jag hade en granne som var fyra år äldre än mig, kanske 8-9 år på den tiden, som samlade sniglar och sedan krossade dem i en grotta. Det var udda. :gnissla Men, tror du han är seriemördare nu? :va
Skrev jag att alla djurplågare blir seriemördare?

Med små barn är saker och ting annorlunda. Vissa har inte hunnit utveckla någon vidare respekt för andra livsformer över huvud taget. Kanske är det särskilt vanligt hos "problembarn" även högre upp i åldrarna.

Sen tycker jag att det är skillnad mellan ex. däggdjur och lägre djur som blötdjur och insekter. Att trampa på några myror kan ju inte jämföras med att tända eld på hundar. Oavsett är dock djurplågeri aldrig ett sundhetsecken hos barn, utan snarare en indikation om lågt utvecklad förmåga för empati.

Last edited:
mb skrev:
Skrev jag att alla djurplågare blir seriemördare?

Med små barn är saker och ting annorlunda. Vissa har inte hunnit utveckla någon vidare respekt för andra livsformer över huvud taget. Kanske är det särskilt vanligt hos "problembarn" även högre upp i åldrarna.

Sen tycker jag att det är skillnad mellan ex. däggdjur och lägre djur som blötdjur och insekter. Att trampa på några myror kan ju inte jämföras med att tända eld på hundar. Oavsett är dock djurplågeri aldrig ett sundhetsecken hos barn, utan snarare en indikation om lågt utvecklad förmåga för empati.

Ja, min ironig framgick tydligen inte riktigt..... :huvet
Jag tyckte mest det var kul så här i efterhand att jag tyckte det var så mystiskt och skrämmande med barn som kunde göra så mot de stackars sniglarna som jag själv aldrig skulle skadat...

Inför rätten till retroaktiv abort upp till 18 års ålder...
Hade det där varit mina katter och mitt hus, hade ungdjäveln inte kommit därifrån levande, vad jag än hade fått för straff sedan... :kocko
Jag blir så j--la :mad: och :( när jag läser om sånt där.

zopilote skrev:
Inför rätten till retroaktiv abort upp till 18 års ålder...
Hade det där varit mina katter och mitt hus, hade ungdjäveln inte kommit därifrån levande, vad jag än hade fått för straff sedan... :kocko
Jag blir så j--la :mad: och :( när jag läser om sånt där.
nAkcSkått!!111!!

Fyfan vad hemskt! Tänk er den lilla krabaten där inne som märker att det blir allt varmare och varmare men som inte kan komma ut, fyfan stackars misse! Blir så jävla arg när sånt händer, tyvärr sker det dagligen! :huvet :mad:

mb skrev:

Har också läst dettta men det lär visst vara vanligt med grymhet mot djur i en viss ålder, knäppte själv en och annan småfågel med luftbössan när jag var liten och i vissa jägarsamhällen tränas barn i att vara grymma mot djur. En sorts förberedelse inför ansvaret som vuxen jägare i stammen.

De som man bör se upp med är såvitt jag förstår de som inte växer ifrån detta utan kanske t.o.m. blir värre och värre med åren, dessa lär vara psykopater eller i farozonen att bli det.

Då blir de antingen stammisar i bunkern eller politiker alt. höga näringslivschefer.

Stoppa in deras huvud i micron och se de jävlarna :mad: DÖÖÖÖ

Sjuka :kocko :finger :kulspruta

Diversion skrev:
Har också läst dettta men det lär visst vara vanligt med grymhet mot djur i en viss ålder, knäppte själv en och annan småfågel med luftbössan när jag var liten och i vissa jägarsamhällen tränas barn i att vara grymma mot djur. En sorts förberedelse inför ansvaret som vuxen jägare i stammen.

De som man bör se upp med är såvitt jag förstår de som inte växer ifrån detta utan kanske t.o.m. blir värre och värre med åren, dessa lär vara psykopater eller i farozonen att bli det.

Då blir de antingen stammisar i bunkern eller politiker alt. höga näringslivschefer.
Jo, visst är det så... Sen kan det ju va så att de bara är skamligt dåligt uppfostrade, i den meningen att föräldrarna helt enkelt skitit i dom och de inte fått lära sig mkt till folkvett. Här i Östersund var det några småjävlar som spikade upp igelkottar i träden för ett tag sen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back