Varför går jag runt överallt när jag pratar i telefon?

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jo, vafan är det som gör det egentligen? Det är verkligen jämt, jag gör skitknasiga grejer när jag pratar i fonen.

Jag går till konstiga ställen i lägenheten som jag normalt inte är på, går och vänder på diverse papper, går ut på balkongen, kollar igenom garderoben och så klassikern; öppnar kylskåpet.

Vad är det som triggar sånt? Jag känner många som upplever samma sak, ingen hajar varför.

Åh, vad skönt att veta att man inte är ensam med det här fenomenet! Jag har rent av svårt att sitta still när jag pratar i telefon, speciellt på hemmaplan.

Det är ett begynnande stressyndrom. I mildare fall bara överskottsenergi, eller understimulerat sinnestillstånd. Låt skiten bara ringa nästa gång. Svara inte. Det är ingen rättighet att få svar. Röd lur-knappen är en bra uppfinning för människor som eftersträvar livskvalitet. :cdevil

Det är ett begynnande stressyndrom. I mildare fall bara överskottsenergi, eller understimulerat sinnestillstånd. Låt skiten bara ringa nästa gång. Svara inte. Det är ingen rättighet att få svar. Röd lur-knappen är en bra uppfinning för människor som eftersträvar livskvalitet. :cdevil

Jag är en viktig person, måste svara :mattias

Jag är en viktig person, måste svara :mattias

Du är ju bara ett "offer" om du är sjukt stressad så att du inte ens kan sitta stilla (och framför allt att du känner dig "tvingad!" att svara, den som ringer dig styr dig då alltså/ upptar din tid) och vara 100% närvarande med alla sinnen i samtalet. Du har alltså annat att göra, och har egentligen inte tid att prata i telefon. Om du hade haft tid och motivation så hade du inte sprungit runt samtidigt. :näsblod

Du är ju bara ett "offer" om du är sjukt stressad så att du inte ens kan sitta stilla (och framför allt att du känner dig "tvingad!" att svara, den som ringer dig styr dig då alltså/ upptar din tid) och vara 100% närvarande med alla sinnen i samtalet. Du har alltså annat att göra, och har egentligen inte tid att prata i telefon. Om du hade haft tid och motivation så hade du inte sprungit runt samtidigt. :näsblod

Tro mig, jag är inte stressad eller har ont om tid. Jag går hemma och är sjukskriven sen en krasch i somras. Tid är allt jag har.

Tro mig, jag är inte stressad eller har ont om tid. Jag går hemma och är sjukskriven sen en krasch i somras. Tid är allt jag har.
Att vara sjukskriven och ha massor av tid kan faktiskt vara ganska så stressande för vissa. Men annars så låter det som att det som BabyBlade sa kan passa ganska bra in på någon som är sjukskriven. "I mildare fall bara överskottsenergi, eller understimulerat sinnestillstånd".

Skönt o veta att jag inte är ensam...
Fast nu är ju jag faktiskt en tjej så där har vi kanske anledning i mitt fall... Haha...

Dock har jag själv kommit fram till att jag gör det när jag känner mig lite obekväm... Gillar inte riktigt att snacka i telefon så där är lite av problemet säkert...
Samt...
Går extra mycket när det är någon jag känner väldigt lite eller inte alls på andra sidan...

När det är nära vänner så kan jag lägga mig ner i soffan och slappna av... hehe... :D

Jag gör samma sak, riktigt irriterande!

Jag brukar börja vandra runt när jag tycker det är dags att avsluta samtalet, när den i andra änden fortsätter mala på.

Nervös, arg, uppspelt, glad = vandrar omkring

Lugn, trygg, säker = sitter still
Så är det för mig.
:)

Härnborg;4712330ey skrev:
nervositet är ett tillstånd, som oftast bäst påtalas av andra än en själv.

sedan stod det också, att det stimulerar hjärnan, att tänka på vad du ska säga härnäst.

Det är sjukt understimulerande att bara prata i telefon. Därför promenerar man så fort ett samtal blir mer än en minut. :fakta

Jag var i exakt samma sits som dig för några år sedan efter en krasch, slutade med kollaps och doktorn kallade det för stress. Jag tyckte det lät riktigt flummigt, jag var ju för fan sjukskriven och gjorde inte ett skit men tydligen så var den psykiska stressen självskriven för mig...
Så sysselsätt dig med enklare saker som du känner att du kan göra, jag gick till biblioteket och läste massa faktaböcker, böcker om rymden och annat skit man inte fattar nåt av och helt plötsligt så var hjärnan på en annan plats.

För övrigt känner jag igen det där med att gå omkring och snacka, men det beror på vad/vem jag talar med. Bättre bekanta så märker jag inte av det men statliga organ osv så går jag runt :gnissla

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing