Varför går jag runt överallt när jag pratar i telefon?

Det är ett begynnande stressyndrom. I mildare fall bara överskottsenergi, eller understimulerat sinnestillstånd. Låt skiten bara ringa nästa gång. Svara inte. Det är ingen rättighet att få svar. Röd lur-knappen är en bra uppfinning för människor som eftersträvar livskvalitet. :cdevil

Japp. Funkar faktiskt bra. Har börjat praktisera det där. Att inte svara alltså. Känns skumt i början, men folk kan faktiskt tala in ett meddelande om det är så förbannat viktigt.

Ännu bättre är det om de mejlar. Att snacka i telefon är inte direkt min favvosysselsättning.

Åh, vad skönt att veta att man inte är ensam med det här fenomenet! Jag har rent av svårt att sitta still när jag pratar i telefon, speciellt på hemmaplan.

Det är sjukt understimulerande att bara prata i telefon. Därför promenerar man så fort ett samtal blir mer än en minut. :fakta

Japp, så här är det. Blir sjukt rastlös av att tala i telefon många gånger. Brukar av någon anledning gå runt och öppna saker också, t.ex. kylskåpsdörrar eller fönster. Beror ju lite på samtalet förstås men att t.ex. lyssna på en flickvän som maler på om vad hennes vänner i en annan del av landet har gjort orsakar inte total begeistring för mig direkt...

Börja bygg Lego. Inte det barnvänliga System utan Technics för åldern 16-->. det är riktigt kul och pilligt. Bra sysselsättning för händer och hjärna. :)

Skumt, jag är precis tvärtom. Måste sätta mig bekvämt, alternativt lägga mig på sängen/i soffan för att kunna koppla av och snacka ordentligt. Förutom om jag är skitnödig, men då snarare dansar jag runt i hela lägenheten medan jag kommer på ett bra avslut.

Även jag är en sådan som lätt vandrar omkring.
Bor just nu dessutom "bara" på 20 kvm (studentkorridor) så det finns inte så mycket utrymme att vandra runt på heller :näsblod

Stressbildande säger ni!? Kan man stämma Radiotjänst om det skulle drabba en då alltså? :banana

Tjejen brukar håna mig för jag vandrar runt som en osalig ande när jag är i telen,i synnerhet de samtalen som saknar mening och man hört vad den uppringande ville och han/hon pratar vidare om ditt och datt.

Trodde nästan jag var ensam,finns det stödgrupp för oss missanpassade telefonörer?

Henrik

Ja, du är då inte ensam...kommer på mig själv göra en massa annat när jag pratar, klassiskt..gå fram och tittat ut genom fönstret, titta ner och inse att man har blommor...måste vattna!, men det beror nog mest på med vem man pratar, noterat en del ggr att jag inte kommer ihåg det personen snackat om, datum och sådant :(, och ibland märker ju folk att man inte lyssnar vilket är mindre bra, bara prata för att prata är svårt..

Har aldrig tänkt på det, men jag brukar också gå ett par varv i lägenheten. Gå ut på balkongen, kolla kylen, kolla ut genom fönstren osv.

En 2.5kvm rum med tvångströja snart då :tummenupp

Jag har börjat med en otroligt dålig sak när jag pratar i telefon. svarar på mina egna frågor, ofta i negativ bemärkelse. "Ska du köra nått idag, nej?" Vem fan säger så lixom.

noterat en del ggr att jag inte kommer ihåg det personen snackat om

Haha, det var jag en stjärna på under tonåren :hihi
Kunde snacka med farsan (reser mycket i sitt jobb) i 10-15 minuter, så fort vi lagt på frågar morsan hur det var med honom och vad han sa... "ehmm... minns inte" :gnissla

(Visserligen är jag delvis fortfarande sån när det gäller min morsa, men det är för att hon allt för ofta snackar om så ointressanta saker att jag kopplar bort henne automatiskt efter flera års erfarenhet av ointressant-babbel)

Själv går jag runt när man pratar med dom man känner. Ringer jag något viktigare/blir uppringd är jag stilla. Men släkt/vänner som ringer = Surfa på diverse sidor,kolla ut genom fönster och vandra runt i lägenheten.

Tyder bara på att du är liten, rädd och osäker:krama

Jag gör andra knasiga saker, ex börjar rita saker då jag ofta i jobbet talar i telefon o behöver ta skriftliga uppgifter.Kan blir roliga gubbar, bilar, etc, så jag efter är alldeles frågande till vad fan jag har ritat:D

polaren har en annan grej han gör när han snackar med mig i tele, han brukar bomba muggen.. det har nog inte med nervositet att göra, utan mer för att han gillar att jävlas :gnissla

Jag knallar alltid omkring, oavsett vem jag pratar med eller om vad. Så fort jag svarar så reser jag mig upp och går till ett annat rum. Bara för att gå tillbaka och sedan ut igen.
Jag tänker ofta på det men kan fan inte låta bli. Så fort jag försöker stå still så blir jag så fokuserad på det att jag tappar själva samtalet helt.

Tvångstanke light :hihi

Haha, samma här. Var en på jobbet som tyckte att jag alltid går omkring så fick låna en stegräknare för skoj skull. Hade kollat räknaren på kvällen, sedan ringde brorsan och sen kollade jag till igen... då hade jag gått 3000 steg. :brynad

För att du är nervös så klart! Stammar du när du pratar telefon också?

Edit: Ta och kamma dig och tuffa till dig lite... Köp en sukka och problemet löst! :tummenupp

Last edited:
Jag har börjat med en otroligt dålig sak när jag pratar i telefon. svarar på mina egna frågor, ofta i negativ bemärkelse. "Ska du köra nått idag, nej?" Vem fan säger så lixom.

Ler när jag läser detta.. Tjejen, svärmor och hennes moster säger precis så! Skrattar varje gång som säger så och har frågat dom vaför dom säger så men får inget bra svar! Nån slags hjärnskada? :va

Börja bygg Lego. Inte det barnvänliga System utan Technics för åldern 16-->. det är riktigt kul och pilligt. Bra sysselsättning för händer och hjärna. :)

<skryt>
Jag var på tjänsteresa häromveckan. Och fick gå på Legoland.
</skryt>

Det är bara sätta lägga sig och läsa något viktigt, då känner den andra r att man är totalt ointresserad av att tala. Samtalet över på under minuten.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg