Varför går den sämre med effektsystemet?

Idag är det bäst att uppsöka en bromsbänk för att bestycka hojen.
Att bestycka en förgasarsportis med radfyra är dock pyssligt, dels ska bänkoperatören kunna förgasare, dels ha tillgång till munstycks- och nålsortiment, dels ska hela förgasarbryggan ofta ur hojen mellan varje ombestyckning, dels ska förgasarna synkas om det är cv-förgasare. Så många bromsbänksoperatörer drar öronen åt sig. Men kolla runt lite.

Jo då det finns de som har prylarna och kunskapen för just detta. :)

Jo då det finns de som har prylarna och kunskapen för just detta. :)

Det känns som att jag inte längre kan göra mig förstådd på SH, vad jag än skriver.

Ditt inlägg får det tex att se ut som om jag uttryckt åsikten att det inte finns bänkoperatörer som kan bestycka förgasare. Så har jag väl ändå inte skrivit. Bara jag känner ju tex till flera. Dock inte i närheten av TS. Syftet med mitt inlägg var att upplysa TS om att det i hans fall kan behövas ringa runt lite. ;)

Last edited:
Det känns som att jag inte längre kan göra mig förstådd på SH, vad jag än skriver.

Ditt inlägg får det tex att se ut som om jag uttryckt åsikten att det inte finns bänkoperatörer som kan bestycka förgasare. Så har jag väl ändå inte skrivit. Bara jag känner ju tex till flera. Dock inte i närheten av TS. Syftet med mitt inlägg var att upplysa TS om att det i hans fall kan behövas ringa runt lite.

Det är väl egentligen så att vill man inte förstå så spelar det ingen
roll hur bra du uttrycker dig. Förstod precis vad du menade :)

Ditt inlägg får det tex att se ut som om jag uttryckt åsikten att det inte finns bänkoperatörer som kan bestycka förgasare. Så har jag väl ändå inte skrivit. Bara jag känner ju tex till flera. Dock inte i närheten av TS. Syftet med mitt inlägg var att upplysa TS om att det i hans fall kan behövas ringa runt lite. ;)

Jo då jag begrep exakt vad du menade.
Det finns få bänkoperatörer som håller på med förgasare för att det tar för mycket tid och i vissa fall saknas kunskap och material.

Och då uttryckte jag underförstått att det finns en jag känner rätt bra som gör sådant!

Stämmer rätt bra va?
DVS du kan uttrycka dig rätt bra. :tummenupp

Och luftfiltret kan vara bra att börja kolla!

Jo då jag begrep exakt vad du menade.
Det finns få bänkoperatörer som håller på med förgasare för att det tar för mycket tid och i vissa fall saknas kunskap och material.

Och då uttryckte jag underförstått att det finns en jag känner rätt bra som gör sådant!

Stämmer rätt bra va?
DVS du kan uttrycka dig rätt bra. :tummenupp

Och luftfiltret kan vara bra att börja kolla!

Ja du åtar dig ju tex förgasarbänkningar på radfyror, det är bra ;)

PMS gnabb eller är höstångesten här redan:D

Vet inte om förgasare kan få ångest, kanske ånglås? :va

Last edited:
Ja du åtar dig ju tex förgasarbänkningar på radfyror, det är bra ;)

Vet inte om förgasare kan få ångest, kanske ånglås? :va

Förstår inte problemet..
för som nån "känd" person utryckte sig:"En riktigt bra utförd trimning så behöver man inte förlora mer än 10-15 % av effekten!"
:)

Då sitter det nog ingen dB-killer i micronsystemet.
Idag är det bäst att uppsöka en bromsbänk för att bestycka hojen.
Att bestycka en förgasarsportis med radfyra är dock pyssligt, dels ska bänkoperatören kunna förgasare, dels ha tillgång till munstycks- och nålsortiment, dels ska hela förgasarbryggan ofta ur hojen mellan varje ombestyckning, dels ska förgasarna synkas om det är cv-förgasare. Så många bromsbänksoperatörer drar öronen åt sig. Men kolla runt lite.

Okej, tack för ditt svar :tummenupp
Låter som de blir billigare att kolla efter en ny dämpare?!

Med den ljuddämparen måste du bestycka förgasarna, eller så sätter du i en insats (db-killer) i ljuddämparen som bromsar flödet genom ljuddämparen. Jag skulle sätta i en insats,,,, ljudet får du alla fall.

Men är inte en db-killer just för att ta bort ljudet?

Med den ljuddämparen måste du bestycka förgasarna, eller så sätter du i en insats (db-killer) i ljuddämparen som bromsar flödet genom ljuddämparen. Jag skulle sätta i en insats,,,, ljudet får du alla fall.

Men är inte en db-killer just för att dämpa ljudet?

Har du kollat luftfiltret?

Nej de har jag faktist inte gjort, kan ju vara så att den får lagom med soppa men dåligt med luft...
Men varför går den bara "dåligt" vid starter å inte under full rulle då?

If it ain't broke, don't fix it!

Något e ju bevisligen knas... :va

Last edited:
Du kan inte ha kakan och äta dem samtidigt..... Om ljudet är viktigast så måste du lyssna på vad som sägs i tråden. Bestycka förgasarna.:gnissla:gnissla

Finns det inte effektdämpare som inte kräver att bestycka om förgasarna?
Hur funkar det med db-killer, måste det vara någon speciell till just denna dämpare eller finns det någon universial?

Kom att tänka på en annan ide, kan det vara så att jag tappar motståndet i motorn med effektdämparen?? :va

Effektdämparen e ju nästan helt tom, bara ett stort hål rakt igenom, blir mindre motstånd men den ger ju lika mycket soppa ändå...

Kan ju ge ett svar på varför den ryker svart(får för mycket soppa).

Ska kanske gör en bricka med ett lagom hål i som släpper igenom rätt mängd avgaser och försöka få dit den imellan avgaset och dämparen...

Vad tror ni om mina funderingar??

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...