varför försöka??

• Thread starter Thread starter Veritas
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Olzki skrev:
...

Vet inte vilken värld ni (Chrille, Bingo, T-rex...ja alla som har ett behov av att uppträda så politiskt korrekt) lever i men jag förstår precis vad personen ifråga menar när han skriver "bönrullare" eller "mattflygare" i en M3:a utanför ett välbekant förortsområde. Det måste dock verkligen inte alls betyda att personen ifråga hatar alla med mörkare hy.

...

"behov av att uppträda politiskt korrekt". Jojo.
I min värld dömer man folk när de gjort något, man dömer dem inte på förhand pga hudfärg, religion eller dylikt. Svänger man sig med uttryck som "mattflygare" så har man förutfattade meningar. Vanligtvis nedsättande.

Eftersom vi tydligen inte lever i samma värld, vad menar han då?

Olzki skrev:
Börjar bli lite småtrött på moralkompaniet här på forumet som så fort någon lite mindre verbalt bevandrad slänger sig med en term eller jargong som inte faller i smaken så ska denne sågas, helst vid fotknölarna.

Vet inte vilken värld ni (Chrille, Bingo, T-rex...ja alla som har ett behov av att uppträda så politiskt korrekt) lever i men jag förstår precis vad personen ifråga menar när han skriver "bönrullare" eller "mattflygare" i en M3:a utanför ett välbekant förortsområde. Det måste dock verkligen inte alls betyda att personen ifråga hatar alla med mörkare hy.

Något som däremot kan få folk att bli förbannade och säga sådant som de inte menar är när de påtvingas krystade moralkakor av personer som inte sällan har ett behov av att vilja "verka vara" goda (inte sällan politiker som saknar civilkurage)

Vad BMW mot 200 kh hoj på gata beträffar så lär det väl varit rakt fram race från ett rödljus och inte Bogesundsvägen.

/Olzki

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Olzki skrev:
Börjar bli lite småtrött på moralkompaniet här på forumet som så fort någon lite mindre verbalt bevandrad slänger sig med en term eller jargong som inte faller i smaken så ska denne sågas, helst vid fotknölarna.

/Olzki

Slängs det med uttryck som "Bönrullare", "mattflygare" och "Blatte mit wagen" så är man lagom infantil om man tror att det ska få stå utan mothugg.
Bingo sammanfattade det hela suveränt:

Bingo skrev:
Yttrandefriheten är grundlagsskyddad och det är mig veterligen ingen som ifrågasätter den. Däremot förväxlas den ofta med friheten att yttra sig utan att bemötas. Nån sån frihet har vi inte.

gladh

gladh skrev:
Bingo sammanfattade det hela suveränt:
gladh

mm, Jag blev förvånad... riktigt förvånad... :arsele :D

Sen har jag inget mer att tillägga i denna diskution, men dock roligt att läsa... nästan lite Jerry Springer över hela upplägget... :tummenupp

Det är förbannat märkligt att det inte är trovärdigt att hjärndöda rasistiska utbrott är extremt provocerande för en del människor utan att vi som säger emot gör det för att vi "har ett behov av att uppträda så politiskt korrekt"??????

Undrar en sak.. Chrille, Urr ninja, mm.. Har ni växt upp i ett "invandrar" tätt område? bott i närheten? Gått i en skola med 97 % nysvenskar?
Ni kanske jobbar med invandrar frågor...vad vet jag?

Olzki skrev:
Vet inte vilken värld ni (Chrille, Bingo, T-rex...ja alla som har ett behov av att uppträda så politiskt korrekt) lever i ...
Jag ÄR invandrare.Jag har inget som helst behov av att uppträda politiskt korrekt inför rådumma, halvvuxna pojkar. Däremot har jag börjat hysa ett visst agg mot slöddret som förpestar sidan med sina evinnerliga idiotier, generaliseringar, vanförestälningar osv gentemot invandrare. I min värld är det absolut oacceptabelt att uttrycka sig på det sättet. Jag träffar aldrig på det irl och har inte för avsikt att vänja mig vid det på forumet heller.

Så ta du ditt politiskt korrekta gnäll och dra åt helvete.

Bingo skrev:
Jag ÄR invandrare.Jag har inget som helst behov av att uppträda politiskt korrekt inför rådumma, halvvuxna pojkar. Däremot har jag börjat hysa ett visst agg mot slöddret som förpestar sidan med sina evinnerliga idiotier, generaliseringar, vanförestälningar osv gentemot invandrare. I min värld är det absolut oacceptabelt att uttrycka sig på det sättet. Jag träffar aldrig på det irl och har inte för avsikt att vänja mig vid det på forumet heller.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :tummenupp

KickAss_Prod´s skrev:
Undrar en sak.. Chrille, Urr ninja, mm.. Har ni växt upp i ett "invandrar" tätt område? bott i närheten? Gått i en skola med 97 % nysvenskar?
Ni kanske jobbar med invandrar frågor...vad vet jag?

Både ja och nej, uppväxt bland mestadels "infödda" och där var det oftast "infödda" som var strulbarnen, jag var väl ett av dem..
Sen dess har jag bott i ett antal kravallområden kring stockholm.
Som Husby med sin heroinistproblem, där både infödda "jimmy svenssons" och "achmeds" pundade sönder sina kroppar.
Lika ledsamt att se achmed trasa sönder sig som Jimmy, hudfärg, eller föräldrars ursprung har ingen betydelse. Däremot social ställning, och där ligger invandrare efter, och det mycket på grund av svennars intolerans..

Vad gäller "racing" med babbar, tja, jag har inte märkt särskilt mycket av det faktiskt, är nästan dagligen i kista/husby. Dock har jag rejsat mot brats på strandvägen..

Veritas skrev:
...undrar varför dom är så in i helvete dumma i roten och inbillar sig att dom utgör ett hot mot en hoj med närmare 200 hk.. det slår aldrig fel.. :fatta!

Står det att du har 200hk stort på tanken eller varför skulle dom vara dumma som inte fattade det? Eller e det samma folk som vill racea hela tiden? I såna fall kanske dom gillar att se dig sticka iväg.

Bingo skrev:

:tummenupp :klappar

Har tyvärr inte tid att besvara alla inlägg separat men ni motverkar ert syfte med att hugga på "folk" och skriva på det sättet. Detta då många blir frusterade över att inte kunna uttrycka vad de känner utan att bli påhoppade av sådana som er som väldigt gärna kategoriserar folk som rasister eller använder hårda uttryck som flera av er gjort ovan (Bingo bla). Många i min omgivning slänger sig med sådan ordval utan att för de sakens skull tycker illa om någon med annan hudfärg.

Jag tänker till skillnad från dig Bingo inte kategorisera vissa grupper som dumma eller be dig att fara åt helvete utan bara poängtera att du troligtvis motverkar ditt mfl syfte (som i sig är vällovligt).

/Olzki

Olzki skrev:
Har tyvärr inte tid att besvara alla inlägg separat men ni motverkar ert syfte med att hugga på "folk" och skriva på det sättet. Detta då många blir frusterade över att inte kunna uttrycka vad de känner utan att bli påhoppade av sådana som er som väldigt gärna kategoriserar folk som rasister eller använder hårda uttryck som flera av er gjort ovan (Bingo bla). /Olzki

Olzki, då kanske du kan förklara för mig vad de som slänger sig med uttryck som "bönrullare", "mattflygare" och "blatte mitt wagen" i sin frustration egentligen menar.
Eftersom jag uppenbarligen inte fattar vad de egentligen vill skriva, då de i sin frustration hittar på så trevliga ordkombinationer. Ordkombinationer som enbart skapas i syfte att förringa, förminska och förlöjliga personer av annan nationell eller etnisk bakgrund.

gladh

Olzki skrev:
....Många i min omgivning slänger sig med sådan ordval utan att för de sakens skull tycker illa om någon med annan hudfärg.
....

/Olzki

Är det samma människor som kallar tjejer för horor, negrer för apor och judar för kroknäsor?? Det är ok om de inte menar det då eller???

gay16.jpg

Bingo skrev:

Du har alltså aldrig träffat på det irl? Klart det är oacceptabelt precis som det är när nysvenskar spyr galla över oss svennefittor! Du säger att du inte har ngt behov av o uppträda korrekt inför folk som tycker annorlunda. Kan du förklara varför just det du tycker är korrekt? Vanföreställningar??? Hur kan du säga så när du bevisligen inte ens varit med om det i IRL? Du säger att du börjat hysa agg mot slöddret? Varför har inte svennar rätt o hysa agg mot nysvenskar som förpestar deras tillvaro med glåpord, hot, bråk,rån,våldtäckt, mm.?
Behöver jag säga att den här skiten kan debbateras hur länge somhelst?

Pöss o kram till er alla!

Chrille skrev:
Är det samma människor som kallar tjejer för horor, negrer för apor och judar för kroknäsor?? Det är ok om de inte menar det då eller???

Öhhhh, negrer, vad är det? Du menar väl inte mörkhyade nysvenskar med afrikanskt ursprung möjligen??

Status
Ej öppen för fler svar.
Back