Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Läste lite i min morfars gamla uppslagsbok för jag hade hört att det kunde stå mindre politiskt korrekta saker under ordet neger i äldre uppslagsverk och jäklar vilket gott skratt jag fick. Negrer, eller hottentotter, tycker om att dansa och sjunga och populationen är utspridd över stora delar av den afrikanska kontinenten osv. Som det var nån slags fågelart.![]()
Jag jobbade ett tag med att serva gräsklippartraktorer, en dag fick jag ett telefonsamtal från Umeås största bad och campingplats, deras klippare hade gått sönder, så jag sa "Lägg dig och sola en stund så kommer jag"
När jag kom dit var det den svartaste människa jag har sett som körde maskinen![]()
Han skrattade och sa "När jag ringde visste du inte att du pratade med en blåneger va?"
Det fick jag lov att erkänna!
Sedan pikade han mig hela tiden om vilken jävla tid det hade tagit för mig att ta mig dit "När jag la mig och solade var jag lika vit som du, det är ditt fel att jag blev neger"
Han verkade inte ha något emot att bli kallad det.
Säg brother/broder till de mörka så blir ni lita wangsta och de får respekt för dig![]()
Edit: Jag blandade visst ihop rimmen, boken i sin helhet finns här:
http://helgo.net/ikon/full.php?p=/e/bilderbok/annat/abc/pyttan/N.jpg
Hahaha!Hur gammal är den där, vet du det?
Neger kan uppfattas nedvärderande, det vet nog alla som gått ut grundskolan.
Intressant annars är att de flesta invandrare(som inte är svarta då) nästan alltid använder ordet neger.
När jag kom dit var det den svartaste människa jag har sett som körde maskinen![]()
Nån som är sugen på Brotherball?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden