www.hmracing.co.uk kör race med sin SuperDuke och enligt egen utsago har de ju vunnit mot diverse andra twinnar så det verkar ju gå att få den att funka för hård bankörning om man vill det.
//Eric
//Eric
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lt Jake skrev:Du kan väl ändå inte köpa en utan att ha provkört, oavsett vad folk på forumet säger?
/J.
-PLM- skrev:Vad är så konstigt med att man får upp en TL i nära 200 med lite teknik? Det var iofs som streetfighter, med kåpor gick det runt 170 mätarfart en kugg ner fram. Den går inte upp på effekt i de farterna direkt.
Tänker heller inte köpa nåt utan att ha provkört, men 15min provkörning ger inte samma feedback som från nån som kört 300mil med den.
Om man kollar på tillverkarnas siffror väger TL och Duke nästan samma. TL fick jag till 220kg fulltankad på olika industrivågar, vad väger Duken?
Fått en del bra info iaf![]()
Vad du krånglar till det.-PLM- skrev:Sitter och dregglar på bilder på Superduken, men kommer sen och tänka på varför man ska köpa en sån?
Jag hade en TL1000 förut, den gick även som streetfighter ett tag. Samma vikt/effekt som Duken.
Jag tyckte TLn kändes slö, trots att den gick upp på slangen runt 200 med lite teknik, och så var den inte så upphetsande att köra.
Är Superduken likadan, eller är den i en klass för sig?
Finns det nån anledning att köpa en sån istället för en sporthoj? Kostar ju lika mycket som zx10 tex.
Backe skrev:Vad du krånglar till det.
Superduken är mycket BALLARE än en gammal ninja. Behövs det några fler argument?
![]()
Hulken skrev:DR-Zätare:
Var hittar man info & bilder om helsystemet?
Hittar ingen info varken hos KTM eller Acrapovic.
20000!!! tjitt pomfritt!!!DR-Zätare skrev:Det finns i 2006 hard parts onroad-katalog. På www.ktmduke.de finns det en tråd om det också, dock på tyska, med bilder. 9kg lättare än original, drygt 20´ kostar det. Om du PM:ar din e-mail till mig och du kan ta emot bilagor på 2,5Mb så kan jag maila katalogen till dig.
//Eric
Hulken skrev:Jaha, man blev ju inte mindre sugen på en Superduke nu när man har sett dessa bilder.
Hur är det med ljudnivån tro? Finns det någon chans att ta ut en Superduke med detta system på en bana eller?
Om inte kanske slip-on är ett alternativ, det låter väl kanske lika mycket det, men är väl antagligen lättare att byta till orginal om man skall till banan.
Eller är det kanske t.o.m. så finurligt så att man kan kränga på orginaldämparna på helsystemet.
Ovanstående lösningar är väl inte optimala vad det gäller prestandan eftersom man antagligen mappar om hojen i samband med byte av systemet, men det vore intressant att veta om det funkar.
DwD skrev:Tror inte motorn tar skada av att man petar in en buttplugg(som precis klarar db begränsningen) i helsystemet om man vill köra på bana,det är ju trotsallt ingen tvåtaktare,hojjen kommer att gå sämmre(fetare).
eller vad tror ni?
Danne980 skrev:2068753En kille stog och snackade utanför Lelles i går. Han pratade om bränsleförbrukningen på sin superduke. Han sa 0.8l/mil men han sa också att han mest låg under 100km/h.
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |