Varför diskutera överhuvudtaget?

klart att man ska skriva vad man tycker och inte mjäka med, var och en har sin egen filosofi och religion som dom tycker är rätt, men det innebär inte att motparten är en idiot bara för att dom inte delar samma åsikter, lär er att respektera andras åsikter så blir ni själv respekterade.

Det är mycket lipande om att någon blir angripen för sina åsikter. En åsikt kan man inte säga så mycket om. En åsikt kan inte vara rätt eller fel - det ligger i sakens natur. Om någon säger "jag tycker att Bingo är en idiot" så är just en åsikt. Det finns inga skäl att anta att personen ljuger. Men den säger inte nödvändigtvis så mycket om mig, det säger bara något om personens attityd mot mig. Däremot kan man testa hur välgrundad åsikten är.

Det man normalt diskuterar är det man grundar sina åsikter på - om de sakskäl man anför som försvar för åsikten saknar relevans, är oreliabla eller logiken i resonemanget är tveksam.

De som gnäller om att de blir angripna för sina åsikter är sådana som har ogrundade åsikter - alltså inte lyckats prestera vettiga sakskäl för sin åsikt. Det är vanligen den sort som öht inte kan skilja på åsikt och sakskäl.

Åsikter... Kan något vara mer ointressant än en åsikt i sig?

t-rex skrev:
Det faktum att det blev mer än ett inlägg i denna trådan svarar väl på frågan?

Tycker det är lite kul med Meta-diskussioner. Diskussioner OM diskusisoner.

Påminner om när jag representerade mitt förbannd på vpl-kongressen och vi hade:
en debatt om debatten om att dra streck i debatten i debatten om att dra streck i debatten!

Chrille skrev:
För att vi har ingen klocka att pilla med....

:7peta

Borde inte du vara nere i hamnen och jobba extra för att finansiera årets säsong, eller iaf skruva ihop din sallad i garaget!? :7peta

oscar skrev:
Borde inte du vara nere i hamnen och jobba extra för att finansiera årets säsong, eller iaf skruva ihop din sallad i garaget!? :7peta

På G. Kamaxlar är på väg från Skåne och nu jääääävlar!! Men Atorp hoppar jag.

Chrille skrev:
På G. Kamaxlar är på väg från Skåne och nu jääääävlar!! Men Atorp hoppar jag.
Bra! Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag avstår a-torp!
Första mötet i knutstorp den 15/5? :banana

Hittade ett citat i en bok

"Diskutera aldrig. Man omvänder ingen. Åskter är som spikar: ju mera man hamrar på dem desto hårdare sitter de"

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage