Varför bygger dom oljetank?

Den va ju faktiskt riktigt ball.
Kommer ihåg den fruktansvärda retardationen den ensamma skivan orsakade.
Låsningsfritt som faan....:D

Enligt egen utsago så fryser ju DM på en trumma fram, så det verkar inte vara över än! ;)

Enligt egen utsago så fryser ju DM på en trumma fram, så det verkar inte vara över än! ;)

Å fan.
Jag hade en Kawa trepip en gång me trumma fram.
Den rostade varje natt,så första gången man bromsade varje morgon,så nöp den så man fick backa loss den.
Bytte gaffel till en från en CB 500,me skiva.
Tog inte ett skit,men det blev snyggt :D

Å fan.
Den rostade varje natt,så första gången man bromsade varje morgon,så nöp den så man fick backa loss den.

Trepip rokkar. :yoparty
De har ju faktiskt också oljetank! :D Men den avvecklade jag tidigt till förmån för direktinblandning när jag började trimma. :D

Trepip rokkar. :yoparty
De har ju faktiskt också oljetank! :D Men den avvecklade jag tidigt till förmån för direktinblandning när jag började trimma. :D

Japp,man saknar den.
Och alla RD 350,500,Rg 500 å annat kul man haft...
(dags att rota fram lite gamla foton,å minnas)

OT,som fan,jag vet.....:)

Last edited:
Tycker inte att man ska få räkna in sportstern i hd´s maskinpark.
Den har för det första prestanda som en pusch florida, dyr försäkring, vibrerar mer än den bästa massagestaven på marknaden. En skamfläck bland alla dom andra läckra maskinerna.:kulspruta
Och då menar jag tjejhojen 883 Sportster. 1200 är rätt ok.
rock n roll
Sportster är ju den av HD:s modeller som mest liknar en motorcykel.Helst ska den vara ombyggd i lite flattrack stuk också:)

Å fan.

Hehe, jo en rostig och felinställd trumma är garanterat sämre än Hondas enkla skiva med enkolvsok....

Bifogar några bilder på vad jag söker, ju fler backar desto roligare :tummenupp

Blir troligen ett husköp för mig i veckan om inget konstigt dyker upp på besiktningen, så alla drömmar om bromstrummor är just nu lagda på is....

Danne

Bifogat

• 2de9_1.jpg
    2de9_1.jpg
    11.1 KB · Visningar: 582
  • 2ebc_12.jpg
    2ebc_12.jpg
    25.8 KB · Visningar: 58
  • cf5a_1.jpg
    cf5a_1.jpg
    28.3 KB · Visningar: 44
  • d079_1.jpg
    d079_1.jpg
    30.7 KB · Visningar: 43
  • d166_1.jpg
    d166_1.jpg
    18.5 KB · Visningar: 60
  • d249_1.jpg
    d249_1.jpg
    20.1 KB · Visningar: 46
Last edited:
Hehe, jo en rostig och felinställd trumma är garanterat sämre än Hondas enkla skiva med enkolvsok....

Blir troligen ett husköp för mig i veckan om inget konstigt dyker upp på besiktningen, så alla drömmar om bromstrummor är just nu lagda på is....

Danne

Cool...ser fram emot att få se å höra den live nån gång
( snyyygg trumma,den sista där )

Danne

du som tycker om o bygga budget. el har jag fått för mig bara :va måste de va stans bästa bromsar?
kan de va någelunda?
kika på nåt från en glidares bakhjul..
sen modda själv med hål i plåten samt nät o så.
el bli de för dålig bromsverkan? vet inte hur många backar en sån har :va

du som tycker om o bygga budget. el har jag fått för mig bara :va måste de va stans bästa bromsar?
kan de va någelunda?
kika på nåt från en glidares bakhjul..
sen modda själv med hål i plåten samt nät o så.
el bli de för dålig bromsverkan? vet inte hur många backar en sån har :va

Det är egentligen inget fel på Hondans bromsar. Kan låsa framhjulet om jag tar i, och det räcker gott och väl.

Om jag ska ha en trumma fram så ska det vara en riktig dubbelsidig fyrbackstrumma annars får det vara.

Enkelsidiga frambromstrummor finns det förövrigt ganska gott om, så någon anledning att stoppa dit en bakbromstrumma finns det inte.

Budget är ju bra, men med "budget" menar jag att få tag i riktiga grejor till bra priser :tummenupp

Mvh
Danne

P.s. Den här tråden handlar inte så mycket om oljetankar längre :va D.s

Last edited:
Back