Varför bryr vi oss

Ravetrancer skrev:
-detta säger jag bara för att jag bryr mig och lyssnar du inte på mig eftersom jag har rätt så e du dum i huvet.
Det kan liksom aldrig stanna vid Jag bryr mig om dig, punkt slut.
Jag bryr mig om dig oxå, men enbart därför att det är fredag med gruppkram :kär

ps vad betyder WCX? Water Closet Xtreme :tungan

GSXR1100R skrev:
Dom kallar oss moralkärringar och det med all rätt, visst är det jobbigt att läsa alla moralpredikningar, men det är ju faktiskt ett tecken på att man bryr sig om er andra.
Kör försiktigt & ha en bra sommar

Så sant som det är sagt :tummenupp Tur att det finns "moralkärringar" det behövs bland alla fartkåta människor i trafiken.

M.G.F skrev:
Jag vill inte vara petig men det där stämmer inte alls.

Anledningen till att försäkringsbolagen höjer sina premier är inte p.g.a. klotade hojar. Motorcyklarna kostar i detta fall brödsmulor. Det som kostar är invaliditetsersättningar/dödsfallsutbetalningar. En motorcykelåkare som blir totalförlamad kostar runt 4 miljoner, MINST, under sin livstid. Allt beroende på hur arbetsför individen i fråga är. Dödsfall kostar även dessa en hel del som förståeligt.

skulle jag bli invalid skulle jag åka ner med rullstolen på badbryggan.....plopp!

Messiah skrev:
skulle jag bli invalid skulle jag åka ner med rullstolen på badbryggan.....plopp!
mmmmm men du låter som en liten valp tycker jag, moppefusko???
Tror nog du hade vart ganska glad att du var i livet om du råkat ut för en mcolycka.

Messiah skrev:
Varför vänta på invaliditet? Gör det nu. Tveka inte, bara gör det.

Eller så kan du dra tillbaka till 125-forumet :)

Ravetrancer skrev:
Moralkärring har fått en konstig innebörd här på SH, det är eg inte rätt ord torts att det används så flitigt på SH. Alla håller nog med att det är ok att nån delar med sig av sin moral, men det jobbiga är när det blir den där mentaliteten, så ska du inte köra för då är du dum i huvet.....sen kommer resten av moralstimmet Jaaaaaaa fy för dig din utböling.........och inte kan du skriva din analfabet, och argumentera gör du som en neandertalare. Massa små skit som Moralkärringarna spyr ur sig, som gör folk irriterade.

Sen får du det att låta så fint med att man bryr sig bla bla.....jaha, så andra som inte gafflar moral hela dagarna dom bryr sig helt enkelt inte då eller?
Eller kan det vara så att vi ALLA är moralkärringar då vi brukar bry oss om varandra????

Felet med moralkärringar är inte att dom bryr sig utan det låter så här:

-detta säger jag bara för att jag bryr mig och lyssnar du inte på mig eftersom jag har rätt så e du dum i huvet.
Det kan liksom aldrig stanna vid Jag bryr mig om dig, punkt slut.
Jag tycker att tugget snarare går åt att om man har moral så är man dum i huvet och dessutom ljuger man eftersom alla som kör sporthoj är outlaws. Angående personangrepp i den borttagna tråden var det ganska grova saker som slängdes fram och tillbaka. Som KlockBertil sa, när argumenten tar slut kommer pajkastningen igång på allvar. Jag räknar mej själv som moralkärring då jag faktiskt inte tycker att det behövs en massa lek i trafiken. Det finns bättre ställen att leka på.

Kawa_GPX600R skrev:
ZZzzzZZZzzzz sällan ni tråkar om samma skit alltid :kocko
Gissa varför Einstein... vi är fetetrötta på alla dödsannonser med mc förare inblandade, tänk dig för innan du gasar igenom en blind kurva

GSXR1100R skrev:
Jag lever inte som jag lär, men varje gång jag läser en R.I.P tråd så får jag en sten i magen och funderar på om det är värt det...

Jag har kört hoj i 20 år och lever fortfarande, har jag haft tur eller har jag tillräckligt med spärrar för att klara mig.

Dom kallar oss moralkärringar och det med all rätt, visst är det jobbigt att läsa alla moralpredikningar, men det är ju faktiskt ett tecken på att man bryr sig om er andra.

Kan inte gör annat än att hålla med. Och det samma :)

Jag tror inte någon av oss moralkärringar försöker diktera hur andra ska köra eller leka privatpoliser. Jag kan bara säkert tala för mig själv, men för mig handlar det om att förhoppningsvis höja riskmedvetenheten hos en och annan, och på så vis kanske hindra någon olycka.
Jag har inte så höga tankar om mig själv att jag tror att jag kan tala om för någon hur de ska köra, men kan jag få folk att bli lite mindre impulsiva är jag glad.

Ärligt talat känns de flesta motargument mot moraldrabbade trådar mest som pubertalt "Du ska skita i hur jag kör för du fattar ändå inte"-tonårstrams. Inget som imponerar.

Bra jobbat GSXR1100R m.fl. Keep it up. :tummenupp

Ödet bestämer när det e vår tur + alla kör som de själva vill ok klart man blir väl inte glad när något händer, men ödet,

Kawa_GPX600R skrev:
Ödet bestämer när det e vår tur + alla kör som de själva vill ok klart man blir väl inte glad när något händer, men ödet,
Skitsnack. Ödet? Ha! :arsele

JAG avgör om jag kör ihjäl mig eller inte. DU avgör om du gör det.

Ju snabbare du inser det, desto längre lever du. :tummenupp

Kawa_GPX600R skrev:
:corn

kör som .......

Jag tycker att....... :huvet :näsblod :död

Jag har idag fått fan för att jag tycker........
Så nu tycker jag att folk som inte fattar att de som kör utan omdöme och litar på att andra ska flytta sig när de kommer farande mellan bilköer och kör sicksack i sammakö......får köra så. Skyll inte på någon annan om du hamnar under eller i e tt annat fordon. :kocko
Jag har kört hoj sedan -74 och har aldrig sett så mycket dåliga förare och omdömes körningar som senaste 2 åren. BÅDE BILAROCH HOJAR.
Jag moraliserar inte, jag kör också som "mina hojar tillåter ibland", men måste man göra det överallt, där det redan är trångt i trafiken och folk inte hinner se att det dyker upp snabbare fordon.....alla tänker inte som hojåkare.
Ta det lungt här på SH med kommentarer och på hopp och ta det lungt i trafiken., så kanske vises på fiken och på fester....... :fyllisar :banana :yoparty

Nr:18 skrev:
Jag tycker att tugget snarare går åt att om man har moral så är man dum i huvet och dessutom ljuger man eftersom alla som kör sporthoj är outlaws. Angående personangrepp i den borttagna tråden var det ganska grova saker som slängdes fram och tillbaka. Som KlockBertil sa, när argumenten tar slut kommer pajkastningen igång på allvar. Jag räknar mej själv som moralkärring då jag faktiskt inte tycker att det behövs en massa lek i trafiken. Det finns bättre ställen att leka på.
Om du tror att jag tycker att man e dum i huvet för att man har moral så är detta fel.....jag tycker det är bra tt hålla god moral.

Ugluk skrev:
Skitsnack. Ödet? Ha! :arsele

JAG avgör om jag kör ihjäl mig eller inte. DU avgör om du gör det.

Ju snabbare du inser det, desto längre lever du. :tummenupp
nja.... du avgör sant, men ibland händer det oförutsägbara saker som gör att det händer ändå....tyvärr

.

håller med gsxr1100r om det med blinda kurvor.....har sett allt för många som genar, och chansar helt vilt...........visset e det kul att köra fort men om man ska leka på kurvig väg..........gena inte!!!!!! du kommer att dö en vacker dag.........nu känner jag mig som en moralkärring somdet heter på detta forum.....men jag vill inte att fler hojåkare ska dö på detta sätt.....

en som aldrig kommer att sluta åka hoj.......

GSXR1100R skrev:
Jag lever inte som jag lär, men varje gång jag läser en R.I.P tråd så får jag en sten i magen och funderar på om det är värt det...

Jag har kört hoj i 20 år och lever fortfarande, har jag haft tur eller har jag tillräckligt med spärrar för att klara mig.

Kunde inte säga det bättre själv. Förutom att jag inte kört hoj i 20år.

Back