Varför bryr vi oss

Ja ha. jo tack, hon är väl återställd kroppsligen och hon kör hoj igen, tycker till och med att det är kul....men man märker mentalt att hon kör jä-----gt avvaktande....
det kan var lika farligt som att köra aktivt....bromsa in fast man egentligen inte vill,,,rent reflexmässigt...

hao kör förövrigt en Kawa ZX6 R, skit kul bus hoj..... :tuttar

Ravetrancer skrev:
Fy fan va hemskt......:(
Hoppas att hon är helt återställd nu.

Inför oxo kontroller årligen på alla som fyllt 50 syn, reaktionsförmåga etc.
Det är många gamlingar som är ute o kör trots att dom är sjuka och inte borde få köra.
Ja det vore en bra ide att införa syn/reflex test

GSXR1100R skrev:
Ja det vore en bra ide att införa syn/reflex test
tycker det är alldeles för många jag såg han inte olyckor med gamlingar vare sig dom krockar med mc eller bil. Antingen beror det på att deras syn e helt fucked upp, eller så är dom så slöa så att när dom kollat vänster höger vänster så dröjer det ytterligare 10 sek innan dom börjar köra.....ofta e det ju tyvärr så här och det har lett till flea dödsolyckor för mc förare:(

Vi som klotat ett par ggr inser att vi inte är odödliga, men sorgligt nog så inser inte fjuniorerna att man kan lyssna på dom som har kört ett tag.

Jag va likadan när jag va 20 bast, odödlig och helgalen, idag är jag glad att jag lever trots alla dumheter som jag har gjort i mina dagar.

tassen skrev:
Otäck olycka.....min fru med min lånade 1100R kom från Tierp och vi Gryttjom korset står en Röd Opel och väntar på att svänga ut mot vänster. 70 sträcka ,mycket trafik, bilen står lydigt och väntar. I luckan framför frugan , kör han bara rakt ut........
<snip>
Inte alls en ovanlig olyckstyp. Skönt att höra att hon repade sig och t.o.m. fortsatte köra hoj.

Men jag vill ändå påstå (utan att ha för avsikt att reta någon), att sådana olyckor oftast går att undvika. Man får ju en ond känsla i maggropen många gånger när man närmar sig ett vägkors med en bil väntande på högerkanten, och säkert som amen i kyrkan kör stolpskottet ut framför en. Har man då inte anpassad fart och hög beredskap är man rökt.. Vi vet ju alla som kör hoj att man inte ska räkna med att bilister lägger märke till en.

Är man på hugget, kör med ljuset på (gärna helljus), tar ner farten inför vanskliga vägpartier (man kan ju alltid gasa på igen efter passering) och betraktar alla medtrafikanter som blinda vill jag påstå att man är snudd på säker.

GSXR1100R skrev:
Vi som klotat ett par ggr inser att vi inte är odödliga, men sorgligt nog så inser inte fjuniorerna att man kan lyssna på dom som har kört ett tag.

Jag va likadan när jag va 20 bast, odödlig och helgalen, idag är jag glad att jag lever trots alla dumheter som jag har gjort i mina dagar.
Ja men hallå? När du var 20 år var det silverpil som gällde, hur kör man ihjäl sig på en sådan?

valmers skrev:
Ja men hallå? När du var 20 år var det silverpil som gällde, hur kör man ihjäl sig på en sådan?
Det klarar du säkert, du brukar klanta dig med det mesta (varför är du inte i Anderstorp med dom andra RR smurfarna).

GSXR1100R skrev:
Det klarar du säkert, du brukar klanta dig med det mesta (varför är du inte i Anderstorp med dom andra RR smurfarna).
GSXR1100R - hur gammal är du egentligen???? Sökte på ditt nick men du hade inte angett det :confused: Inget illa menat, utan vore bara kul å veta, alla retar ju dig för din ålder :hihi

Är själv snart 33, kanske kan du teoretiskt vara farsa till mig, eller ännu värre.....farfar :skrämd ;) Har dock mycket kul åt dina och valmers påhopp på varandra, fortsätt med det så har man nåt å skratta åt :tummenupp

Gixxer 1 skrev:
GSXR1100R - hur gammal är du egentligen???? Sökte på ditt nick men du hade inte angett det :confused: Inget illa menat, utan vore bara kul å veta, alla retar ju dig för din ålder :hihi

Är själv snart 33, kanske kan du teoretiskt vara farsa till mig, eller ännu värre.....farfar :skrämd ;) Har dock mycket kul åt dina och valmers påhopp på varandra, fortsätt med det så har man nåt å skratta åt :tummenupp
Ledtråd är mitt startnummer plus 1900

Ugluk skrev:
Inte alls en ovanlig olyckstyp. Skönt att höra att hon repade sig och t.o.m. fortsatte köra hoj.

Men jag vill ändå påstå (utan att ha för avsikt att reta någon), att sådana olyckor oftast går att undvika. Man får ju en ond känsla i maggropen många gånger när man närmar sig ett vägkors med en bil väntande på högerkanten,
.

En trafikpsykolog förklarade att gamla förare inte "ser" motorcyklar på samma sätt som yngre förare. Det fanns få och inte snabba hojar på den tiden när dom tog körkort och under de första åren de lärde sig trafikomdöme och fick rutin på hur trafiken fungerar. Därför finns det inte med i deras undermedvetna och "ser " dessa heller inte som trafikanter. Framför allt inte som något hot.....
Frugan har pratat med snubben efteråt och han sa att han inte såg henne alls förän det small i bilen ,trots att han titta noga...
Det märkliga var även att han inte fick besöka henne efter olyckan och de på sjukhuset talade även inte om för henne att han försökt söka upp henne för att se hur hon mådde....
Vi tyckte faktiskt synd om honom båda två efter olyckan , för han vart drabbad minst lika mycket som hon , fast på ett mentalt sätt.
Polisen sa att han självmant lämnade in körkortet och han ville inte köra mer...
Är det något mer ni undrar över är det bara att fråga.....

Last edited:
Gixxer 1 skrev:
Han är 62, det står på kåpan. Fast Mattias säger att han är född 1862.

GSXR1100R skrev:
Jag har inga kompisar. Dessutom söp jag som ett vildsvin igår. :död

valmers skrev:
Jag har inga kompisar. Dessutom söp jag som ett vildsvin igår. :död
Du kan få vara min kompis

(sätt in 1000 kr på mitt konto så är jag din bästa polare idag)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman