Varför bo i storstad?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
mb skrev:
Jo absolut, men jag delar inte behovet av att se nya ansikten varje dag och trivs heller inte i anonymiteten.

Skulle ge vad som helst för att få vara totalt anonym!! Fan det går ju inte att träffa en tjej här längre innan (om inte före) de vet en massa, oftast osanna, saker om en. Folk har fan inget eget liv så de måsta gå o prata omkull andras också så de inte känner sig ensamma.

Vilken bonnhåla man bor i. Ändå ska det numera vara Sveriges 4:e största stad.

Det går vara anonym i en småstad oxå.
Jag känner ingen i Tranås å ingen känner mig.. allstå lika med totalt anonym
rätt skönt faktiskt..

Jag är jättenöjd med mitt...bor i en by med 19 000 inv där det finns allt man vill handla el behöver, har 2 mil till en storstad? Malmö, 15 minuter till en flygplats, 20 minuter till havet och 35 minuter raka spåret till Köpenhamn!

Är också uppvuxen i en storstad, men längtade ut till lugnet...börjar man bli gammal?? :rolleyes:

mb skrev:
Jag har funderat en del på varför folk väljer att bo i storstad. Det har länge varit känt att att stressnivåerna är högre relaterat landsbygd, att självskattad livskvalitet är lägre och sociala nätverken är sämre. Sen är luftkvaliteten sämre, det är mer våld på gatorna osv. osv. Nu senast kom rapport från karolinska om att fler super ihjäl sig i storstäder.

http://sr.se/nyheter/artikel.asp?artikel=491435

Närheten till ALLT i.a.f om man bor i Helsingborg. Hade jag bott på lannet hade jag knappast haft 500 meter till stranden, 20 till skogen (eller man hade nog bott i skogen i.o.f.s) närheten till kommunikationer, jobb etc. Jag slipper ha bil oxå :)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back