t-rex skrev:Storstad? I Sverige?? Thihi...
Allt är relativt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
McB skrev:Städer kan vara roliga, men man behöver ett litet lufthål någonstans. Jag bor t.ex. mitt inne i Borås Centrum, men kommer ursprungligen från ett litet samhälle på västkusten som heter Glommen. Morsan och farsan bor kvar där, och det är mitt lilla lufthål. Oerhört avkopplande och stressbefriande att åka dit över helgen och andas frisk havsluft. Tyvärr hinns det med alldeles för sällan.
Frazze skrev:Visste ni förresten att Norge har de största antalet döda i överdoser och liknande i hela Europa! Det är sjukt mycket knarkare/pundare här. Och det är lätt som fan att få tag på knark. Det är mer än ofta som det kommer fram langare på kvällen när jag är på väg hem och frågar om jag vill köpa hasch/liknande.
Så går det när knark typ är billigare än alkohol...
Sen så är allt dyrt här. Fast det är ju Norges fel, inte "storstaden" i sig...

Kakan skrev:...i min hem by släcker dom gatbelysningen 2200!!...

Har väl kanske lite att göra med hur man är som person. Själv hatar jag anonymitetskänslan, får mig att känna mig ensammare än en sparv. Ogillar att ha en massa ytliga kontakter och att bekantskaperna omsätts innan man ens hinner lära känna någon på riktigt. Mat och shopping är inga intressen heller.RocketQueen skrev:Älskar att se nya ansikten varje dag, att inte känna alla, att bara gå inne i sthlms stad i timmar, alla ute ställen, shopping ställe, resturanger osv osv.
Verkar onekligen skumt. Nomal gatubelysning regleras ju av mörkersensorerMarkus skrev:Skojar du? Man släcker när det blir mörkt?![]()

mb skrev:Ogillar att ha en massa ytliga kontakter och att bekantskaperna omsätts innan man ens hinner lära känna någon på riktigt.

Jo absolut, men jag delar inte behovet av att se nya ansikten varje dag och trivs heller inte i anonymiteten.Markus skrev:Menar du att man inte kan ha bestående relationer i en storstad?![]()
spectre skrev:jag ska bo i en större stad än strängnäs när jag flyttar hemifrån ivf, om jag ska köpa kläder så är man helt lost i strängnäs om man inte vill handla på dressman eller intersport, så man får dra till eskilstuna och handla på active eller nått. Sen om man ska glo på en rulle på bio, finns det ungefär 2 filmer som går i strängnäs 2000000000 filmer i eskilstuna. Så fort man får för sig att göra hemskheter så vet hela strängnäs om vem som gjorde vad, OK inte alla men väldigt många, tror det är lite mysigare i en liten stad men fan så mycket roligare i en större stad.

Markus skrev:Skojar du? Man släcker när det blir mörkt?![]()
Landsortslogik...![]()
mb skrev:Verkar onekligen skumt. Nomal gatubelysning regleras ju av mörkersensorer![]()
Större utbud av jobb, nöjen, människor, fritidsaktiviteter, med mera. Alla är inte som du, själv skulle jag ruttna bort om jag bodde i Östersund för att inte tala om att jag antingen skulle vara arbetslös eller tjäna 15 000 mindre i månaden än vad jag gör idag.mb skrev:Jag har funderat en del på varför folk väljer att bo i storstad.
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!