Jernkrok
Elfel....
- Gick med
- 10 Apr 2007
- Hoj
- Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Tjerna.
Jag har en GS 550 -78 som sakta men säkert skall bli en caféräcer.
När jag köpte den så var det orginalmätare modell "Skit-stora" och de funkade precis som de skulle, sedan kom jag över ett par som var mindre och snyggare, de blinkade fint, precis som blinkers skall göra.
Men sen hittade jag ännu mindre och snyggare blinkers, alltså de på bilden.
Art.nr 69-5946 på touring butiken
Problemet är dock att de inte blinkar, de lyser bara, och då känns det ganska onödigt att ha dem, hela grundtanken med just BLINKERS spricker ju....
Frågan är dock varför de inte blinkar?
Min Voltregulator låter visserligen ganska flummigt och relät är från tiden då V-Jeans var coolt.
Kan det bero på detta?
Har hört andra teorier om att det är för svag/stark lampa.
Har ingen teknisk data så jag kan ju inte jämföra.
Jag har en GS 550 -78 som sakta men säkert skall bli en caféräcer.
När jag köpte den så var det orginalmätare modell "Skit-stora" och de funkade precis som de skulle, sedan kom jag över ett par som var mindre och snyggare, de blinkade fint, precis som blinkers skall göra.
Men sen hittade jag ännu mindre och snyggare blinkers, alltså de på bilden.
Art.nr 69-5946 på touring butiken
Problemet är dock att de inte blinkar, de lyser bara, och då känns det ganska onödigt att ha dem, hela grundtanken med just BLINKERS spricker ju....
Frågan är dock varför de inte blinkar?
Min Voltregulator låter visserligen ganska flummigt och relät är från tiden då V-Jeans var coolt.
Kan det bero på detta?
Har hört andra teorier om att det är för svag/stark lampa.
Har ingen teknisk data så jag kan ju inte jämföra.