Varför blev ni kuggade????

när jag körde upp så var det enbart jag av 4 elever från samma skola som tog kortet, en kugga för 6e gången å de andra 2 för 2a gången båda två, en körde 70 på motorväg, en tittade inte ordentligt "visa med hjälmen att du håller kolla vrid mycke på hjälmen så de verkligen syns att du tittar, den 3e bruden vet ja inte va hon gjorde för fel.. eller ja minns inte ska de va :)
 
Klarade både teorin och uppkörningen första gången men jag måste bara berätta för jag har sett att folk har kuggat sig bara för att dom glömt ägarbeviset på hojen.

Jag lyckades glömma ägarbeviset :gnissla (lättare sagt jag visste inte ens att det skulle med)
Klarade kornbaran galant och sen ut i trafik. :yoparty
Efter ett par kilometer av uppkörningen springer ett jävla rådjur över vägen som jag ser snabbt och hinner bromsa för. :mad:
Lite senare lyckas jag köra vänstertrafik i en högerregelskorsning när jag drog om en cyklist. :huvet (Gör inte det)
Ändå så släppte han igenom mig. :va
 
gick med bredsladd genom en kurva på grusväg (70 väg) (körskolans gsx750)
körde ifrån kontrollanten på en motorvägspåfart (jag hamnade framför en lastbil & kontrollanten bakom lastbilen)

kommer tillbaka till VV & ber kontrollanten om ursäkt för det som hände, gubben säger

"vadå ? du hanterade ju kurvan fint & man ska gasa på lite när man kör ut på motorvägen" :yoparty




när jag körde upp för bil (1992) så kuggade jag första gången, då jag STANNAT vid lämna företräde (fast det vad skymd sikt)

andra gången satt samma kontrollant & snackade med morsan i baksätet, såg inte framåt en enda gång. missade min fortkörning + ett "gult ljus"
va gjorde din mamma med kontrollanten? :) :tuttar
 
Jag ska köra upp på torsdag, privatist.. är det någon som har länk till hur konbanorna ser ut? kriterier? också är det ju den här säkerhetskontrollen, va är det nu som ingår där? har för mig att de vill att man ska kolla vissa saker på ett visst sätt!? finns där någon gudie/instruktioner?
(har tagit A1 och A begränsat innan, men glömmer lätt)
 
gick med bredsladd genom en kurva på grusväg (70 väg) (körskolans gsx750)
körde ifrån kontrollanten på en motorvägspåfart (jag hamnade framför en lastbil & kontrollanten bakom lastbilen)

kommer tillbaka till VV & ber kontrollanten om ursäkt för det som hände, gubben säger

"vadå ? du hanterade ju kurvan fint & man ska gasa på lite när man kör ut på motorvägen" :yoparty




när jag körde upp för bil (1992) så kuggade jag första gången, då jag STANNAT vid lämna företräde (fast det vad skymd sikt)

andra gången satt samma kontrollant & snackade med morsan i baksätet, såg inte framåt en enda gång. missade min fortkörning + ett "gult ljus"

Ja man ska ju faktiskt svänga med bakhjulet på grusväg (lite överdrivet men ungefär). Grusväg e kul :P

Jag trodde verkligen jag hade fetkuggat o jag sa det även te han innan han skrev på lappen. "Jasså, jag kanske inte ska skriva godkänt då om du nu tycker du gjorde så mkt fel"..aah, neej asså jag mena, hmm.. neee :D
 
Jag trodde verkligen jag hade fetkuggat o jag sa det även te han innan han skrev på lappen. "Jasså, jag kanske inte ska skriva godkänt då om du nu tycker du gjorde så mkt fel"..aah, neej asså jag mena, hmm.. neee :D

en sak ja lärt mig i sånna lägen HÅLL KÄFTEN :D
 
Ja, att de är totalt skärmade mot allt snack...
Höll på att bli kuggad för att jag växlade ner och använde mellangas/motorbroms i 90km/h-bromsen, Tänkte fråga honom om vi var två som hade kört mc förut eller om det bara var jag…:va
 
Klarade A1 på första försöket och hade värdens mysigaste examinator, körde upp med en motardkittad 125 utrustad med ISR 6-kolvs ok och raceregndäck. Givetvis lyckades jag göra en stoppie i 90-bromsningen helt ofrivilligt. Examinatorn applåderade men sa att jag kunde göra det en gång till utan cirkuskonster.
Klarade uppkörningen efter 110 min körning på kurviga vägar i fint väder med orden "Ge fan i att bromsa så sent in i skarpa kurvor trots att du har en fin frambroms"....

Sen kom jag till Abegr och kuggade på för högt tempo på hårt trafikerade vägar och att jag inte kollade tillräckligt noga vid en jvägövergång. Idioten till examinator höll på att koka över av ilska och ansåg att jag var en trafikfara. Satte mig på 125an och körde hem, klarade därefter nästa uppkörning 4 dagar senare med en examinator som sa "Hade knappt kört bättre själv".

Uppkörningar är mycket tur och tycke från examinatorn, visst en del dåliga förare sorteras ut men allt för många kuggas pga taskig attityd eller av regler som saknar träfiksäkerhetsmässig grund.
 
Jag ska köra upp på torsdag, privatist.. är det någon som har länk till hur konbanorna ser ut? kriterier? också är det ju den här säkerhetskontrollen, va är det nu som ingår där? har för mig att de vill att man ska kolla vissa saker på ett visst sätt!? finns där någon gudie/instruktioner?
(har tagit A1 och A begränsat innan, men glömmer lätt)



http://www.seforma.se/konbana/
 
många gnällde på garagevändningen, nu ser de nästan svårare ut då ja tycker garagevändingen inte var så jävla svår efter att min andra körskole lärare berätta hur de låg till så man fatta..
 
hade varit intressant och höra varför folk blev kuggade på uppkörningen.:)
seså skäms inte nu..berätta sanningen :)

är dessutom bra för de som ska köra upp i år...så man vet hur man INTE ska göra :D

Kuggade inte :D å inga kör lektioner!
Å dessutom med en ZX10 -04 :yoparty
 
Last edited:
kuggade inte varken på a b eller c kortet :yoparty

troligen mest tur man är ju ganska nervös trots allt :)
 
Jag körde för fort, sen för att kompensera det hela för långsamt:D

Tio dagar senare var jag inte lessen mer..då satt det som en smäck:yoparty
 
Last edited:
varför kuggade ni??? undra hur så många kan missförstå den frågan och skriva hur duktiga ni var :tungan

men eftersom jag startade denna populära tråden måste jag med skryta.:tuttar
tog körkortet i fredags, både uppskrivning o uppkörning på första försöket,5 lektioner blev de :yoparty värt varenda krona...

så nu har jag med gått off topic på min egen tråd....

ses på vägarna
 
Drog omkull hojjäveln i 70 på en grusväg. Ingen som sagt något om grus!!!:tungan
 
Jag har inte kuggat..än.. Jag gör nog det i slutet på Maj.

Det är mina sabla nerver. Jag kuggade två kunskapsprov med 51p. Jag är kolugn hemma men när man går in i salen och sätter sig vid datorn är det kört. Glömmer nästan bort mitt personnummer..

Hur ska det inte gå på förarprovet då?

Kan inte vv komma ut till skolan och stå och kika på mig från nånstans där jag inte ser honom...

Dom tar ingen hänsyn till skakiga nerver, va ?
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top