Varför blev ni kuggade????

dom kuggade mig för att jag inte visade min posetion tillräkligt i 2 vänstersvängar och att jag inte var tillräkligt uppmärksam när jag åkte över en korsning i 25 på 30 väg, trots att jag ställde mig upp på fotpinnarna å kållade över häcken..

andra uppkörningen körde jag mot rött,, då blev jag godkännd..
 
är det ingen som har blivit kuggad över ett riktigt hjärnsläpp?gjort ngt riktigt idiotiskt på uppkörningen ? :tungan :)

Som jag redan har skrivit, svängde av på fel avfart från motorvägen
:huvet :huvet

Donnan sa Åk mot bla bla bla....

Jag :va :näsblod Hmm sa hon bla bla bla eller bla bla bla jag svängde mot bla bla bla och det var Fel :huvet
 
gjorde 100 på 70-avfart...och klarade mig ändå...tur, kanske. Jag är glad iafl:D
 
skulle vara att han påpekade 'felet' och skulle jag fortfarande köra såsom jag gjorde hade det varit helt ok att inte godkänna mig eftersom jag uppenbarligen inte hade hajjat hans input.
När du kör upp så ska du vara färdig att vistas ute i trafiken själv. Med andra ord ska inte uppkörningsgubben agera lärare åt dig, du ska redan kunna vad som behövs för att bli godkänd. Kan du inte det så blir du kuggad.

När du kör upp nästa gång så kan du se till att vara nästan övertydlig i det du gör. Placeringar, vrida på huvudet för att se i korsningar och när du kontrollerar dödavinkeln vid t.ex. filbyte, stanna ordentligt vid stopplikt etc.
 
precis och just det gjorde jag det du skriver. så vad är problemet, förutom att det var en övernitisk uppkörningsgubbe? med en annan gubbe hade jag blivit godkänd.

sunt förnuft innebär bla att du kan agera tillsammans med andra människor i trafiken och om så måste, improvisera ifall situationen kräver det. ska jag hålla på regelboken 100% i alla situationer för att 'reglerna' säger så samt att det är 'det enda korrekta sättet' att köra på, skulle vi uppvisa tendenser som robotar skulle bli avundsjuka på. vi är människor, glöm inte bort det. du kan inte snöa in dig på smådetaljer utan får försöka se helheten.


När du kör upp så ska du vara färdig att vistas ute i trafiken själv. Med andra ord ska inte uppkörningsgubben agera lärare åt dig, du ska redan kunna vad som behövs för att bli godkänd. Kan du inte det så blir du kuggad.

När du kör upp nästa gång så kan du se till att vara nästan övertydlig i det du gör. Placeringar, vrida på huvudet för att se i korsningar och när du kontrollerar dödavinkeln vid t.ex. filbyte, stanna ordentligt vid stopplikt etc.
 
Missa min första uppkörning pga att jag missa en hastighets skylt och körde försakta.. "militären" vart tokig och avbröt direkt :huvet Andra gången gick det dock smärtfritt ( vart dock lite förvånad när halva tiden gick åt att tanka úppkörningsförättarens hoj.. men klagar inte!)
 
3 gången!!

Första: för ojämn 90 bromsning...

Andra: För jämn körning på grusväg!

Tredje: Olla!!

Andra gången körde jag på en kurvig grusväg i ca 50 för att sedan komma ut på en raka med två åkrar på sidorna. Jag höll konstant fart, ca 50 på rakan och sedan in i ett bostadsområde. Jag skulle ökat farten till 70 för att bli godkänd på rakan!
 
Första: för ojämn 90 bromsning...

Andra: För jämn körning på grusväg!

Tredje: Olla!!

Andra gången körde jag på en kurvig grusväg i ca 50 för att sedan komma ut på en raka med två åkrar på sidorna. Jag höll konstant fart, ca 50 på rakan och sedan in i ett bostadsområde. Jag skulle ökat farten till 70 för att bli godkänd på rakan!


Olla?
 
Först gången körde jag for fort i garage vändningen.

Andra gången körde jag konbanan på ca 15,5sek och det var för fort, låste framhjulet vid 90 km/h bromsningen också. Ganska överladdad.
 
gick med bredsladd genom en kurva på grusväg (70 väg) (körskolans gsx750)
körde ifrån kontrollanten på en motorvägspåfart (jag hamnade framför en lastbil & kontrollanten bakom lastbilen)

kommer tillbaka till VV & ber kontrollanten om ursäkt för det som hände, gubben säger

"vadå ? du hanterade ju kurvan fint & man ska gasa på lite när man kör ut på motorvägen" :yoparty




när jag körde upp för bil (1992) så kuggade jag första gången, då jag STANNAT vid lämna företräde (fast det vad skymd sikt)

andra gången satt samma kontrollant & snackade med morsan i baksätet, såg inte framåt en enda gång. missade min fortkörning + ett "gult ljus"
 
Jag har kört upp 4 gånger och klarat alla, det är ju bara o ta det lite lugnt, och sen om det är nåt man missar så säg det till han som man kör upp med och käfta lite om att det inte var så farligt, har alltid funkat för mig..
Höll på att krocka 2 gånger och körde i bussfilen på B-kortet men det gick bra ändå.. och när jag tog A kortet så ville han kugga mig men jag käftade lite och sa att jag inte alls hade gjort något fel, då sa han att jag fick kortet men behövde tänka mer på andra trafikanter.. sen körde jag om honom ganska rejält på en 70 väg en halvtimme efter=)..

Men stå på er och hävda att det inte var så farligt, så brukar det ju alltid lösa sig..
 
Back
Top