Varför bil i profil

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Varför skriver vissa medlemmar av detta forum ut vilken bil dom äger.

Exempel:

Joinade: Oct 2005
Bor: Glesbygden
Hoj: GS500 `73 Bil: Volvo `05

Hur förklaras detta fenomen? Informationen är ju onekligen väldigt ointressant.

Dom vill väl visa att dom också har råd med både bil och hoj. Gärna senaste hojen och senaste bilen. Konstigt att dom inte skriver ut vilken lyxvilla dom har, hur stora bröstimplantat frugan har och hur många barn dom har som går på internatskola.

Om man har ett bilintresse och är stolt över sin bil så varför inte? misstänker att du ogillar det, har jag rätt? bilar har ju också motorer och kan köras på bana, värre vore om man skrev vad man har för båt eller gräsklippare.

Ps. Är det ett problem så tar jag givetvis bort att jag fyllt i vad för bil jag har. Ds.

Mvh Kleiv, stolt bil och mc ägare :)

Tysken skrev:
Varför skriver vissa medlemmar av detta forum ut vilken bil dom äger.

Exempel:

Joinade: Oct 2005
Bor: Glesbygden
Hoj: GS500 `73 Bil: Volvo `05

Hur förklaras detta fenomen? Informationen är ju onekligen väldigt ointressant.

Tala för dig själv, jag gillar allt som har med motorer att göra.

M.G.F skrev:
Dom vill väl visa att dom också har råd med både bil och hoj. Gärna senaste hojen och senaste bilen. Konstigt att dom inte skriver ut vilken lyxvilla dom har, hur stora bröstimplantat frugan har och hur många barn dom har som går på internatskola.

Ska man skämmas för att man har råd att köpa något? Har man hederligt tjänat sina pengar så är det upp till en själv vad man gör med dom.

jag tycker det är mer intressant att folk skriver "Yamaha R1" eller "Fireblade" när dom i själv verket bara funderar på att köpa en "Yamaha R1" eller "Fireblade"...

morlock skrev:
jag tycker det är mer intressant att folk skriver "Yamaha R1" eller "Fireblade" när dom i själv verket bara funderar på att köpa en "Yamaha R1" eller "Fireblade"...

Jag har alltid undrat över vem det är som läser sån där info och om det är nån som tror på den.
När jag skrev "Hoj: Burgman 650" fick jag en massa elaka kommentarer som ifrågasatte varför jag "fick" hänga med alla tuffa killar här inne. Det var kul.

morlock skrev:

Ja det har jag oxå tänkt på !! :va

Jag hade cb125 ett tag hehe, då togs man på extremt lite allvar :D Sen när någon direkt påpekade det i en tråd så ändrade jag till det jag hade istället och då fick jag höra att jag va så himla löjlig o bara ändrade hoj där för o va tuff hahahaha

Nån skrev vilken kamera dom hade istället för hoj...

Kleiv skrev:
Ska man skämmas för att man har råd att köpa något? Har man hederligt tjänat sina pengar så är det upp till en själv vad man gör med dom.

Japp det ska man! :tummenupp

On nej jag har ju glömmt.

Qwerty
Old Gixxer det hårda alternativet.

Joinade: Mar 2003
Bor: Sthlm
Hoj: 7/12:a. CB900F Boldor. Seat Inca 05. Frugan Toyota corolla 05, Cresent HT båt med 28hk yamaha samt en 7hk Archimedes från 50talet. Solifer 450 Artic husvagn. Grästrimmer av modell Sthil. Trailer tillbåten gammalt husvagns chassie.

Känns komplett nu. :tummenupp

Det jag menar är att man får väll skriva vad man vill, men jag har bara hojen där.

Kleiv skrev:
Tror bara att du har vaknat upp på fel sida, kan inte tänka mig att du menar allvar :pannkyss

Nej det gör jag faktiskt inte. Tycker det är helt irrelevant problematik att ta upp överhuvudtaget. Vill man skriva vad man kör för bil så fine go ahead. Mig stör det inte. Trodde det skulle framgå genom mitt ironiska inlägg men som vanligt är det svårt att tolka mig. Får nog ändra lite grann på min utformning av ironisk text. :D

Qwerty skrev:
On nej jag har ju glömmt.

Qwerty
Old Gixxer det hårda alternativet.

Joinade: Mar 2003
Bor: Sthlm
Hoj: 7/12:a. CB900F Boldor. Seat Inca 05. Frugan Toyota corolla 05, Cresent HT båt med 28hk yamaha samt en 7hk Archimedes från 50talet. Solifer 450 Artic husvagn. Grästrimmer av modell Sthil. Trailer tillbåten gammalt husvagns chassie.

Känns komplett nu. :tummenupp

Det jag menar är att man får väll skriva vad man vill, men jag har bara hojen där.

Bhaaaaah... Nu vet jag ju förvisso vilken du menar men bara för skojs skull kan jag föreställa mig att du ligger ute på gräsmattan med en vanlig skäggtrimmer som heter Stihl och "trimmar" gräset. Kan jag inte få föreställa mig det?? :D :D

M.G.F skrev:
Bhaaaaah... Nu vet jag ju förvisso vilken du menar men bara för skojs skull kan jag föreställa mig att du ligger ute på gräsmattan med en vanlig skäggtrimmer som heter Stihl och "trimmar" gräset. Kan jag inte få föreställa mig det?? :D :D

Du får det :tummenupp

Eftersom att jag varit med på SH ett tag så vet jag vilka puckon det finns där ute. Därför var jag tvingad att skriva dit grästrimmer. För hade jag bara skrivit trimmer så hade jag fått motsatt fråga... :)

Qwerty skrev:
Du får det :tummenupp

Eftersom att jag varit med på SH ett tag så vet jag vilka puckon det finns där ute. Därför var jag tvingad att skriva dit grästrimmer. För hade jag bara skrivit trimmer så hade jag fått motsatt fråga... :)

TACK! :pannkyss

Victor skrev:
Jag har alltid undrat över vem det är som läser sån där info och om det är nån som tror på den.
När jag skrev "Hoj: Burgman 650" fick jag en massa elaka kommentarer som ifrågasatte varför jag "fick" hänga med alla tuffa killar här inne. Det var kul.

Den perfekte pendlaren...

duckie skrev:
Jag ska skriva ut min BH-storlek.

Du kommer spränga din inbox om du gör det.

HanneZ skrev:
Nån skrev vilken kamera dom hade istället för hoj...

Ja, det är nog vad man kan kalla irrelevant information. Lika nyttigt som om jag skrev vad jag hade för TV ungefär. :lol

Sök på folks hojar så hittar man följande:

"Ingen" - Sökningen gav: 18 träffar
"Snart" - Sökningen gav: 14 träffar
"Kanske" - Sökningen gav: 13 träffar

Sen kan man söka på "sambons", "inte längre" osv så kommer det lika många till.

:brynad

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back