"Varför behövs motorcyklar" DN

• Thread starter Thread starter Dawe
  • Start date Start date
Vilket jävla rikspucko:dummer
Visst att det finns gröna-surgubbar här och där, men vad som skrämmer är hur fan DN kan trycka en artikel som denna.:7peta
Om mitt minne inte sviker så var det en insändare alt ett debattinlägg vars syften är att provocera fram en reaktion. Vilket han tydligen lyckades med :tummenupp

Upp till kamp om det är så hemskt att han kritiserar! Skriv en motargumenterade insändare! :arsele Busenkelt!

Eller lägg fram lite slående argument här så kan jag vara bussig och strida lite om inte ni inbitna hojåkare orkar försvara er älskade hobby.

Mvh

Last edited:
Härlig läsning!
Tänk att vi nästan fått bukt på rökningen och allt!
Här har vi en kille som vill leva i det vita samhället där alla är lika klädda och det bara existerar elbilar som går på vätgas.
Att svära är förbjudet och all form av störning bestraffas med arbete i en gruva 4000 meter ner i urberget. (låter som en hollywood film??)

/Dimman

Equilibrium! (Bra film)

Det är inte ens troligt att det är han, då denne Lars Linder säkerligen skulle ha skrivit under med partitillhörighet också...

Dom gör så, viktigpettrarna.

..och folk, som i likhet med gamle försvarsministern Tage G Peterson, vill plåga sin omgivning med att uttala en mellanbokstav brukar sällan själva försitta chansen att skriva ut sitt hemgjorda adelsmärke som ska skilja dem från populasen. I synnerhet om det gäller en artikel som ska läsas av många. :hihi

..och folk, som i likhet med gamle försvarsministern Tage G Peterson, vill plåga sin omgivning med att uttala en mellanbokstav brukar sällan själva försitta chansen att skriva ut sitt hemgjorda adelsmärke som ska skilja dem från populasen. I synnerhet om det gäller en artikel som ska läsas av många. :hihi

Tänkte just säga det samma men med andra ord, dvs "Nej han brukar alltid skriva under med Lars G Linder".

Jag tycker då mest han pladdrar på om Hells Angels... Kanske det var hans barn de visade foto på..? :gnissla

Varför då tillåta fritidsbåtar, vattenskotrar, snöskotrar (för annat bruk än som nytto fordon), ja alla transportmedel förutom bussar och tåg.

Idioter

Nu råkade jag vare bra mkt mer snöskoter intresserad än mc intresserad. Och kan säga att snöskotrarna har det mkt mkt svårare än MC sidan har. För det är redan påbörjade många förbud för snöskotrar (mot friåkning) och snart får man man nog inte köra alls precis som i norge.:huvet

Men för att återgå till topic. Låter som en sur gammal gubbe som inte fått något på länge, tror inte någn person (även om denna INTE kör motorcykel) kan ta detta på alvar. Då detl yser idioti och svartsjuka över texten.:D

Nje, som vnaligt blire nog inget mer av detta än ett par kärringar till som sittar och hatar oss inne på nå vårdhem. :gnissla

Extremt uppenbart att han egentligen bara är sur och bitter för att hojarna låter för mycket........Skojar han med oss?
Jag instämmer, och om fallet nu är sådant, då kan man väl införa strängare regler gällande bullernivåer istället för att totalförbjuda hela fördonet. Dessutom så är det ju glidare med på bilden, så kritiken kanske främst riktas mot dem?
Och en sak till, vad i helvete har hells angels med ett förbud mot motorcyklar att göra???????????

Behöver man ens påpeka hur pantad skribenten är :huvet?

Last edited:
Hahahaha ska vi inte ta och förbjuda gräsklippare också?

Vissa människor är tragiska!

Chansen är rätt liten att det "råkar" vara han, det finns 157st med det namnet
http://www.birthday.se/fodelsedagssokning/?firstname=lars&lastname=linder&x=0&y=0

Fast han verkar ju vara en "kul typ", han fick med:
HellsAngels som något slags upprätthållare av motorcyklars existens, det var burnouter(?), hojar som körs utan ljuddämpning (och där håller jag ju med Lars, dock vet jag inte om min standard R1 låter lillräckligt lite med hans mått mätt), super(sport?) kom med på ett hörn pga att de "måste" släppa ut "ohyggliga" mängder CO2 (globaluppvärmning), säkert "mycket mer" än en Harley och garanterat mycket mer än en bil... (INTE!!)

Jag tror att gode Lars inte fick sitt morgon skjut och till råga på allt så låg det en sten i skon som skavde och som han inte orkade ta ur:D

Lite som denna insändare. :yoparty

1165.jpg

Och Hells angels vet att det skulle innebära slutet på mc åkat :D
Tror knappast det rört dom i ryggen.

Vilken jädra nöt bakom artikeln.

super(sport?) kom med på ett hörn pga att de "måste" släppa ut "ohyggliga" mängder CO2 (globaluppvärmning), säkert "mycket mer" än en Harley och garanterat mycket mer än en bil... (INTE!!)
Utsläppen av stygga ämnen är linjärt med förbrukningen. Han har därför delvis rätt i sitt påstående då din R1a säkerligen drar runt 0,8L/mil under hård belastning vilket är mer än vad många bilar på femtonhundra kilo drar :pannkyss

Därmed inte sagt att jag inte håller med dig i övrigt :tummenupp

Mvh

vilket jävla pucko! Det enda han skriver om är hells angles. De är inte de enda som har motorcykel! P.S Han som skrev artikeln

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT