"Varför behövs motorcyklar" DN

• Thread starter Thread starter Dawe
  • Start date Start date
Utsläppen av stygga ämnen är linjärt med förbrukningen. Han har därför delvis rätt i sitt påstående då din R1a säkerligen drar runt 0,8L/mil under hård belastning vilket är mer än vad många bilar på femtonhundra kilo drar :pannkyss

Därmed inte sagt att jag inte håller med dig i övrigt :tummenupp

Mvh

Frågan är hur många hål du har i tanken?
Hur ofta drar en R1 0.8L/milen? Vid VÄLDIGT hård körning då men hur ofta kör du så hårt hela tiden? 10 minuter? 20 minuter? medans du garanterat ofta kör längre tid.
Kör du Jönköping - Sthlm med en R1 och en nissan micra så kommer MCn dra mindre. (om du nu ligger under 150 km/h med motorcykeln)
Så det argumentet håller inte.

:backontop igen så är ju detta tydligt en ensam man i en villa vid någon stor väg. Han har inga vänner och blir så ledsen när han ser oss hojåkare vara ute och ha trevligt med varandra. Och efter att ha blivit nobbad på krogen varje vecka 10 år i rad så blev det för mycket för killen. Han skrev då denna insändare i hopp om att någon som tycker samma sak skulle kontakta honom.
Antagligen skrev han under med namn, adress och telefonnummer men DN valde att bara publicera namnet.

Stackars oskuld :dummer

Om en av Sveriges största dags tidningar tar in en så luddig artikel så är motorcyklar inte specielt omtyckta i Sverige.
Vad kan vi göra för att inte vara så hatade av omvärlden innan dom förbjuder oss?

Men herrejösses....Vem bryr sig om en "nobody" som agerar perifer spaltutfyllnad i en dagstidning?

Jag kan i bästa fall skratta lite åt insändarsidor.... i de få fall jag kommer så långt i tidningen.:hihi

/Olzki

Jag instämmer, och om fallet nu är sådant, då kan man väl införa strängare regler gällande bullernivåer istället för att totalförbjuda hela fördonet.

Behöver man ens påpeka hur pantad skribenten är :huvet?

Och sporthojsåkare är kända för att följa dom regler angående buller som redan finns?
Det är inte så att det första folk gör med sina motorcyklar är att byta ut det relativt tysta ljuddämperiet som fabriken har satt dit?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT