Varför började du med RR

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag hade kört gathoj, cross sedan många år och dessutom dök det upp ett forum som hette Sporthoj, där snackades det om RR och givetvis så krigade Nr:18 med Chrille om vem som ägde i bottenstriden.

2002 så testade jag bankörning för första gången, min GSX1100R-90 aka blyloket fick rulla några bandagar på Falken & SRW i gatgruppen.

Efter SM finalen på Knudan så inhandlades Chrilles "Lilltösen" en skabbig fulmekad GSXR600-98.

Jäklar var roligt det var, nu var man fast i träsket och licensen tog jag på hösten samma år.

2003 blev det licensträning på Knutstorp & Falken, dock så såldes Lilltösen efter ett tag och på inrådan av Mumlan så inhandlades Missilen, en SBK trimmad 750RRRRR-93 med extraallt.

Missilen gick någon enstaka tävling och jag provade även ett ERF med en lånad CBR600RR, nu fick man verkligen blodad tand, att köra långa pass är något som jag verkligen gillar, en slags fakir på två hjul.

2004 så inhandlades vrak nummer två från Chrille, han kallade hojen Killer Sukan, men den döptes snabbt om till Da Killed Suka, en riktigt söndermekad GSXR750-00 med ventilsallad.

Mumlan renoverade toppen och sedan rullade hojen på diverse banor, vi hade hur kul som helst.

2005 så skulle vi satsa helt på ERF och det gick rätt så skapligt i denna serie men motorn började visa tecken på utmattning och kokade ibland, för att ta död på hojen så valde jag att storklota Da Killed Suka på ett KM (tre kurvor från målflagg och en säker andra plats).

Missilen fick istället rulla denna sommar i jakten på ny ram & motor till Sukan, det blev till sist en 1000cc motor med tillhörande ram som fick bilda stommen till The New Killed Suka, en riktigt ful hybrid med delar från GSXR750-1000 från 00-01-02 väckes till liv en sen natt, givetvis så krånglade elsystemet och lite annat under hela säsongen.

2006 så gick premiärturen ner till Brno i Tjeckien, kul som satan att testa en riktig MotoGP bana, sen blev det två vändor ner till T.O.R Poznan i Polen.

Da Killed Suka sprängde oljekylaren och sen fick vi köra resten av ERF:en på andra hojar.

Team Radical Riders Racing genomförde alla sex tävlingarna i ERF och vi slutade på en hedrande 20:de plats i tabellen.

Allt detta p.g.a Mumlan & Chrilles spammande på Sporthoj, dessa två herrar har kostat mig en förmögenhet, men det har varit värt varenda öre.
 
Visst var det kul att åka gata oxå och träffas och käka glass och sånt, men jag tröttnade på det.Sökte mera fart.
Tog licens 2005 och började köra på bana ,fastnade för det,finns inget roligare.
 
GSXR1100R skrev:
2598711 Jag hade kört gathoj, cross sedan många år och dessutom dök det upp ett forum som hette Sporthoj, där snackades det om RR och givetvis så krigade Nr:18 med Chrille om vem som ägde i bottenstriden.


Allt detta p.g.a Mumlan & Chrilles spammande på Sporthoj, dessa två herrar har kostat mig en förmögenhet, men det har varit värt varenda öre.

Dom jävlarna borde ha spö-straff :mad: och du med försesten spela inte oskyldig nu :7peta

björn
 
Last edited:
Var säkert mycket ditt fel, och chrilles... råkade titta in här och insåg att det fanns en klass för min gat 125a. Sen var gamarna på en och innan man riktigt hann förstå vad som hände så stod man där på startgridden. 2003 var det i 125jr, nästa sekund var man utnämnd till årets krashkung :gnissla. 2004 bara någon träning, 2005 ERF, 2006 viloår, 2007 blir det något vem vet vad...
 
P@trik skrev:
2598837 Visst var det kul att åka gata oxå och träffas och käka glass och sånt, men jag tröttnade på det.Sökte mera fart.
Tog licens 2005 och började köra på bana ,fastnade för det,finns inget roligare.
Nästa år lär bli riktigt skoj för dig när du kommer att köra på min gamla bettan.
 
Började som gatåkare och crossåkare. Började "banåkat" genom att känna på Nurburgring efter det blev det körning med gathojen på Falken och sen var man fast :) . Det är ju förbannat roligt, så jag tog licensen i år och började i 125racer sittande på en klart överlägsen hoj :rolleyes: (enda yaman). Roadracing är riktigt kul (man får liksom mer adrenalin än när man kör cross), och 125r är en rolig klass som passar mig.

Kör alltså för att det är kul, kort och gott.

Skönt att veta att om man får lite pengar över som ligger och skräpar, så finns alltid det svarta hålet roadracing som kan lösa det problemet :) .
 
Farten, känslan, folket och tävling.

Målet är satt!
logo_motogp.gif
 
Har inte börjat på riktigt än. Endast köpt in ett banskrotlok som kommer att harvas runt i Rookie600 och allt är "flugans" fel. Allt.

Jag tröttnade lite på att pynta hejdundrande försäkringspremier på gammelhojarna jag kört runt på gatan. Tröttnade även på vetskapen, eller rättare sagt ovetskapen att det KANSKE står en traktor, en barnvagn, en rostig volvo, en glassbil eller sju tyska husbilar bakom favoritkurvan på "hemma-GPt." Tröttnade även på rullgrus, potthål, lagningar, poliser, räcken och allt annat som hör till gatåkat. Så, nu är det dags att se efter om det där med RoadRacing är mitt gebit. Efter ett par bandagar med gammelfinhojen är det onekligen förbannat skojigt och inger känslan av att bara vilja ha mer, mer, mer, mer och än mer.

Så nu är det bara resten kvar, licens, mulleribangbangV8-hojtransport, depåtält och alla småpinaler som man MÅSTE ha.

Jag är även ruskigt sugen på att bibehålla, vad jag förstått, Chrilles och gängets betoning på ROOKIE-räjsing. Folköl, sunklagning av kåpor, hets i depån osv... Rätta mig om jag har fel eller bevisa mosatsen. :crash

Mål inför 2007: KUL och framförallt BILLIGT!
 
När jag träffade min Sambo så hade hon redan licensen och som kille kan man ju inte vara sämre än en tjej.
Så förra hösten införskaffades en RGV som fick stå hela långa tråkiga vintern i garaget och bara vänta på att det skulle bli vår.
När sedan våren enligt SMHI var här så genomfördes licenskursen på Sviestad.
(En av de bästa saker jag gjort i mitt liv)
Sen har det blivit ett gäng träningar under sommaren och målet nu är att köra samtliga tävlingar i klassen som är hetast just nu på här på Sporthoj.com
(nuvarande 250SP blivande SP)

Ångrar inte en sekund att jag började med rr. Är överlägset mot att köra på gatan + att man träffar en massa trevligt folk på träningar och tävlingar.
 
Pelle k skrev:
2599041 Nästa år lär bli riktigt skoj för dig när du kommer att köra på min gamla bettan.


Japp, ska bli riktigt kul med en hoj där inte allt är tejpat och fastsatt med buntband(än sålänge)..

Det är långt till sommaren nu...
 
Jag skriver ner några punkter utan inbördes ordning:

Chrille
Nurburgring
Hockenheim
Kawasaki
Sporthoj.com

Sådär nånting :)
 
hållundan skrev:
2599163
Mål inför 2007: KUL och framförallt BILLIGT!

Vice versa hoppas jag, annars kan du skaffa en MTB istället! :)

Jag började för att KetogaN lurade iväg mig på licenskurs på Falken, vilket var min livs första bankörning!
 
Råkade hitta Sporthoj.com och lyckades flirta in mig hos Mr President.
Vi tjatade ett tag över nätet och sen när det var dags för första dejten så var det bankörning på Anderstorp. Swedie kom åkandes med sin gamla sletna Suzuki swift med R1:an fastsnurrade på ett litet släp. Första gången jag såg honom köra, oh love at first sight :kär

Jag kunde ju inte vara en flickvän som inte kunde köra själv. Tog ett par körlektioner så att jag iallafall kunde köra rakt fram. Första bankörningen blev på Gotland Ring utan styrfart.

Efter det tog jag några mer lektioner och i mitten av sommaren 2005 tog jag licensen och efter det var jag fast. Hann med en hel del körningar och till min födelsedag fick jag min pärla, min zxr 400.

Den här säsongen har väl gått över förväntan, men det hade kunnat gå snabbare. Hann med en krasch men inget som skrämde så jag längtar redan till nästa år. Under 2007 ska sekunderna kapas och vem vet om det blir någon tävling också =)

Så jag kör RR för att jag älskar det och hade det inte varit för Mr President så hade jag nog aldrig kommit så här långt.
 
Last edited:
Allt är Sporthoj och Rörkens fel. Sedan gick et så här, för att citera min egen "garage"-text.
"Att som gammal, talanglös och romatisk roadracingfanatiker inse att möjligheten att köpa en riktig 250 prototypracer inte var helt oöverskådlig drabbade både mig och min ekonomi. En kall och tidig februarimorgon 2004 levererades en Yamaha TZ-M250 1996 med en ädel stamtavla till garaget. Sambon undrade varför jag sålt min fina TRX och köpt en hög med skrot men själv var jag överlycklig."
 
bean305 skrev:
2599101 Började som gatåkare och crossåkare. Började "banåkat" genom att känna på Nurburgring
Oj det hade jag helt glömt bort, jag började ju oxo banåkat på Ringen, långt innan jag ens hade sett en Svensk bana.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top