Varför 1:an ner resten upp eller vice versa

Goodstuff skrev:
De har friläge. De har torrkoppling som är konstruerad för raceande och inte att stå vid rödljus och skava så måste de ha friläge eftersom man eldar upp kopplingen väl snabbt om man håller in den för länge. De använder ju bara kopplingen vid start och nedväxling.
Det du säger om mekaniker som håller in kopplingen när de kommer in i depån har jag inte sett/tänkt på. Ska kolla.
Alltid bra att lära sig något nytt ... skall också kolla lite extra på söndag så jag inte missat något.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top