Varför 1:an ner resten upp eller vice versa

Goodstuff skrev:
De har friläge. De har torrkoppling som är konstruerad för raceande och inte att stå vid rödljus och skava så måste de ha friläge eftersom man eldar upp kopplingen väl snabbt om man håller in den för länge. De använder ju bara kopplingen vid start och nedväxling.
Det du säger om mekaniker som håller in kopplingen när de kommer in i depån har jag inte sett/tänkt på. Ska kolla.
Alltid bra att lära sig något nytt ... skall också kolla lite extra på söndag så jag inte missat något.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top