Varför åker inte sporthojar toyruns?

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Åkte med ca 250 andra blyslädar runt i ett så kallat "toyrun"

Du betalar startavgift 100kr som går oavkortat till ett behjärtansvärt mål.Det säljs oxå lotter med donerade priser där försäljningen oavkortat går till .
idag ett barnhem i bräcke de fick totalt 44000 att göra vad de vill med.

Fan så mycket mer än vad spothojar nasat ihop

Vad jag menar med detta är väl att vi borde göra något liknande.

//Blondie

Last edited:
Man kan ju se det på flera sätt,tex det är vi och dom ....eller så bjuder man även in sporthojarna på rallyt.

Så kan alla hjälpa till.

Vi som bor 100 m ifrån Bräcke östergård uppskattade inte att 95% av dom rask-beklädd hojarna lekte racingstripp på gatan utanför...oavsett hur bra ändamålet var.

När tom jag och Skrutt funderade på att gå upp och göra något åt det ,så är det rätt illa.

Last edited:
synd att du inte tog ditt hat med dig upp och såg hur glada alla barnen va där så hade tom du smält!:pannkyss
Du skulle sett barnen som fick sig en åktur hur glada dom va.:tummenupp

Att det sen blev så att ni blev drabbade EN dag av ljudet så kan jag säga att det får ni ta.(hur många gånger har du stört andra):huvet

Sen kan jag framföra era klagomål ang racingleken så kanske det blir bättre nästa år:)

Last edited:
Hat är väl lite väl starkt ord...

Men du får gärna framföra till kompisarna att det även bor barn nedanför behandlingshemmets område längs med vägen.

Gott initiativ med en insamling och jag tror säkert att ett ord här på forumet i förväg gör att det kan synas en och annan sporthoj i samlingen nästa år. :tummenupp

av erfarenhet så vet jag att det sällan funkar med HD/Shoj.

Menade att man här på shoj skulle göra ett eget rejs

av erfarenhet så vet jag att det sällan funkar med HD/Shoj.

Menade att man här på shoj skulle göra ett eget rejs

Vad är det som går fel?

Ses man för att samla in pengar till barn borde ju alla kunna samsas.

Dock har man kanske lite olika tempo om man ska åka kortege :tungan

//Mark

Jag tycker det är en bra idé och ställer gärna upp :) men ta det efter löning är ni gulliga :gnissla

Jag har dock inget problem att vistas med massa HD´s så mig kvittar det, men de som är lite mer trångsynta och vägrar slänga sin attityd mot glidare åt sidan för en dag borde verkligen hålla sig borta, för dem kanske ett eget race är bra.....

Vad är det som går fel?

Ses man för att samla in pengar till barn borde ju alla kunna samsas.

Dock har man kanske lite olika tempo om man ska åka kortege :tungan

//Mark

Jovisst... Tempot beror nog mer på personerna än hojarna så det kanske stämmer sådär... :D

Förutom att det inte är någon som har tagit tag i det, vilket antagligen är det största anledningen, så kan det bl a bero på att det är så olika kulturer. Glidare har ofta sina gäng och klubbar medan sporthojsåkare har åkandet mer som en hobby än som livsstil och därför kan var lite svårare att samla ihop.

Jag skulle absolut vara med, när jag kan, oberoende av vilka motorcyklar det är! :tummenupp

problemen med att blanda hojtyperna är nog inte så stora igentligen men vid ett toyrun tex så är det kortegekörning som gäller och laglig hastighet för att visa gott fördömme.

finns ett genuint intresse för detta så ska jag kolla upp det till nästa år.

Jag vet att det är våldsamt plågsamt att åka "långsam" kortege med sporthoj. Tror inte att (busiga) motardförare skulle klara det så bra heller :rolleyes:

Håll oss borta från deras cortege. Antingen får vi ha en egen eller så möts vi upp på plats :)

Jag vet att det är våldsamt plågsamt att åka "långsam" kortege med sporthoj. Tror inte att (busiga) motardförare skulle klara det så bra heller :rolleyes:

Håll oss borta från deras cortege. Antingen får vi ha en egen eller så möts vi upp på plats :)

Just det tänket som e lite tragiskt.

kan du inte åka 5mil lungt o fint för en god sak så är det ingen ide.

Har själv tänkt tanken många gånger.
"Blyslädarna" kommer faktiskt en gång om året till bräcke och det är alltid lika uppskattat.

Kan ju tillägga att jag jobbar med kidsen där.

Har själv tänkt tanken många gånger.
"Blyslädarna" kommer faktiskt en gång om året till bräcke och det är alltid lika uppskattat.

Kan ju tillägga att jag jobbar med kidsen där.

Har det alltid varit så stor uppslutning av hojar? Jag har bott mittemot
Östergård i över fem år nu och det här var första gången jag reagerade på dom :va

Är du en av dom som ibland är ute och promenerar på gatorna häromkring?

Vinka nästa gång, jag och Farbron bor i det blå huset som håller på att bli gult istället. :hej

Har det alltid varit så stor uppslutning av hojar? Jag har bott mittemot
Östergård i över fem år nu och det här var första gången jag reagerade på dom :va

Är du en av dom som ibland är ute och promenerar på gatorna häromkring?

Vinka nästa gång, jag och Farbron bor i det blå huset som håller på att bli gult istället. :hej

Har aldrig varit där just då, så jag vet inte.

Händer att man promenerar i krokarna där ja. Skall vinka nästa gång :)

Toyrun är en lysande ide´ tycker jag.:tummenupp
När jag var i australien fick jag delta i ett toyrun till barnsjukhuset där motorcyklisterna delade ut julklappar till barnen. Jag var oxå med på en nyårspicnic för handikappade barn. Det var succe!
Vi kan ju inte gärna leka tomte, men det finns oxå många andra högtider då det är tråkigt att ligga på sjukhus om man är barn.
Och trots allt gillar iaf barn motorcyklar i alla dess former.

Om någon annordnar och jag är i landet så deltar jag gärna

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...