varför är vissa människor bara allmänt uppkäftiga ?

Lär dig ninjatricks! :fakta

..eller så tar du upp det med chefen, om du inte "vågar" ta det med honom. Fan inte meningen att han ska kunna svina sådär.

:käftsmäll

Vågar man inte ta upp det ska det vara djävligt illa eller så håller man käft. Man går inte o gnäller till chefen innan man tagit upp det med personen i fråga, iaf inte utan jäkligt bra orsak.

1. Ta upp det med personen i fråga.
2. Om det inte hjälper förklara läget för chefen o be om att få jobba med ngn annan.

Kanske han känner sig som en sopa men har enda chansen på 5 år att vara ball nu?
Du skrev att du jobbar snabbare än honom, det är livsfarligt som ny!
Jobba ungefär som dom andra tills du blivit accepterad.
Tänkt dig själv att du gjort en sak i tio år och sedan kommer det en ny snubbe och gör det bättre efter några veckor.:näsblod

Jag vet, när man är ny vill man göra sitt bästa och verkligen visa framfötterna. Om det är bra eller inte beror på firmans kultur.
En del firmor gillar engagemang och utveckling, andra gillar normalitet och att göra som man alltid gjort.
Försök pejla av vilken kultur din firma har och anpassa dig till den tills du är en i gänget.

Vad du än gör, smäll inte till honom (om inte han nitar dig först). Oavsett vad du har för förklaring så kommer du att få problem med chefen, lärlingscertifikatet, referenser osv.

Det är nog som du säger att han gillar inte att du är snabbare på att bli klar med en arbetsuppgift.
Svara inte honom inte titta bara på honom och le (när han kriteserar dig om allt möjligt) fråga om han är klar
"Är du klar nu?" Bra nu vill jag fortsätta jobba typ. Visa inte att du bryr dig för då fortsätter han bara.
Han kommer nog försöka få dig ur balans ett tag framöver går det inte över så ta upp det med chefen.

VAR ISKALL och stå på dig

Till trådskaparen:
Är du säker på att du gör ett bra jobb då?
Vi fick in en "valp" för ett par månader sen på min arbetsplats som jag gjorde ett arbetsmoment parallellt med.
Under arbetets gång märkte jag att han var marginellt snabbare än jag, och visst tar man lite illa upp då man har hållt på med det 4ggr så mkt som honom men då det inte är min stora passion i livet så kan jag leva med det.

Men skeptisk till han som jag är så undersökte jag hans arbete lite närmare och får då syn på något som mest liknar våldtäkt, inte bara skulle det inte fungera, det var även enormt slarvigt utfört! :s

Vi båda gör om hans arbete samtidigt som jag förklarar för honom att han inte bör känna någon press att producera då han fortfarande är lärling och att han ska fråga om han är minsta osäker..

Detta fastnar givetvis inte utan han fortsätter i samma slarviga stil och visar total brist på känsla för vad som är korrekt och fel, givetvis blir det mest fel, fel som jag får rätta till. Själv visste jag iaf när jag skulle fråga när jag var i hans ålder..

Detta i kombination med hans platta personlighet och ökentorra humor gör att jag skulle bry mig mindre om jag skulle hitta honom död på golvet.. En känsla som jag inte förstärker med ord men som han ändå lyckas uppfatta(som genom ett mirakel) och frågar titt som tätt vad jag har emot honom...

Med andra ord: Säker på att du inte är en komplett idiot då? :tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...