Rigge skrev:
Det han gjort är väl att påpeka att det även finns andra som inte gör rätt för sig heller, dessutom försäkrar han sin cykel korrekt.
Och det gör inte jag? Om det är det du menar så kan jag tala om att min hoj är regad och sålunda försäkrad på mig. Den är bromsad 120,88 pållar på baktofflan och försäkrad enligt ursprungseffekten, dvs 135 pållar på veven. Dessutom är den endast tf:ad eftersom jag inte vill betala för valparnas oseriösa beteende.
Det är väl tillräckligt korrekt försäkrat? Åtminstone mer korrekt än de flesta här på SH!
Peter, där har du orsaken till att jag är grinig. Till följd av ovanstående val (mitt val) så får jag kavla upp ärmarna och laga själv om jag går ikull medan valparna som har försäkrat i min åldersgrupp bara "glatt" slantar typ 5000:- för att få ny knarr efter att ha lekt ikull! Detta alltså genom att de låter folk i min ålder slanta. Och själv har jag alltså sett mig tvingad att hålla mig till ett lägre försäkringsskydd eftersom jag inte accepterar att betala för de som inte hör hemma i min premiegrupp.
Kan väl inte vara så svårt att greppa?
Och, ja, jag med flera har fått på hjärnan att vi inte tycker om att pröjsa för de som väljer att surfa på andra. Det kan väl heller inte vara så svårt att greppa.
Och att vi blir irriterade när dessa riksarsclen sedan skryter till höger och vänster om hur de blåser oss kan väl heller inte vara så svårt att greppa?
Bingo, de där 20/10% för reggning av bilar var det som accepterades utan att visa intyg på att bilen klarade effektökningen. Med rätt intyg gick det att rega med ännu högre effekt. Ex vis Kadett B med rätt hjulupphängningar etc gick att rega med ända upp till 180 hk redan på 70-talet, godkänt av GM!
Men utan intyg får/fick du inte alls höja effekt eller vrid.
Btw, hur har du fått så låg premie? Satt på nån försäkringsförsäljerska?
Adis:
Situationen du beskriver finns inte. Man kan inte försäkra nåt man inte äger (dvs man kan inte försäkra ett fordon utan att det är skrivet på en).
Och bara en person kan äga ett fordon, dvs "försäkringstagaren även är skriven på mc:n" finns inte. En person äger och samma person försäkrar.
TL Johan:
Håller med dig. Nästa gång på puben ska jag ha russinrabatt!