fick lite lätta problem med wobbel på min ninja för 2 år sedan en bit in på säsongen, frågade en gammal race putte vad som kunde vara fel.
Svar: All fjädring måste ställas individuellt efter föraren speciellt på en
supersporthoj utan styrdämpare, det vanligaste felet man gör är att
man vrider justeringarna för lite samt provkör för lite, skruva ut
justeringarna max och provkör "lugnt och stilla för att undvika
överraskningar", spänn sedan upp med ett varv i taget och provkör
(det är ett jävla provkörande) när du kommer till det läget att det
börjar lugna ner sig så dra ner till ex. kvartsvarv=finjustering, provkör
mellan varje justering och justera lika mycket på båda sidor har du inte
markeringar på justeringarna så gör egna med en penna så att du inte
skruvar bort dig när du sen uppnår önskad effekt det vill säga att du
hittar inte ett wobbel så är hojen perfekt inställd just för DIG, detta
innebär att din polare som väger +/- 10kg och kör som en
kan uppleva wobbel på din hoj.
Jag gjorde detta tog c:a 1tim med verktyg i fickan och mängder med justeringar men sen den dagen har jag inte haft ett enda wobbel inte ens när fram slangen landar efter en skön luftfärd.
OBS denna justering gjorde jag endast på gaffeln då jag upptäckte att jag inte hade nån gas kvar i baken (inte åtgärdat ännu

) men den är grym i väghållning ändå.